Advertentie | |
|
![]() |
|
Final fantasy 5 en lager die zijn toch voor de SNES en NES enzo? Ik vind die ouwere versies (heb roms gedownload) persoonlijk wat minder.. het verhaal is wel leuk ofzo, maar mijn aandacht verslapt door de graphics... ik heb ook het een en ander van deel 7 en 8 gezien en dat vind ik wat dynamischer en boeit mij dus ook wat meer (verwend kreng dat ik me daar ben!
![]()
||
Citaat:
Als je van japanese tekens houd. Final Fantasy 6 is eigenlijk Final Fantasy 3. Oftewel, In japan werd FF 6 gereleased, naar USA geschopt, en USA heeft hem vertaald en nummertje veranderd naar 3 Ieder geval, FF 3 is heel erg goed. Met espers enzo |
![]() |
|
Verwijderd
|
Final fantasy 1, 2 en 3 zijn voor de nes.
FF 4,5 en 6 zijn voor de snes. Als je een keer een snes versie van ff2 ziet, dan is dat eigelijk deel 4. De snes versie van FF3 is FF6. Vaag gekloot met dat ze de oorspronkelijke 2 en 3 niet in Europe hebben uitgebracht. Als je ze wil Dl, ik kende er eerst een goede site voor maar die is nu off-line(geldprobs). Maar met een zoekmachine moet het ook lukken. Zoek op de woorden: snes/nes(ligt dus aan de versie) ROM Final fantasy download(voor de zekerheid). Dan moet je wel een site kunnen vinden. Ps over FFX: Het schijnt dat er in de Europese versie Balken onder en boven het scherm zitten. Je hebt dus kleiner beeld. In de US- versie is dat niet zo, maar het heeft te maken met die achterlijke duitseres en franzozen die per se in hun eigen taal willen. Best kut, maar als je er van baalt bouw je je ps2 toch om voor import. |
![]() |
|
ik vind persoonlijk deel 8 het leukst al is dit over het algemeen het minst gerespecteerde deel.
Deel 9 vind ik echt gaar. deel 7 is leuk, maar te makkelijk. deel 10 lijkt me wel lachuh, maar je speelt met een tuinbroek homo en de muziek is niet al te geweldig, vooral de battle muziek is gaar.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
et lijkt me sterk dat die gare muziek maakt, maar ik heb et nog niet gehoord...maar alles wat hij tot nu toe gemaakt heeft is cool.... En FF7 is vrij simpel uit te spelen, maar om écht alles gedaan te hebben is best wel lastig.. (gouden Chocobo fokken neemt walgelijk veel tijd in)..De weapons zijn in princiepe ook een eitje(als je 16x 8ermekaar KOTR cast), maar daar gaat et ff niet om....dr zijn in 7 zo vreselijk veel dingen om te doen...voordat je die helemaal heb uitgespeeld...duurt wel effies hoor... 8 is ook goed, maar minder dan 7... 8 had een veel betere game kunnen zijn als dat magic systeem iets beter was, en je vijanden niet samen met jou level-uppen... 9 Is Cool en mooi, maar te kort...maar ook bij 9 geldt: Als je alles gedaan wil hebben, ben je lang bezig.. SOM ruleerd vreselijk..waarom ze daar nog geen next-gen. remake van gaan maken snap ik echt niet...lijkt me super.. Xenogears is ook mega goed..moeilijk te krijgen in Europa, maar echt hel goed verhaal en battle systeem..
|
Verwijderd
|
Final Fantasy 1 is verschenen op de NES. Final Fantasy 2 en 3 zijn nooit in de VS uitgebracht, enkel in Japan (op de Famicom, zeg maar de Japanse NES). Dit zijn de delen die grafisch het minst mooi zijn. Toch zijn ze wel leuk om te spelen (met uitzondering van 2, dat is echt een slecht deel vind ik). De verhaallijnen van deze delen zijn (in vergelijking met de latere delen) vrij simpel. Toch moet je ze zeker eens uitproberen met een NES-emulator voor de PC (Nesticle bijvoorbeeld). De roms (waarvan FF2 en FF3 wel zijn vertaald naar het Engels) kun je overal vandaan halen (ik heb zelf ook alle FF-roms op mn site staan, als je de URL wilt moet je maar mailen).
Final Fantasy 4 en 6 zijn op de SNES uitgebracht. 5 is om een of andere reden alleen in Japan uitgebracht (op de Super Famicom, guess what: de Japanse SNES). Ook hiervan zijn roms die je met een SNES-emulator kunt spelen op de PC (Snes9x is een hele goede emulator). Ook hiervan zijn de roms te vinden op o.a. mijn site...5 is overigens wel naar het Engels vertaald. Dit zijn IMHO heel goede FF-delen: goed verhaal, aardige (SNES)graphics, mooie muziek, veel gameplay etc. Van FF4 bestaan overigens twee versies: Easytype en Hardtype. Beide versies zijn gereleased in Japan en verschillen in moeilijkheidsgraad, maar alleen de Easytype is in de VS uitgebracht (onder de naam FF2, lekker verwarrend dus), en er zijn enkele (leuke) dingen uit het spel gehaald (onder het mom van censuur ![]() FF6, ook een meesterlijk deel is uitgebracht op de SNES en heet in de VS FF3 (ook weer lekker verwarrend)... FF7 en FF8 zijn beiden uitgebracht op de PSX en PC. FF9 alleen op de PSX, maar als je een redelijk goede computer hebt kun je met een PSX-emulator FF9 op de PC spelen (de emulator heet Epsxe). Je hebt hiervoor de originele PSX-cd nodig of een ISO-bestand van FF9 ("CD-image"). De emulator is echter niet compatibel met alle computers, dat moet je dus zelf uittesten. En FFX is gereleased op de PS2, en wordt hoogstwaarschijnlijk ook op PC uitgebracht....Maar dat is nog niet zeker. Ik zou je iig eerst deel 7 (mijn persoonlijke favoriet) aanraden en dan verder te gaan met 9 (8 vond ik persoonlijk een heel stuk minder leuk)...De SNES delen moet je daarna uitproberen als 7 en 9 je bevallen. Je zult een heleboel dingen herkennen uit andere FF-delen (vijanden, wapens, characters enzo) dus het is ontzettend koel om alle delen gespeeld te hebben. |
![]() |
|
als je veel voor weinig geld wil zou ik maar 6 kopen
![]() krijg je 5 er gratis bij euwm tjah 7 vind iedereen et best, kvind em ook zwaar leuwk, ben er helemaal van in de ban geweest, maar ik vond em uiteindelijk toch wat te langdradig ![]() 8 is leuwkkk alleen het nieuwe battle-systeem zuigt niet zo veel mogelijkheden als de andere spellen 9 heb ik net een paar dagen, en ik vind em echt super... hele mooie graphics en hele koewle middeleeuwse sfeer eraan gegeven. ![]() euwm, 10 lijkt me persoonlijk niet zo leuk meer, vind het wel jammer dat ze erin gaan praten enzo, en de figuren moeten toch echt klein blijven maar eigenlijk moet je ze gewoon allemaal kopen ![]() ik raakte er iig flink aan verslaafd
|
![]() |
He komt final fantasy x uit op de pc????????
Ik heb voor de pc dan ff7,8 zijn alle twee gaaf alleen ik heb last van traagge filmpjes bij alletwee mijn spec: OS: win 98 se amd 1333 256 SD-ram geforce 256 32 mb 50 speed cd-rom direct x 8.1 snap er niks van moet toch goed te doen zijn die filmpjes. Trouwens de rest draait goed na die patch voor geforce ondersteuning |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Welke DS games heb jij? Crimson | 92 | 17-03-2007 19:00 | |
Games |
Welke games heb je allemaal? Muzzle | 40 | 27-09-2005 16:26 | |
Games |