Oud 03-02-2004, 14:38
Genesis
Genesis is offline
Ik heb kabelinternet sinds een tijdje, en daar heb ik een modem bij gekregen die ik met een UTP-kabel en een zogenaamde "USB to ethernet converter" op mn computer aansluit. Dat werkt allemaal prima.

Nu wil ik graag een router kopen, zodat ik meerdere pc's op diezelfde modem aan kan sluiten. Moet ik nu voor deze huidige pc een netwerkkaart kopen, of volstaat deze converter als zodanig?

Genesis
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2004, 15:05
Verwijderd
Ofterwijl, je hebt een USB ADSL modem?
Je zult dan in 1 PC het internet moeten laten delen, daar de router op, en andere PC's op die router..

Want volgens mij zijn er geen routers die een USB modem ondersteunen..
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 16:40
skins
skins is offline
Voor zover ik het begrijp heb je een gewone USB ethernetadapter?

Dan koop je gewoon een router, sluit de modem op de router aan en vanuit de router ga je gewoon weer naar je pc toe en daarvoor volstaat die usb ethernet adapter prima.

Wil je bestanden over gaan sturen over een netwerk raad ik toch een netwerkkaartje te kopen, omdat de doorvoersnelheid van je usb poort slechts 11mbps is en ik vind dit persoonlijk te langzaam voor bestanden, maar voor internet is dit niet nodig.

€ 12 bij Informatique (kan nog goedkoper, maar was te lui om verder te zoeken)

@**********: De Draytek Vigor 2200USB is een router voor usb modems
Oud 04-02-2004, 19:27
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
skins schreef op 03-02-2004 @ 17:40:
Voor zover ik het begrijp heb je een gewone USB ethernetadapter?

Dan koop je gewoon een router, sluit de modem op de router aan en vanuit de router ga je gewoon weer naar je pc toe en daarvoor volstaat die usb ethernet adapter prima.

Wil je bestanden over gaan sturen over een netwerk raad ik toch een netwerkkaartje te kopen, omdat de doorvoersnelheid van je usb poort slechts 11mbps is en ik vind dit persoonlijk te langzaam voor bestanden, maar voor internet is dit niet nodig.
zijn er verschillende soorten adapters dan? het is een Eminent 10/100 usb to ethernet converter staat er op

Dus het kan wel, maar een netwerkkaartje is sneller Hm, nou het is ook niet zo duur zo te zien, dus dat moet dan maar! Dat lijkt me dan nog wel de moeite waard..

Dank u voor de reacties

Genesis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten