Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2004, 22:34
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Rijdt een van jullie wel eens zwart? En waar dan?

Ikzelf raak altijd in de verleiding zaterdagavond van Beverwijk naar Driehuis, je wordt echt nooit gecontroleerd, toch koop ik altijd een kaartje. Persoonlijk vind ik dat je gewoon altijd een kaartje hoort te kopen.

En ohja, iemand wel eens gepakt/bekeurd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2004, 22:35
Shock
Shock is offline
Ik zit niet lekker zonder geldig vervoersbewijs, dus ik begin er niet aan.
Oud 01-01-2004, 22:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb het nog nooit gedaan, zo ben ik gewoon niet opgevoed. Je koopt toch geen kaartje om gecontroleerd te worden maar omdat je gewoon hoort te betalen als je gebruik maakt van trein, tram of bus.

In de metro in Rotterdam kan je volgens mij heel makkelijk zwartrijden, heb ze daar nog maar een keer zien controleren bij de stempelautomaten en op dat moment kan je gewoon nog een kaartje kopen.
Oud 01-01-2004, 22:37
Verwijderd
Een keer met mijn ouders en zus in de metro in Parijs... het loket was dicht en onze kaartjes waren op en we moesten toch echt terug naar het hotel, toen zijn we allemaal over de hekjes geklommen.

En vorig jaar in de tram in Amsterdam, maar dat was per ongeluk. We hadden wel kaartjes, maar die waren niet afgestempeld. We dachten dat je die ín de tram moest afstempelen.

En ook wel eens in de trein, ik zat met een retourtje enschede-maastricht in de trein van sittard naar heerlen. Maar de conductuer vond het niet erg.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 22:40
Balance
Balance is offline
treinen: 1x, toen was ik m'n kaartje vergeten te kopen en te lui om alsnog naar het loket te lopen. maar echt comfortabel zat het niet
metro: die wel. simpelweg omdat ik niet weet hoe dat betaalsysteem nou werkt
Oud 01-01-2004, 22:41
Nona
Nona is offline
Doe ik nooit. Ik heb een OV-jaarkaart. De enkele keer dat ik dan moet betalen kan ik dat nog wel aan.
Oud 01-01-2004, 22:41
frozenfountain
frozenfountain is offline
In de metro naar de stad. Maar nu controleren ze ook bij de uitgang, dus dat kan niet meer. In tram 5 kun je alleen nog zwart rijden. Niet dat ik dat nu doe, heb OV
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 22:45
MUTS123
MUTS123 is offline
Ja vorig jaar met een vriendin. We hadden 4 tussenuren, verveelden ons, hadden geen geld en wilden naar Amsterdam. Volgens iemand anders werd er in die trein om dat tijdstip nooit gecontroleerd dus wij zijn maar gewoon gegaan. Toen kwam er een conducteur, we hadden al afgesproken dat als er toch iemand zou komen dat we dan zouden doen of we ze kwijt waren en daar trapte die man ook in tot zijn collega erbij kwam en hij ons toch een bekeuring gaf. Dus bij Weesp eruit gegooid. Daar gingen we maar een beetje doelloos rondlopen en godzijdank hingen daar 2 jongens uit het raam die tegen ons aan begonnen te praten en vreogen wat we hier deden en waar we vandaan kwamen en toen gooiden zij ons 5 euro toe (net genoeg voor de trein) in ruil voor onze telefoonnummers (heel aardig van ze maar we hebben allebei onze oude opgegeven ). Anders had ik echt niet geweten hoe we terug hadden moeten komen. En op de terugweg toen we dus wél een kaartje hadden werden we niet gecontroleerd Boete was in de 20 euro. Voortaan koop ik dus maar braaf een kaartje
Oud 01-01-2004, 22:55
Verwijderd
Héél vaak. In tram, metro, bus, trein. Ook wel eens een boete gehad, maar als ik dan nareken wat ik heb uitgespaard met zwartrijden ben ik toch voordeliger uit. Ik doe het nu minder omdat ik een carte orange heb (soort OV).
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 23:04
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 01-01-2004 @ 23:41:
Doe ik nooit. Ik heb een OV-jaarkaart. De enkele keer dat ik dan moet betalen kan ik dat nog wel aan.
Ja en je hebt ook nog eens korting als je een OV-jaarkaart hebt dus zoveel is dat niet.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 23:04
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-01-2004 @ 23:36:
In de metro in Rotterdam kan je volgens mij heel makkelijk zwartrijden, heb ze daar nog maar een keer zien controleren bij de stempelautomaten en op dat moment kan je gewoon nog een kaartje kopen.
Ik zie ze elke ochtend en middag! En vooral zwartrijden in trams en bussen in Rotterdam is echt haast onmogelijk. In elke tram/bus zit altijd een conducteur. Maar ja, ik heb nu OV .

Ontopic: Ja, ik heb wel eens zwart gereden, een paar keer. Dat kan namelijk heel gemakkelijk in Den Haag. 9 van de 10 keer wordt je gewoon niet gecontroleerd. Maar meestal heb ik toch wel zoiets van 'laat ik toch maar afstempelen'. En nee, ik heb nog nooit een boete gehad.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 23:30
Jordi
Jordi is offline
Ik heb volgens mij alleen nog maar per ongeluk zwart gereden. Dat is dus als je in de verkeerde trein gaat zitten... Heb ik wel een paar keer gehad, maar de conducteurs deden altijd wel vriendelijk. Behalve één keer en toen kon ik er ook nog nieteens iets aan doen, want het stond nergens dat die trein ineens ergens anders heenging als wat op internet en op die borden stond. Hadden ze blijkbaar omgeroepen in het voorste deel van de trein, maar dus niet in het achterste. Handig... :roll:
Oud 01-01-2004, 23:37
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Shock schreef op 01-01-2004 @ 23:35:
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 00:26
Verwijderd
Eigenlijk alleen uit noodzaak in de trein een deel van het traject wel eens. (weigerende kaartjesautomaat.)
En in de metro in a'dam wel eens. Want het is zo makkelijk en ik heb eigenlijk nooit een strippenkaart op zak
Ik zit trouwens totaal niet lekker áls ik zwart rij dus daarom alleen al doe ik het liever niet.

Heb tegenwooordig een OV dus is dat allemaal niet meer aan de orde.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 00:34
guess what
guess what is offline
Eigenlijk best wel vaak. In treinen vooral, wordt nauwelijks gecontroleerd. Heb één keer een boete gekregen toen ik geen fietskaartje had voor de trein maar dat was ook nog wel te doen.
Oud 02-01-2004, 00:36
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 00:42
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 01-01-2004 @ 23:45:
Ja vorig jaar met een vriendin. We hadden 4 tussenuren, verveelden ons, hadden geen geld en wilden naar Amsterdam. Volgens iemand anders werd er in die trein om dat tijdstip nooit gecontroleerd dus wij zijn maar gewoon gegaan. Toen kwam er een conducteur, we hadden al afgesproken dat als er toch iemand zou komen dat we dan zouden doen of we ze kwijt waren en daar trapte die man ook in tot zijn collega erbij kwam en hij ons toch een bekeuring gaf. Dus bij Weesp eruit gegooid. Daar gingen we maar een beetje doelloos rondlopen en godzijdank hingen daar 2 jongens uit het raam die tegen ons aan begonnen te praten en vreogen wat we hier deden en waar we vandaan kwamen en toen gooiden zij ons 5 euro toe (net genoeg voor de trein) in ruil voor onze telefoonnummers (heel aardig van ze maar we hebben allebei onze oude opgegeven ). Anders had ik echt niet geweten hoe we terug hadden moeten komen. En op de terugweg toen we dus wél een kaartje hadden werden we niet gecontroleerd Boete was in de 20 euro. Voortaan koop ik dus maar braaf een kaartje
wil je nog n keer 5Euro? ...
Oud 02-01-2004, 00:45
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
1 keer, (jaren geleden) met mijn vader in de tram in Amsterdam. We hadden haast en het was maar 1 halte. Ik schaamde me dood.
Oud 02-01-2004, 01:09
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 02-01-2004 @ 01:42:
wil je nog n keer 5Euro? ...
Voor een niet meer werkend telefoonnummer? Ja hoor
Oud 02-01-2004, 02:56
Verwijderd
Ik heb een keer zwartgereden, gepakt maar me er met een mooi verhaal; uitgeluld (zelfs geen kaartje hoeven kopen)

Maar dat kwam omdat ik gewoon haast had en die trein wilde hebben (scheelde maar 15 minuten). Eigenlijk doe ik het verder nooit..
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 08:04
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 01-01-2004 @ 23:34:
En ohja, iemand wel eens gepakt/bekeurd?
Vorig jaar zo'n 20x (vooral NS, maar ook de RET is tegenwoordig fanatiek.)
de 9 jaar daarvoor in totaal zo'n 8x.
(rij altijd zwart.)
Oud 02-01-2004, 08:27
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-01-2004 @ 23:36:
Tegenwoordig staan ze elke dag wel ergens te controleren.
Soms ook ín de metro. En in trams (gelukkig) ook steeds vaker.

Ik neem iig altijd het zekere voor het onzekere en heb altijd en overal een kaartje (ik heb ook ov, dus meestal heb ik al automatisch een vervoersbewijs ). Als ik vroeger bv. m'n abbonement of strippenkaart vergeten was, ging ik altijd terug naar huis om hem op te halen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 08:29
Verwijderd
Citaat:
charmedkiz schreef op 02-01-2004 @ 00:04:
Ja en je hebt ook nog eens korting als je een OV-jaarkaart hebt dus zoveel is dat niet.
Dan moet je je ov wel bij je hebben.

Je kunt het volgens mij wel één keer per jaar terug vragen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 08:30
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-01-2004 @ 09:27:
Tegenwoordig staan ze elke dag wel ergens te controleren.
Soms ook ín de metro.
Juh, ingangscontrole, vooral in 't centrum. (da's dan een kwestie van een 2-strippenkaart á 1,60 aanschaffen en vervolgens alsnog de gehele lijn afreizen. )
Oud 02-01-2004, 08:30
Verwijderd
Citaat:
@Moon schreef op 02-01-2004 @ 00:04:
Ik zie ze elke ochtend en middag! En vooral zwartrijden in trams en bussen in Rotterdam is echt haast onmogelijk. In elke tram/bus zit altijd een conducteur. Maar ja, ik heb nu OV .
Niet in elke tram. Wel in veel tegenwoordig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2004, 09:27
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-01-2004 @ 09:30:
Niet in elke tram. Wel in veel tegenwoordig.
En al helemaal niet in elke bus. Sterker nog, ik zie ze nooit in de bus
Oud 02-01-2004, 09:30
Verwijderd
Ik ga vrijwel nooit met het openbaar vervoer, heb wel eens zwartgereden in Londen, daar ben ik over het controlehekje heengeklommen
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 10:07
Briseïs
Briseïs is offline
Ik rij eigenlijk nooit echt zwart. Ik heb wel een keer gehad dat ik een kaartje met korting had gekocht en er toen achter kwam dat ik mn kortingskwaart was vergeten. Maar gelukkig konden we heen op de kaart van een vrouw die naast ons zat en terug werden we niet gecontroleerd.

Ik vind t wel altijd zo zonde als ik niet gecontroleerd word...
Oud 02-01-2004, 10:15
perfectme
perfectme is offline
enkel trams, altidj veel te druk, raakt nooit een conducteur door
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 10:22
Verwijderd
Zwartrijden is asociaal. Het is dus logisch dat je dat niet doet, tenzij je asociaal bent.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 10:24
Verwijderd
Ik heb nog nooit zwartgereden en ik denk ook niet dat ik het ooit zal doen. Ik vind het gewoon niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 10:29
Verwijderd
Ik reed vroeger altijd zwart. Wel met een strippenkaart op zak natuurlijk (als er dan controleurs komen geven ze je meestal eerst nog de kans om zelf te stempelen) Maar meestal ging ik dan gewoon 'toevallig' snel de metro/tram uit. Maar er word hier eigenlijk nooit gecontroleerd. Ik heb nu wel een abbonement en dan reist toch wel een stuk fijner maar toch. Als ik dat niet zou hebben zou ik denk ik alsnog zwart reizen (mn moeder betaald mn boete als ik gepakt word.)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 10:34
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-01-2004 @ 11:22:
Zwartrijden is asociaal. Het is dus logisch dat je dat niet doet, tenzij je asociaal bent.
asicialiteit ten top
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 10:55
Verwijderd
Lang leve de OV-kaart
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 10:55
Thomas
Thomas is offline
In Berlijn hebben we dat wel 5 dagen lang gedaan. Niemand gepakt.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 10:59
Dory
Dory is offline
Durf ik echt niet
Oud 02-01-2004, 11:00
gremgizzel
gremgizzel is offline
Ik heb het ook nog nooit gedaan, maar als je nooit gecontroleerd wordt kom je echt sterk in de verleiding om de volgende keer geen kaartje te kopen! Maar het ligt er ook aan of het om een grote afstand gaat of niet. Ik zou zelf wel van Breda naar Tilburg doen ofzo maar geen grotere afstand.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 11:15
BBEM
BBEM is offline
ik deed het vroeger een half jaar lang omdat ik toen nog geen 18 was en dus nog net geen recht had op een OV maar ik moest wel naar school toe. en als je het zelf moet betalen is de verleiding natuurlijk veel groter ommaar even geen kaartje te kopen. Ik had altijd wel een onafgestempeld kaartje bij me
Oud 02-01-2004, 11:20
Go
Go is offline
Ik reis nooit met de trein. De conducteurs van Noordned worden nu uitgerust met een palmtop, waarmee ze de juistheid van het adres kunnen controleren. Gewoon een adres van iemand die je niet mag goed uit je hoofd leren,, netzoals zijn of haar geboortedatum e.d.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 11:22
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Shock schreef op 01-01-2004 @ 23:35:
Inderdaad.

Een keertje was ik met een forummer in de tram en toen hadden we niet gestempeld, nou ik was zo bang dat ze net op dat moment gingen controleren
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 11:23
Verwijderd
Soms rijd ik wel eens 1 halte zwart met de tram naar de stad. Dat is dan met m'n moeder
Verder nooit, omdat ik ALTIJD gecontroleerd word. In de trein vooral. Mijn geluk weer
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 11:23
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
******** schreef op 02-01-2004 @ 11:29:
. Als ik dat niet zou hebben zou ik denk ik alsnog zwart reizen (mn moeder betaald mn boete als ik gepakt word.)
Dat vind ik echt asociaal, als je gepakt wordt mag je dan ook lekker zelf opdraaien voor je boete.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 11:27
Zaina
Zaina is offline
Eerst altijd, daarna OV. En nu met de auto. Echt handig dat openbaar vervoer.
Oud 02-01-2004, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 02-01-2004 @ 10:27:
En al helemaal niet in elke bus. Sterker nog, ik zie ze nooit in de bus
In de bus heb je de bestuurder die controleert.

In Rotterdam komen ze wel eens de bus in (meestal staan ze dan ergens met een bus en een heel peleton controleurs, dan komen ze de bus in en als je niet of niet goed gestempeld hebt moet je de bus uit en de controleursbus in).
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 11:51
Baracuda
Baracuda is offline
[QUOTE]Hermione schreef op 01-01-2004 @ 23:55:
[B]Héél vaak. In tram, metro, bus, trein. Ook wel eens een boete gehad, maar als ik dan nareken wat ik heb uitgespaard met zwartrijden ben ik toch voordeliger uit.[B][QUOTE]
Precies.
Waar ik woon controleert men niet zo erg als in bijvoorbeeld de grotere steden,dus er rijden hier heel wat mensen zwart. Maar ik heb me voorgenomen om het niet meer te doen, want ik heb nu toch een abonnement . en het is best asociaal
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 11:59
Auntie M
Auntie M is offline
Een paar keer per ongeluk (vergeten af te stempelen of abonnement vergeten).
Toen ik daar achterkwam steeg het rood al naar m'n kaken en kreeg ik het spaans benauwd, heeft me gelukkig geen boetes opgeleverd.
Oud 02-01-2004, 12:02
Renoi
Renoi is offline
Heb 1 keer zwart gereden naar holten toe, is echt maar 7 km oid... normaliter koop ik wel altijd een kaartje maar ik was toen ook al heel laat enzo
Oud 02-01-2004, 12:06
Quiana
Quiana is offline
Ik heb een tram/bus abbonement, en als ik met de trein
ga koop ik wel een kaartje.

D'r wordt superveel gecontroleerd hier (ben laatst drie keer
in één rit gecontroleerd ), en als ik het per ongeluk
vergeet zit ik al te stressen, dus ja.
Oud 02-01-2004, 12:10
Remqo
Remqo is offline
Ik heb wel eens gehad dat je uren in de trein zit, zonder dat je gecontroleerd word. dan voel je je achteraf best ganaaid

Maar soms word je een paar keer gecontroleerd op een klein rotstukkie, dus ik neem liever geen risico en koop een kaartje
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 12:14
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 02-01-2004 @ 12:23:
Dat vind ik echt asociaal, als je gepakt wordt mag je dan ook lekker zelf opdraaien voor je boete.
Nou ja. Zij is wel degene die altijd tegen me zegt als ik naar de stad ga "Niet stempelen he"

En daarnaast, als je goed leest zie je dat ik nu een abbonement heb
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten