Oud 08-12-2003, 16:09
Lorelei
Lorelei is offline
Hey allemaal,

Het is weer eens zover. Ik heb weer een nierbekkenontsteking. (pijnlijk!) En aangezien ik sinds de zomer al 4 of 5 keer een blaasontsteking heb gehad, heeft de huisarts mij aangeraden naar een uroloog te gaan om te kijken waar dit vandaan komt. (het komt niet doordat ik te weinig drink of door sex)

Heeft iemand van jullie enig idee wat zo iemand dan doet qua onderzoek? Maakt-ie een echo of zo?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 17:08
Verwijderd
Ja, dat zullen ze vast doen; een echo maken. Om te kijken of je blaas wel goed zit en alles wat daar bij hoort.

Verder weet ik alleen dat ze bij een meisje van 7 ook kijken hoe ze plast (of het dus een rechte, sterke straal is, of dat het meer... mja, schots en scheef gaat, of juist eruit komt kabbelen). Ik weet niet of ze dat bij jou ook zullen gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 18:19
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 08-12-2003 @ 18:08:
Ja, dat zullen ze vast doen; een echo maken. Om te kijken of je blaas wel goed zit en alles wat daar bij hoort.

Verder weet ik alleen dat ze bij een meisje van 7 ook kijken hoe ze plast (of het dus een rechte, sterke straal is, of dat het meer... mja, schots en scheef gaat, of juist eruit komt kabbelen). Ik weet niet of ze dat bij jou ook zullen gaan doen.
Uh.. ik geloof dat ik er maar op hoop dat ze dat bij mij niet zullen gaan doen?

Maar bedankt
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 18:36
zus en zo
zus en zo is offline
Je hebt kans dat ze zullen onderzoeken of je nierkleppen wel werken. Dat doen ze door een slangetje via de urinebuis naar binnen te doen, je blaas te vullen met water en zo dus te kijken of er niets lekt. (ik heb dit gehad toen ik 9 was, doet geen pijn, maar ik kan me voorstellen dat het op 9jarige leeftijd iets minder genant is...)

succes!
Oud 08-12-2003, 18:50
Lorelei
Lorelei is offline
Zus en zo: het klinkt raar, maar als jij zegt dat het geen pijn doet dan zal dat wel zo zijn

Gheheh, ik begin me langzamerhand af te vragen of ik dit allemaal wel wilde weten.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 19:50
ekki
ekki is offline
Is dit wat?

Laatst gewijzigd op 08-12-2003 om 19:54.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 19:52
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
grl schreef op 08-12-2003 @ 19:50:
Gheheh, ik begin me langzamerhand af te vragen of ik dit allemaal wel wilde weten.
Hmm, zal ik dan toch maar mijn mond houden...?

Ik ben zelf ook bij een uroloog geweest i.v.m blaas- en nierbekkenontstekingen. Ik kreeg eerst een algemeen anamnese gesprek, gewoon om alles een beetje in kaart te kunnen brengen. Er werd daarna een echo van mijn buik en urinewegen gemaakt. Ik heb ook een inwendig onderzoek gehad (gaan ze met een klein cameratje via de urinebuis naar binnen, moest met mijn benen in van die beugels . Was verder best wel gaaf eigenlijk, want deed niet zo veel pijn en ik kon op een scherm mee kijken. Was wel leuk om de binnenkant van mijn blaas te zien )
Verder kreeg in ook een mictie-lijst mee voor naar huis. Moest ik voor een tijdje bijhouden hoe vaak, hoe veel en wanneer ik dronk en moest plassen (yep, dan moet je dus in een maatbeker gaan plassen om te meten ). Er zijn verder ook veel bloed- en urine onderzoeken afgenomen.
Mja, dat was het wel zo'n beetje geloof ik.

Succes!
Oud 08-12-2003, 20:21
Lorelei
Lorelei is offline
Okay, dank jullie wel.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 12:30
nl2suzy
nl2suzy is offline
Hmm.. ze kunnen ook inwendig onderzoek doen... en en dan een infuus tegelijkertijd laten lopen om te kijken of je al je urine wel uitplast, en of hij wel goed sluit (daardoor kan je ook nierbekken ontsteking krijgen..) Ik loop zelf ook bij een uroloog, en daarna zullen ze je doorverwijzen als hij die onderzoeken heeft gedaan na zo'n speciale verpleegkundige die zegt hoe je dingen beter kan doen etc...

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten