Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind het eigenlijk sowieso vrij zielig om dieren te castreren, maar als het dan gebeurt, vind ik dat ze op zijn minst verdoofd mogen worden. Eigenlijk vind ik dat ze die beesten helemaal niet hoeven te castreren als er alternatieven zijn, maar ik denk dat die selectie te duur zal zijn en dat de 3 procent minder vlees ook onacceptabel is.
Ik vind het onzin dat die boeren die verdoving niet zelf toe mogen brengen en als een huisarts het moet doen, dan moet de overheid dat maar subsidiëren. Stomme bureaucratie. Eigenlijk ben ik het wel helemaal met it artikel eens. |
![]() |
||
Citaat:
als heel nerderland nu gewoon een paar euro meer belasting betaalt kan dat prima, en kunnen de boeren ook gewoon verdergaan
||
Citaat:
Ik ben het zelf helemaal eens met het artikel. De bio-industrie gaat veel te ver met de dingen die ze dieren aan doen. Vaak zijn er oplossingen te vinden (zoals ook in het artikel wordt gezegd) en ik vind dat die dan ook gebruikt moeten worden!! |
![]() |
||
Citaat:
als de meerderheid het er niet mee eens is niet waarom moeten de boeren opdraaien voor een paar moraalriddertjes?
||
Citaat:
|
Ja je hebt wel gelijk maar het is allemaal zo krom
Dsm stoot de chemische rotzooi maar de lucht in en verneukt daarmee het hele milieu Maar stel je voor dat een boertje een varkentje pijn doet wat toch opgegeten word ![]() ![]() Daarbij vind ik 30ct per varken best veel
Laatst gewijzigd op 11-02-2004 om 15:31. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Tja de boeren berekenen het uiteindelijk in de eindprijs maar toch zullen ze het een stuk zwaarder krijgen, anders gebeurde het allang zo. Dat de boeren het on de prijs doorrekenen is misschien ook een argument om het in de belasting mee te tellen? Ik weet niet precies hoe dat werkt, maar zou het niet in de BTW kunnen? Om alvast het argument van de vegetariers te weerleggen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Weet iedereen trouwens ook WAAROM al die biggetjes gecastreerd worden? Omdat bij 3%, ik herhaal: bij 3%, het vlees later gaat stinken.
'Ze voelen er niets van', zei een boer een keer op tv (jaren geleden alweer), maar ondertussen droeg hij bij de ingreep wel van die bouwvakkersoordoppen, omdat hij anders doof gekrijst zou worden door de biggetjes. Ja, ik ben het zeker eens met Van der Ham (toeval dat juist hij hiermee komt? Met zo'n naam zou je toch bijna gaan denken van niet ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ook is het jammer dat varkens niet zo goed tegen verdoving kunnen en er zelfs dood aan kunnen gaan.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dat ze er niet tegen kunnen lijkt me enorme onzin...laat maar es een onderzoekje ofsow zien...kgeloof er geen (varkens)pest van. Lijkt mij gewoon een excuus om niet te verdoven.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Bravo voor D'66! Of eigenlijk - slecht dat dit soort praktijken bestaat. Bewijst maar weer dat onmenselijkheid vooral menselijk is.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Einde aan onverdoofde biggencastratie Verwijderd | 9 | 26-01-2005 21:20 |