Oud 04-01-2004, 10:05
LTJ
LTJ is offline
Hallo,
Ik wil bij een bedrijf goedkoop iets bestellen, maar je hebt een KvK nummer nodig.

Het opstarten van een vereniging of stichting kost niet zoveel geld, bespaar dan nog steeds veel. Je krijgt dan ook een nummer, maar is dit hetzelfde als het KvK nummer dat je krijgt als je een 1-mans onderneming aanvraagt bij de KvK (wat veel duurder is) ?
Maakt vereniging/stichting uit?

Krijg ik gezeur van belasting als ik alleen maar eenmalig wat koop via zo'n stichting?

En nee, ik heb niemand in mn kennissenkring die een eigen bedrijfje heeft waar ik het via zou kunnen doen.

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2004, 10:58
Verwijderd
Dat is niet de bedoeling he
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 11:10
Thomas
Thomas is offline
Foei.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 11:24
Verwijderd
Maar om er nog even iets serieuzer op terug te komen - een stichting en vereniging worden opgericht bij notariële akte. Een notaris kost veel geld. Het is niet zo dat je vanmiddag even naar de notaris toestapt en morgen een inschrijving KvK hebt waarmee je kunt bestellen.

Bovendien kun je er vergif op innemen dat zo'n bedrijf, dat alleen met korting aan KvK-nummerhouders verkoopt, argwaan krijgt als jij gewoon gaat bestellen. Geen bedrijfspand, net opgericht, niet in het bezit van enig vermogensbestanddeel (onthou namelijk wel dat die goederen ook betaald moeten worden door de vereniging/stichting, je zult dus eerst zelf voldoende geld moeten storten in die rechtspersoon, bovendien is de kans groot dat ze wel even kijken hoe die vereniging of stichting er financiëel voorstaat). Dan hebben ze zo door dat het een scam is.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 11:26
Unexplained
Unexplained is offline
Een eenmanszaak is zo'n 70 Euro per jaar, waar doe je moeilijk over. Overigens is enige kennis van boekhouden en belastingen wel een harde eis als je een eigen toko hebt, anders kom je aardig in de poep.
Oud 04-01-2004, 11:28
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 04-01-2004 @ 12:26:
Een eenmanszaak is zo'n 70 Euro per jaar, waar doe je moeilijk over. Overigens is enige kennis van boekhouden en belastingen wel een harde eis als je een eigen toko hebt, anders kom je aardig in de poep.
Of je hebt geluk met een vader als belastingambtenaar !
Oud 04-01-2004, 11:29
TechXP
TechXP is offline
Als stichting / vereniging ben je ook verplicht meen ik om een penningmeester te hebben, voorzitter, ledendagen, etc.
Oud 04-01-2004, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 04-01-2004 @ 12:26:
Een eenmanszaak is zo'n 70 Euro per jaar, waar doe je moeilijk over.
Voor rechtspersonen is een inschrijving verplicht, voor een eenmanszaak niet. Maar als je in aanmerking wilt komen voor een niet-verplichte inschrijving moet je wel aan een aantal vereisten voldoen, waarvan de eerste is dat je een onderneming drijft die met zekerheid en regelmaat aan het handelsverkeer deelneemt. Meteen op die eerste eis loopt het plannetje van TS dus al stuk, want een inschrijving van iemand zonder vermogen, zonder onderneming, zonder wat dan ook wordt écht niet gehonoreerd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten