Oud 02-01-2004, 21:50
AlopiA
AlopiA is offline
Om de een of andere reden vind onze hond het echt totaal niet leuk meer om te gaan wandelen, in huis is hij gewoon blij en vrolijk, maar zodra je zegt dat je met hem gaat wandelen laat 'ie zich als een zoutzak vallen, als je hem duwt dan probeert 'ie in zijn mand te kruipen en je moet hem echt naar de hal toe slepen..
als je eenmaal buiten bent loopt hij wel gewoon mee
hij is trouwens 11,5 jaar.
Is hij gewoon nog bang voor vuurwerk (hoewel dat echt nog nooit zo lang heeft aangehouden) of heeft 'ie het koud ofzo?
Ik weet het echt niet, maar nou is het gewoon zielig om hem mee te slepen..
Oud 03-01-2004, 15:15
duifeltje
duifeltje is offline
Probeer anders eens iets met lekkere brokjes. Dan neem je wat brokjes in je zak en als je hond buiten is geef je er één, dat doe je dan ook een paar keer tijdens het wandelen.
Maar loop je elke keer een andere route of steeds dezelfde? Misshien vind je hond het saai worden steeds dezelfde route te lopen. Je kan dan (als je er tijd voor hebt enzo) een keer naar het bos gaan of naar iets anders leuks (als hij niet heel bejaard is, dat verschilt nogal per hond) zodat hij weer goede herrinneringen krijgt aan wandelen.
Als hij het blijft doen moet je misschien even de dierenarts bellen; er kan namelijk ook een dieper-liggende oorzaak zijn.
Oud 03-01-2004, 17:39
AlopiA
AlopiA is offline
Dankjewel
We lopen eigenlijk steeds een andere ronde, 1 loopt er langs een drukke weg, daar kan hij dus niet los, 1 door het bos (steeds dezelfde weg, voor zover ik weet, ik ga nooit met hem naar het bos) en 1 door het park, dat is steeds een andere route (die loop ik altijd)
Vandaag wilde hij geloof ik wel weer wandelen, hij was niet helemaal in uiterste staat van verukking, maar hij had er ook geen problemen meer mee, dus misschien toch nog wat angst voor vuurwerk ofzo..
Oud 04-01-2004, 14:41
Negrotiator
Negrotiator is offline
Onze hond is vrij eigenzinnig daarin. Hij is nogal gehecht aan mijn moeder en als zij niet thuis is, vindt ie het best om te gaan wandelen en sjokt ie zijn mand wel uit, en doet ie er buiten lekker lang over om alles te doen. Als mijn moeder er wel is, laat hij binnen een halve minuut alles vallen en rent hij terug naar huis. Trouwens, hij is 14 jaar.
Ach, ik maak er maar niet zo'n probleem van. Ik vind het wandelen met de hond zelf immers ook niet echt leuk
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 08:13
Steefjuh
Steefjuh is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 02-01-2004 @ 22:50:
Om de een of andere reden vind onze hond het echt totaal niet leuk meer om te gaan wandelen, in huis is hij gewoon blij en vrolijk, maar zodra je zegt dat je met hem gaat wandelen laat 'ie zich als een zoutzak vallen, als je hem duwt dan probeert 'ie in zijn mand te kruipen en je moet hem echt naar de hal toe slepen..
als je eenmaal buiten bent loopt hij wel gewoon mee
hij is trouwens 11,5 jaar.
Is hij gewoon nog bang voor vuurwerk (hoewel dat echt nog nooit zo lang heeft aangehouden) of heeft 'ie het koud ofzo?
Ik weet het echt niet, maar nou is het gewoon zielig om hem mee te slepen..
Luilak!!
Hij is ook best oud he!! Maak het leuk voor hem, of ga samen met andere honden als hij daar van houdt!!
xxx Steef
Oud 06-01-2004, 13:50
Verwijderd
Misschien idd angst voor vuurwerk?
Of het weer?
Of de ouderdom?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 17:31
Verwijderd
Onze hond is 18 jaar oud en heeft geen behoefde meer aan wandelen, een klein eindje vind hij al veels teveel. Verder begint zn haar ookal uit te vallen (ouderdom volgens de doc) en als het koud is wil ie al helemaal niet meer naar buiten
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 19:35
AlopiA
AlopiA is offline
Hij wil alweer, heb de brokjes theorie geprobeerd en dat werkt goed
hij huppelt nu weer vrolijk door het park..
zal wel van het vuurwerk zijn geweest denk ik..
Oud 07-01-2004, 10:26
Steefjuh
Steefjuh is offline
ow oke!! Haha, weet je waarom mijn hond niet naar buiten wil? (2 jaar) HIJ VINDT HET KOUD!!! Echt waar!!! Je merkt het aan m en hij wil zo snel mogelijk altijd naar binnen! Best grappig
Oud 08-01-2004, 19:52
AngelLena
AngelLena is offline
Ik hoef het woord 'mee' maar te zeggen of iets wat er op lijkt en dat schatje uit mijn avatar hangt al in m'n jas...

Dus daar heeft ons beestje geen last van.

Waar hij wel een hekel aan heeft (niet bepaald normaal voor een hond) is eten...
Als we roepen tegen hem dat het eten klaar is kruipt hij het liefst onder de tafel weg. Maar we weten ook wel hoe dat komt. Hij kan brokken (droog) niet verteren en heeft daar als pup een flinke maagopstopping door gehad. We zijn dus nu al jaren over op diner en hij vind het best wel lekker, maar heeft nogal een trauma opgelopen door zijn vorige voedsel en ziet eten daardoor als straf. Hij doet over die beker dan ook 24 uur
Oud 11-01-2004, 13:46
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 08-01-2004 @ 20:52:
Ik hoef het woord 'mee' maar te zeggen of iets wat er op lijkt en dat schatje uit mijn avatar hangt al in m'n jas...

Dus daar heeft ons beestje geen last van.

Waar hij wel een hekel aan heeft (niet bepaald normaal voor een hond) is eten...
Als we roepen tegen hem dat het eten klaar is kruipt hij het liefst onder de tafel weg. Maar we weten ook wel hoe dat komt. Hij kan brokken (droog) niet verteren en heeft daar als pup een flinke maagopstopping door gehad. We zijn dus nu al jaren over op diner en hij vind het best wel lekker, maar heeft nogal een trauma opgelopen door zijn vorige voedsel en ziet eten daardoor als straf. Hij doet over die beker dan ook 24 uur
en je hond heet Dandy of niet?

Mijn hond is bedelen nu aan het afleren, vindt 'ie helemaaaal niet leuk
Oud 11-01-2004, 20:41
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 11-01-2004 @ 14:46:
en je hond heet Dandy of niet?

Mijn hond is bedelen nu aan het afleren, vindt 'ie helemaaaal niet leuk
Ja klopt

Maar er is verder weinig Dandy in hem te bekennen
Oud 12-01-2004, 14:03
C'est moi
C'est moi is offline
het klinkt misschien raar maar je moet hem zonder iets zonder koekje ofzo iets meenemen zowel mee slepen, als jij hem een koekje geeft of hem beloont en zegt dat die lief is dan geef je toe dat het nog steeds eng is en dan kan je niks meer met de hond doen. het heeft niks met de leeftijd te maken
Oud 12-01-2004, 16:04
AngelLena
AngelLena is offline
Meeslepen in iets wat ie niet leuk vind is een straf. Dus da's ook niet goed. De koejes theorie kan je wel toepassen, als je het koekje maar niet eerder geeft dan dat ie vrolijk met je meeloopt.
Oud 18-01-2004, 18:59
Fenji
Fenji is offline
Citaat:
Steefjuh schreef op 07-01-2004 @ 11:26:
ow oke!! Haha, weet je waarom mijn hond niet naar buiten wil? (2 jaar) HIJ VINDT HET KOUD!!! Echt waar!!! Je merkt het aan m en hij wil zo snel mogelijk altijd naar binnen! Best grappig
Als het vriest springt mijn hond zelfs in een half-bevroren sloot
Oud 06-02-2004, 19:50
Fieneke
Fieneke is offline
als je tegen mijn hodn zegt ''ga je mee?'' dan wordt hij zo hyperactief dat hij door de huiskaamer gaat springen, en je moet m echt terug naar binnen slepen als ik hem heb uitgelaten (hijs wel pas 8 maanden oud )
Oud 08-02-2004, 17:10
italiangirl
italiangirl is offline
Mijn hondje doet t selfde, hij is bang voor de storm. Als je gewoon tegen hem praat, dat t niet eng is enzo gaat het bij hem wel over, ook te proberen bij de jouwe.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten