Oud 18-01-2004, 10:46
Sjoerd
Sjoerd is offline
Hey ik vroeg em ff wat af,:
Mijn lerares zij dat op elke school om 11 uur 1 min. stilte was gehouden voor terra, Dat geloof ik bets.. Maar ik wil toch ff weten, hebben jullie dat allemaal gedaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2004, 11:11
geen punt.
geen punt. is offline
Mond houwe.
Oud 18-01-2004, 11:13
Joostje
Joostje is offline
n&a->kantinuh
Oud 18-01-2004, 11:15
Wawl
Wawl is offline
Nee, natuurlijk niet. Wat draagt dat nu werkelijk bij? He-le-maal niets.
Oud 18-01-2004, 11:15
Verwijderd
Ik was vrijdag niet op school, maar een klasgenoot zei dat ze wel een minuut stilte hadden gehouden.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 11:17
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Wawl schreef op 18-01-2004 @ 12:15:
Nee, natuurlijk niet. Wat draagt dat nu werkelijk bij? He-le-maal niets.
Dat noemen ze nou eerbetoon

wij hebben wel een minuut stilte gehouden, voor zowel het slachtoffer uit den haag, als een jongetje van school dat is overleden
Oud 18-01-2004, 11:17
fractuur
fractuur is offline
Yep, minuut stilte gehouden onder wiskunde. Bij mijn weten de hele school. De vlag hing ook halfstok, btw.
Oud 18-01-2004, 11:18
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 18-01-2004 @ 12:17:
Dat noemen ze nou eerbetoon
Duh. Ik kan mijn eerbetoon ook wel laten blijken zonder daar een minuut stil bij te staan.
Oud 18-01-2004, 11:19
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
ja de hele school hield zn klep, behalve een paar andere vrienden en ik. daarover is nogal wat ruzie ontstaan, maar goed...
Oud 18-01-2004, 11:19
zwoesj
zwoesj is offline
Ja.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 11:20
Dminor
Dminor is offline
Yep.
Oud 18-01-2004, 11:20
zoef de haas
zoef de haas is offline
jaah het was wel de bedoeling maar in de aula was het dus echt niet stil, veel mensen wisten ook gewoon niet dat het moest omdat het niet in de klassen was gezegd enzo btje jammer dat wel maar ja....
Oud 18-01-2004, 11:23
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 18-01-2004 @ 12:20:
jaah het was wel de bedoeling maar in de aula was het dus echt niet stil, veel mensen wisten ook gewoon niet dat het moest omdat het niet in de klassen was gezegd enzo btje jammer dat wel maar ja....
Bij ons werd dat omgeroepen. En dan wel zo zacht dat gelijk iedereen gelijk stil was omdat ze het wilden verstaan.
Oud 18-01-2004, 11:27
LoveStarLady
LoveStarLady is offline
Wij moesten meedoen met dat schijnheilige gedoe
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 11:35
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Dminor schreef op 18-01-2004 @ 12:23:
Bij ons werd dat omgeroepen. En dan wel zo zacht dat gelijk iedereen gelijk stil was omdat ze het wilden verstaan.
j
aa maar weet je wat hier het probleem is ze hebben gewoon geen omroepinstallatie .Btje wazig hadden ze vast geen geld meer voor ofzo, het had wel op de monitoren gestaan enzo maar welke mafkees kijkt daar nou op als je ook gewoon ff op internet kan kijken of je roosterwijzigingen hebt.
Oud 18-01-2004, 11:43
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
zwoesj schreef op 18-01-2004 @ 12:19:
Ja.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 11:44
Balance
Balance is offline
Hierover is al een topic op S&S
maar goed: ja, wij zijn een minuut stil geweest. Om 11.05 btw
Oud 18-01-2004, 11:47
Yvat
Yvat is offline
Ja, het werd ook via de intercom omgeroepen dat iedereen stil moest zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 11:51
Breg
Breg is offline
bij mij op school was het aan iedere klas zelf te beslissen of ze een minuut stilte wilde houden. Bij mij in de klas is het wel gedaan.
Oud 18-01-2004, 11:55
Silver rain
Silver rain is offline
yep, bij ons moest ook iedereen stil zijn een minuut. Om 11 uur
Oud 18-01-2004, 11:56
boerenl*l
boerenl*l is offline
Citaat:
Wawl schreef op 18-01-2004 @ 12:18:
Duh. Ik kan mijn eerbetoon ook wel laten blijken zonder daar een minuut stil bij te staan.
Gelukkig maar dat jij wél privé les hebt.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 11:59
TukLifeBiatch
TukLifeBiatch is offline
Bij ons heeft iedereen een minuut stilte gehouden, en ik zat toevallig in de aula en daar kwam iemand zeggen dat we 1 minuut stilte gingen doen, wat wij allang wisten natuurlijk maar goed...wij hebben dus wel een minuut stilte gehouden op school!

En zielig hoor...als je dan niet eens even een minuut je mond houdt voor dit....
Oud 18-01-2004, 12:00
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb er niet aan meegedaan. Mijn standpunt over dit soort acties moge duidelijk zijn. En dan al die kippen die er zonder kop achteraan lopen, dank u vriendelijk!
Oud 18-01-2004, 12:01
Divina Flor
Divina Flor is offline
Mijn school heeft het wel gedaan.
Alleen ik heb niet meegedaan (al was ik op dat moment wel stil, maar gewoon in de stad) omdat ik al meer dan een uur vrij was.
Oud 18-01-2004, 12:03
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
boerenl*l schreef op 18-01-2004 @ 12:56:
Gelukkig maar dat jij wél privé les hebt.
Waar slaat deze opmerking dan op? Zielepoot.
Oud 18-01-2004, 12:05
PV
PV is offline
geen idee of mijn school dat heeft gedaan, ik denk het niet, om 11 uur begint net een nieuw lesuur en dat verloopt altijd een beetje rommelig..
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 12:17
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
TukLifeBiatch schreef op 18-01-2004 @ 12:59:
En zielig hoor...als je dan niet eens even een minuut je mond houdt voor dit....
Vind ik ook hoor, boeie dat je het schijnheilig vind. Er zijn mensen die er wel heel veel waarde aan hechten, dan kun je best wel voor een minuutje je grote waffel dichthouden. (hoewel ik het met dodenherdenking erger vind dan nu, maar dan nog)

Ik heb het niet gedaan, ik was niet op school
Oud 18-01-2004, 12:19
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Qamra schreef op 18-01-2004 @ 13:17:
Ik heb het niet gedaan, ik was niet op school
Dus omdat jij niet op school was heb je het niet gedaan?
Oud 18-01-2004, 12:21
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Wawl schreef op 18-01-2004 @ 13:19:
Dus omdat jij niet op school was heb je het niet gedaan?
Nou ja, ik was het eerlijk gezegd ook vergeten.

Maar het ging erom dat ze op scholen stil waren, niet dat heel bloody Nederland stil was..

ja ik negeer je verborgen sarcasme
Oud 18-01-2004, 12:23
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Qamra schreef op 18-01-2004 @ 13:21:
Nou ja, ik was het eerlijk gezegd ook vergeten.
Dus zo belangrijk is het voor jou niet geweest dan?
Oud 18-01-2004, 12:26
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Wawl schreef op 18-01-2004 @ 13:23:
Dat zeg ik niet, maar als jij net lekker geconcentreerd zit te werken aan een belangrijk verslag en je kijkt na een tijdje eens op de klok en je ziet dat het ineens half 12 is. Ja, dan is het blijkbaar niet belangrijk genoeg voor mij geweest.
Oud 18-01-2004, 12:29
Verwijderd
jah
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 12:33
BendeBen
BendeBen is offline
ik kan niet wachten op de stille tocht

flikker toch op, tis heel erg wat er gebeurd maar die domme eerbetonen slaan nergens meer op

tegenwoordig hebben we er een per week ofzo, tis te veel
echt zo van: "pff ok jongens weer een dooie, moeten we weer ff met zn alle de straat op om een rondje lopen want dat hoort zo"

als ik vermoord wordt doe mij dan een lol en ga geen stille tochten oid houden kthxbye
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 12:34
boerenl*l
boerenl*l is offline
Citaat:
Wawl schreef op 18-01-2004 @ 13:03:
Waar slaat deze opmerking dan op? Zielepoot.
dankje,

Ik geloof best dat jij als individu stilstaat bij zoiets. Maar ik vind het juist heel nuttig dat er op scholen wordt stil gestaan bij zoiets. En dan niet alleen uit respect voor de docent, maar vooral om het feit dat zoiets niet kan.

En natuurlijk staan velen zoals jij daarbij stil, maar juist het bespreken en stilstaan bij zoiets in een groep op school maakt veel impact. En het zorgt misschien voor een beetje opvoeding voor de enkeling aan wie dit voorval helemaal niets doet.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 12:39
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Wawl schreef op 18-01-2004 @ 13:23:
Dan kan je ook nog eens gaan vragen waarom om 11.00 uur. Dus als je het vergeten bent ofzo, waarom niet wanneer je het weer herinnert één minuut stilte.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 12:43
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
boerenl*l schreef op 18-01-2004 @ 13:34:
Ik geloof best dat jij als individu stilstaat bij zoiets. Maar ik vind het juist heel nuttig dat er op scholen wordt stil gestaan bij zoiets. En dan niet alleen uit respect voor de docent, maar vooral om het feit dat zoiets niet kan.
Dat zoiets niet kan lijkt me toch wel maatschappelijk bekend? Daar hoeft echt geen extra aandacht aan geschonken te worden op alle scholen in het hele land. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dit daadwerkelijk goedkeuren? Wat die Murat D. heeft gedaan kan niet door de beugel, daar zijn we het allemaal mee eens.

En ik ben ook niet tegen die minuut stilte, absoluut niet. Ik zeg slechts dat ik het allemaal een beetje overdreven vind omdat het zo maatschappelijk bekend is.

Citaat:
boerenl*l schreef op 18-01-2004 @ 13:34:
En natuurlijk staan velen zoals jij daarbij stil, maar juist het bespreken en stilstaan bij zoiets in een groep op school maakt veel impact. En het zorgt misschien voor een beetje opvoeding voor de enkeling aan wie dit voorval helemaal niets doet.
Maakt dat veel impact? Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat mensen die het toch al niet goedkeuren hierbij enige baat hebben. Juist bij mensen, zoals die kinderen daar op dat Terra-college die het allemaal wel goed vinden kan dit misschien impact maken. Maar de gebeurtenissen op die school zelf moeten dan ook herdacht en besproken worden, maar niet in heel Nederland.
Gitjuh
Gitjuh is offline
Ja, het had een minuut stil moeten zijn. Maar het was proefwerkweek dus de helft was toch wel stil. En ik zat in de aula en het was bijna stil.
Met citaat reageren
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
charmedkiz schreef op 18-01-2004 @ 13:39:
Dan kan je ook nog eens gaan vragen waarom om 11.00 uur. Dus als je het vergeten bent ofzo, waarom niet wanneer je het weer herinnert één minuut stilte.
Maar wát draagt die stilte bij? Wie wordt daar gelukkig van? Niemand.
Oud 18-01-2004, 12:44
Otis
Otis is offline
nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Dark Psycho schreef op 18-01-2004 @ 12:19:
ja de hele school hield zn klep, behalve een paar andere vrienden en ik. daarover is nogal wat ruzie ontstaan, maar goed...
vind ik ook nie gek ook nie...

mijn school ook, en t was écht stil. we hebben volgens mij zelfs langer als 1 minuut onze kop gehouden.
we stonden ook in de krant: 'De Leijgraaf Veghel is diep getreurd' ofzo iets stond er.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 12:46
Machiavelli
Machiavelli is offline
Ja, natuurlijk heb ik een minuut stilte gehouden.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 12:46
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
fiepje schreef op 18-01-2004 @ 13:45:
mijn school ook, en t was écht stil. we hebben volgens mij zelfs langer als 1 minuut onze kop gehouden.
we stonden ook in de krant: 'De Leijgraaf Veghel is diep getreurd' ofzo iets stond er.
In Veghel kan ik me dat ook weer voorstellen gezien de gebeurtenissen van vorig jaar.
Oud 18-01-2004, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 18-01-2004 @ 13:46:
In Veghel kan ik me dat ook weer voorstellen gezien de gebeurtenissen van vorig jaar.
dat was niet vorig jaar lieve schat
dat is alweer 3 jaar geleden geloof ik...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 12:53
e r t a njunior
e r t a njunior is offline
Flauwekul die stille tochten en minuten. Over een aantal zijn we ze sowieso vergeten. Gisteren werd er in Rotterdam een man doodgeschoten, toen hij ruzie kreeg met een fietser. Gaan we nu ook weer een stille tocht houden? Het lijkt wel of elke week zo'n bericht binnenkomt.

Dode bij schietpartij Talmastraat

Een 43-jarige Rotterdammer is zaterdagmiddag doodgeschoten in de Talmasraat in Rotterdam-Noord.
Even voor de schietpartij kreeg hij bij z'n auto ruzie met de schutter. Die loste meerdere schoten en ging er vandoor op een fiets. Van hem ontbreekt elk spoor. Zeker 20 omstanders waren getuigen van de dodelijke schietpartij, onder wie een aantal kinderen. Zij zijn op het politiebureau opgevangen en verhoord. De Rotterdamse politie heeft 15 rechercheurs op de zaak gezet. Zij beginnen morgen met een buurtonderzoek.
Oud 18-01-2004, 12:57
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
fiepje schreef op 18-01-2004 @ 13:47:
dat was niet vorig jaar lieve schat
dat is alweer 3 jaar geleden geloof ik...
Klopt, ik zat net nog wat artikelen daarover te zoeken. Je hebt gelijk.
Oud 18-01-2004, 12:58
boerenl*l
boerenl*l is offline
Citaat:
Wawl schreef op 18-01-2004 @ 13:43:
Dat zoiets niet kan lijkt me toch wel maatschappelijk bekend? Daar hoeft echt geen extra aandacht aan geschonken te worden op alle scholen in het hele land. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dit daadwerkelijk goedkeuren? Wat die Murat D. heeft gedaan kan niet door de beugel, daar zijn we het allemaal mee eens.

En ik ben ook niet tegen die minuut stilte, absoluut niet. Ik zeg slechts dat ik het allemaal een beetje overdreven vind omdat het zo maatschappelijk bekend is.

Maakt dat veel impact? Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat mensen die het toch al niet goedkeuren hierbij enige baat hebben. Juist bij mensen, zoals die kinderen daar op dat Terra-college die het allemaal wel goed vinden kan dit misschien impact maken. Maar de gebeurtenissen op die school zelf moeten dan ook herdacht en besproken worden, maar niet in heel Nederland.
Gelukkig is het wel bekend dat doodschieten van iemand niet kan. Maar zoiets wordt wel benadrukt door erbij stil te staan. (zeg maar normen en waarden doorgeven aan elkaar). En volgens mij heeft helaas niet ieder kind de kans gehad om deze normen en waarden mee te krijgen.
Zie Murat, waarvan de vader in de gevangenis zit wegens moord en daarna onder begeleiding was van een "voogd" die net de gevangenis uit was.

Dus daarom vind ik het een beetje raar om voor jezelf te denken en niet voor een hele school.

En je moet dit voorval ook véél breder zien dan alleen een leraar doodschieten, of überhaupt iemand doodschieten.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:05
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
uhmzz ik was niet op school...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:10
Curunir
Curunir is offline
Neither was I. Misschien maar beter ook
Oud 18-01-2004, 13:18
Flowerless
Flowerless is offline
Ja, wij hebben 1 minuut stile gehouden.
Alleen onze klas kan dat niet dus iedereen schoot in weereens in de lach.
Behalve brave Girl1990
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:23
Quiana
Quiana is offline
Ja.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten