Oud 23-02-2004, 17:36
Verwijderd
ligt misschien beetje ingewikkeld, maar ik heb een hele goeie vriend, waar ik soms wel eens gewoon een dagje wat leuks mee ga doen. maar zijn vrienden mogen mij echt niet. maar nu moet die vriend van zichzelf alles stiekem doen en wil hij niet dat zijn vriendne weten dat hij met mij omgaat, omdat hij geen zin heeft in kritiek. maar ik heb echt zoiets van, hallo, iedereen mag toch z'n eigen vrienden kiezen, en waarom al dat stiekem gedoe? Nou en?! Dan gaan ze zeiken, hebben ze al eerder over mij gedaan, daar trek je je toch neits van aan dan. het is gewoon zeker dat ze hem toch niet laten vallen. En dat zet me dan aant denken van, ja hallo, ben ik het niet waard ofzo dat beetje kritiek? Daar ga je toch niet dood van, je kiest toch je eigen weg. :/ Maar misschien zie ik dit wel helemaal verkeerd en moet ik gewoon niet zeiken, als hij alles stiekem wil doen, dan moet dat maar :/ Terwijl ik zoiets heb van, NOU EN! Dan zeiken ze maar, dat gaan ze dan tegen mij toch ook doen (zit op dezelfde school als 2 van die vrienden van hem), maar dat ben ik gewend, ze hebben altijd lopen zeiken tegen mij..

Zijn er meer mensen die dit herkennen? En wat zouden jullie doen als jullie die vriend was geweest? Zouden jullie het gewoon hebben gezegt tegen je vrienden??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2004, 17:37
Quiana
Quiana is offline
Dit is meer wat voor L&R.
Oud 23-02-2004, 17:50
Mush
Mush is offline
Als ik die vriend was, zou ik me er niks van aantrekken van wat mn andere vrienden zeggen. Ik snap ook niet helemaal waarom dan dat stiekeme gedoe. Oké, misschien wil ie geen kritiek van zn vrienden, maar zijn dat wel van die goede vrienden als ze hem niet zelf laten kiezen met wie hij omgaat. Ik heb ook een vriend en die mag míjn vriend niet, tenminste, hij heeft het niet in die woorden gezegd maar dat kun je wel een beetje merken dus zorg ik ervoor dat ik niet iets met ze smane ga doen. Maar hij is wel zo netjes om dat niet in zijn gezicht, of zelfs in dat van mij te zeggen...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 18:40
Verwijderd
Het is mss wel een beetje vreemd van je vriend, maar opzich heb je er natuurlijk niks mee te maken en moet je je er denk ik niet te druk over maken. Iedereen is anders, de een kan wel tegen kritiek en de ander mss niet; in dat geval snap ik van je vriend dat die het maar verzwijgt dat hij met jou omgaat, om zo ook geen kritiek te krijgen. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik het zou zeggen, om zo geen gezeur te krijgen. Zo was het namelijk ook met mijn (huidige) vriendje, ik ging toen voor het eerst met hem naar de bios, en dat had ik ook niet tegen mijn vriendin gezegd, omdat zij hem een beetje een kneus vond...

Wel vind ik het van die vrienden een beetje apart dat ze over jou gaan lopen zeiken, waar bemoeien ze zich mee

Nou ja ik zou je er niks van aantrekken, en die vriend gewoon lekker ''stiekem'' met jou om laten gaan, als jullie het maar gezellig hebben!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 19:43
hansjuh
hansjuh is offline
Ik heb gelezen tot aan het woordje: stiekem.

als je dingen stiekem moet doen dan wordt het toch niks.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 23:21
Verwijderd
Het is een gewone vriendschap hoor Niet meer. Maar we zijn al 3 jaar vrienden, en jaar daavan hebben die vrienden lopen zeiken. Kijk, ik snap ook wel dat je op een gegeven moment het gezeik zat ben, maar we waren vorige week wat gaan doen, en toen belde dus 1 iemand van z'n vrienden groep en hij helemaal liegen waar die was en wat hij aant doen was. Heb het er met hem over gehad, en hij wist ergens ook niet waarom hij het niet wilde vertellen. Later toen ik naar de wc ging had hij met ze gebeld en heeftie het hem verteld alsnog. En hij heeft er helemaal geen gezeik en gezeur over gehad, dus vraag me af waar hij bang voor was eick. :/
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 23:30
Verwijderd
Waar komt dat gedoe dan vandaan? Waarom mogen ze jou niet? Is er ooit iets vervelends gebeurd ofzo..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 23:32
Verwijderd
heeft te maken met vooroordelen die ze hebben. Er is nooit echt iets gebeurd, is gewoon vooroordeel, helaas

In het begin dacht ik dat ik het me inbeelde, gewoon iets wat ik dacht van, ze mogen me niet. Maar het is over duidelijk, en letterlijk gezegd..
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 08:16
BelleRosé
BelleRosé is offline
Toen m'n vriend en ik iets begonnen op te bouwen, stonden zijn vrienden er ook maar sceptisch tegenover (jullie zijn gewoon vrienden dus dat ligt iets anders) maar na een tijd, leerde ik zijn vrienden kennen en omgekeerd, en toen klikte het wel. Nu gaan ze vaak met de hele groep weg, en vragen ze mij mee.
't is gewoon een kwestie van doorbijten. Ze gewoon laten zien dat je je laat gelden.
Zoals eerder gezegd is: stiekem loopt verkeerd af.
Daarbij: wat heeft jou vriend dan te verbergen voor je andere vrienden? 't Is toch niet dat je zo'n irritant of -weetikveelwat- voor mens bent? Toch?
Ik zou der in ieder geval niet mee kunnne lachen moest een van mijn vrienden tegen me zeggen van: 'nu gaan we eens lekker stiekem doen zodat ik mezelf niet ten schande maak bij m'n vrienden' Als die vriend me echt respecteert en om me geeft en graag bij me is, kan het hem toch geen **** schelen wat zijn vrienden zeggen? Dan trekt ie toch gewoon zijn bek open op zijn mening te geven? Of kan ie niet zonder zijn schattige vriendjes? Is ie daar een "onder de sloef liggend persoon" en meeloper? Zo nee, dan kan ie best zen mening handhaven en zonder stiekem te doen met jou omgaan.

Punt uit
Oud 24-02-2004, 09:37
Verwijderd
*agrees*

Het is geen meelopen, tenminste dat hoop ik niet voor hem. Het is een vrienden groep, die hij dagelijks ziet en al minstsens 5 jaar mee bevriend is (als het nie langer is).

Ben ook echt blij dat hij het later gewoon alsnog aan ze heeft verteld.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 23:05
Avondel
Avondel is offline
Waarschijnlijk heeft hij gewoon geen zin in hun gezeur. En dan hoeft hij alleen maar te liegen en hij voorkomt het. Lijkt me best simpel. Maar ik zou het idd ook niet erg op prijs stellen. Sowieso zou ik het al niet leuk vinden dat die vrienden mij nog niet eens kennen en al zo doen. Ik vind ook dat je vriend gewoon moet zeggen dat hij met je omgaat. Het is misschien een makkelijke methode (het liegen) voor een resultaat van korte duur. Daarentegen kan hij het beter op de lange duur bekijken. Als hij gewoon de eerste paar keer dat gezeik over hem heen laat gaan, gaat het vanzelf wel over. Die vrienden blijven echt niet jaren daarover zeiken, helemaal neit als je vriend zich er niks van aantrekt en gewoon verder gaat. Dan wordt dat maar saai en merken die vrienden wel dat ze er niks mee bereiken. Hoeft je vriend ook niet meer moeilijk te doen en hij is van het gezeik af.

Laatst gewijzigd op 24-02-2004 om 23:07.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 23:07
snoodaard
snoodaard is offline
Als die sletten kritiek hebben bitchslap je ze gewoon, wie denken ze wel niet dat ze zijn.

O en zeg hem maar dat hij niet zo'n pussy moet zijn, en voor je op moet komen.
Oud 25-02-2004, 13:13
twirley
twirley is offline
negeer zijn vrienden en doe waar je zin in hebt met die goeie vriend maak lol ! voordat 't voorbij is
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 13:23
fcuk
fcuk is offline
MJa ik heb ooit het zelfde geval gehad alleend an was het mijn exvriendje vond mijn vrienden niet leuk, daar zat die dus de heel tijd over te zeiken enzo van; nee vind ze niet leuk enzo. Ja sorrie maar ik laat mijn vrienden niet vallen voor iemand die ik pas ken.

Eigk heeft het er niet veel mee te maken zie ik nu.. maar ik moest het toch even kwijt..
Oud 25-02-2004, 16:43
Orion16
Orion16 is offline
idd... waarom mogen ze je niet? kleed je je bijvoorbeeld gothic, dat ze je daarom bij voorbaat al niet mochten?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 16:58
*Madel*
*Madel* is offline
Kan me wel voorstellen dat het moeilijk voor hem is om kritiek te krijgen van zijn eigen vrienden maar hij moet natuurlijk wel beseffen dat hij de mogelijkheid heeft om zelf zijn vrienden te kiezen en dat eventuele anderen daar niets over te zeggen hebben.

Jij daarentegen kunt hem ook niet gaan dwingen om jou bij zijn vrienden te betrekken en moet ook zijn kant begrijpen. Ik weet dat het heel sneu is als zoiets gebeurt maar je kunt niet meer doen dan het maar gewoon laten gaan. Ooit draait hij misschien nog wel bij en betrekt hij je er wel gewoon bij
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten