Oud 27-11-2003, 11:56
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ik heb nou al 2 jaar last van licht urineverlies (te handhaven met inlegkruisje, maar dat dan wel dus de hele dag), en aangezien ik ook ongeveer zo lang seroxat slik (paroxetine, antidepressivum) denkt mijn huisarts dat het daardoor komt. Het schijnt dat seroxat in zeldzame gevallen incontinentie tot gevolg heeft. Nu heb ik een gevoelig blaasje (+ darmstelsel, heb ook irritante constipatie), dus dat zou best kunnen. Mijn urine was goed, de keer daarvoor, in oktober, vonden ze een blaasontsteking, en gek genoeg nu dus niet, terwijl het precies dezelfde klachten zijn.
Ook heb ik, maar dat staat los van het medicijn, bij seksuele stimulatie (en dan heb ik t niet over een orgasme krijgen, dus geen ejaculatie dus begin daar alsjeblieft niet over) dat mijn blaas weer vol lijkt te lopen en er met beetjes urine uit komt zetten. (veel ook) En nee dat los je niet op met eerst naar het toilet gaan, want het blijft komen en dan kun je om de 5 minuten opnieuw. In combinatie met afscheiding en inlegkruisje ruikt t ook al niet al te geweldig
Nu zoek ik mensen die dat ook hebben en/of mij denken een advies te kunnen geven. (en nee stoppen met seroxat is geen optie dan wordt ik depressief) Is er iets wat ik eraan kan doen? Klopt het wat de huisarts zegt en als er dan niks aan het plassen zelf te doen valt, hoe houd ik mijn bed schoon als ik seksueel aan de gang wil gaan?
Welke oefeningen/hulpmiddelen zijn er om de bekkenbodem/vagina/anusspieren te trainen en werken ook nog eens goed?
Kan iets of iemand me aub helpen (en niet aankomen met die irritante kutgeintjes), het is heel irritant namelijk.
Oh en als je nog tips hebt tegen obstipatie hoor ik het ook graag.
Oud 27-11-2003, 13:43
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
hej meis vervelend zeg
kep zelf weleens last van overmatige afscheiding en dat vind ik ook supervervelend!

of t door je medicijnen komt weet ik niet, ben er niet bekend mee
sorry....

khoop voor je dat je evt doorverwezen kunt worden (wellicht word je wat wijzer over de oorzaak en vinden ze een oplossing!)
en dat je nuttige tips zult vinden zodat je niet teveel urine zult verliezen (ook tijdens de sex)

zou dus toch ff nd huisarts gaan voor verwijzing!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 14:03
Verwijderd
IS er niet een mogelijkheid tot een andere medicijn met dezelfde werking
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 15:00
Verwijderd
ik heb dr nooit last van gehad eigelijk, maar ik heb ook maar een jaar seroxat geslikt. kweet niet, miss kun je overstappen op een andere anti depressivum?
dan moet je alleen wel eerst afbouwen enzo en dat kan soms wel lang duren (ligt aan je dosering natuurlijk).
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 16:07
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
fiepje schreef op 27-11-2003 @ 16:00:
ik heb dr nooit last van gehad eigelijk, maar ik heb ook maar een jaar seroxat geslikt. kweet niet, miss kun je overstappen op een andere anti depressivum?
dan moet je alleen wel eerst afbouwen enzo en dat kan soms wel lang duren (ligt aan je dosering natuurlijk).
Had ik al gevraagd maar die hebben dezelfde invloed op de blaas, dus dat maakt niet uit dan.
Oud 27-11-2003, 16:57
kevertje84
kevertje84 is offline
ik heb ook heel licht urineverlies maar niemand weet waar het door komt en ik ben die inlegkruisjes helemaal zat ...
Oud 27-11-2003, 20:35
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
kevertje84 schreef op 27-11-2003 @ 17:57:
ik heb ook heel licht urineverlies maar niemand weet waar het door komt en ik ben die inlegkruisjes helemaal zat ...
Jippie een lotgenootje . (sorrie ik weet dat t irritant is ). Mijn dokter zegt ook dat de inlegkruisjes van 'nu' niet extra irriterend zijn/slecht voor je zuurgraad of zoiets, maar in tijdschriften/boeken enzo staat dat allemaal weer wel. Weet nie wie ik nou moet geloven hoor. Maar feit blijft dat ik er elke dag mee rond moet lopen, anders voelt t telkens weer nat en da's heel irritant lopen. (en urine in je broek is ook niet geweldig).
Maar ze kunnen bij jou dus ook niks vinden? Waar hebben ze allemaal al naar gekeken? En hoelang heb je het al (pas)?
Oud 27-11-2003, 21:05
Verwijderd
Citaat:
kaasstaafje schreef op 27-11-2003 @ 17:07:
Had ik al gevraagd maar die hebben dezelfde invloed op de blaas, dus dat maakt niet uit dan.
hmm... :/
daar zit je mooi mee dan....
kan t echt niet iets anders zijn?
want om te gaan stoppen met seroxat als je zelf niet wil/nodig vind, ja dan moet je dat ook niet doen... (ik stopte omdat ik t kutpillen vond, dus wassut ook nog makkelijker om te stoppen)
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten