Oud 07-04-2004, 17:20
miss Elise
miss Elise is offline
hallo allemaal!

ik merk dat ik de laatste tijd echt onwijs gestrest ben doordat alles oppeens klaar moet zijn. tja eindexamen jaar he. had t ook wel zien aankomen. ben niet echt stressbestendig ofzo

alleen..... ontspannen wil maar niet lukken. hebben jullie misschien tips?

zijn er meer mensen die ook zo gespannen zijn door de stress van t eindexamenjaar? (denk dat ik t antwoord wel weet, maar wel prettig om dat ff bevestigt te zien hehe )
Advertentie
Oud 07-04-2004, 18:32
siegjeuh
siegjeuh is offline
ik begin ook steeds meer te stressen, maar ga gewoon ff rondje fietsen of wil gaan hardlopen ofzo..
en verderrr is de hond uitlaten ook wel even lekker soms
dus bij mij helpt even naar buiten gaan goed voor de ontspanning
Oud 07-04-2004, 18:38
Fantôme
Fantôme is offline
hoi!
ja, ik loop ook nu al te stressen voor de examens, en dat terwijl we nog een tentamenweek moeten... Ik heb ook echt het gevoel van 'shit, als ik nou maar niet door die laatste week al mn cijfers omlaag trek, dan is er nix meer aan te doen....!' En mn ouders: 'stel je niet zo aan'. Nou merci beaucoup. wat ik doe voor de ontspanning? ermz, ik heb net als jij dat ik het niet echt los kan laten, die stress dan en net als siegjuh de hond uitlaten is geen optie (heb geen hond!). Maargoed, ik ga weer verder leren (voor mn tentamens dan he, niet voor de examens nog, naja, alles wat ik nu leer moet je ook wel kennen voor de examens dusz...)

xxx wen
Oud 07-04-2004, 18:43
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik ken t probleem, zit nu midden tussen de toetsen en ik word echt gek Wat bij mij vaak helpt is een stukje lopen, ff met n vriend(in)/ouder/broer/zus erover praten (peptalk) Weet t nu ook ff niet zo goed, omdat bij mij nix lijkt te helpen...
Oud 08-04-2004, 13:53
Liss
Liss is offline
Heb er gelukkig nog geen last van, kan nog komen natuurlijk.. maar 2 jaar geleden ook geen last van gehad. Ook in deze toetsweek, iedereen is gestresst met mondelingen zenuwachtig enz.. ben blij dat ik daar niet echt last van heb
Oud 08-04-2004, 15:10
Verwijderd
ik heb totaal nog nergens last van. mja dat zal nog wel komen
Oud 08-04-2004, 15:16
Balance
Balance is offline
Ik ben nog totaal niet nerveus voor m'n examens, maar volgens mij komt dat bij mij vooral door de cijfers die ik nu al sta. Ik heb goede cijfers waarmee ik m'n examens in ga en bereken geregeld wat ik met m'n examen moet halen. Dat blijkt dan helemaal niet hoog te zijn en dan is mijn angst direct weg. Misschien dat dat bij jou ook helpt? (mits je er natuurlijk goed voorstaat).
En bedenk je dat je ook een 4 en 5 mag hebben!
Oud 08-04-2004, 19:04
Synchro-Anne
Synchro-Anne is offline
Wij hoeven op school niets meer te doen qua extra stof en huiswerk, alleen nog proefexamens en de oude stof nog eens doornemen, dus daardoor krijg je op school zelf al veel mee .
Oud 08-04-2004, 19:23
SuperSanne
SuperSanne is offline
veel bewegen (endorfine), beetje fatsoenlijk eten en vooral goed slapen. Als je lichamelijk een beetje fit bent, gaat het geestelijk ook beter
Oud 09-04-2004, 21:54
Tovenaar
Tovenaar is offline
Strandwandeling maken, werkt(e) bij mij altijd. (vorig jaar VWO-examen gedaan)
Oud 09-04-2004, 22:03
Flærynn
Flærynn is offline
Superstress.
Niet alleen dat examen (hoewel dat wel het ergst is), maar ook de tentamenweek waar ik nu in zit, de mondelingen, leraren die roepen dat we niet leren (terwijl 3/4 van de klas een onvoldoende heeft; aan wie zou het liggen) en natuurlijk ook wat daarna komt: op kamers gaan wonen en studeren...

Hmmm, ik zet af en toe de muziek gewoon keihard op terwijl ik door de kamer ren (dans) en probeer zelf muziek of een tekening te maken, wat erg goed werkt bij mij als 'therapie'. Ook gewoon lekker af en toe het bos in en natuurlijk nog veel meer bezighoudstherapieën zoals.... Blablabla

Ja dus
Oud 11-04-2004, 17:14
miss Elise
miss Elise is offline
thnx voor alle reacties,
zal jullie tips en dingen eens uitproberen

tis ook fijn dat ik niet de enige ben met zoveel stress (nou ja, dat wist ik op zich wel hehe)

tis wel jammer dat t me nog steeds niet lukt om goed te slapen en goed te ontspannen, ik maak me gewoon veelste veel zorgen, dat is eigenlijk nergens voor nodig. tis niet dat ik dr super slecht voor sta ofzo. Bovendien hebben we binnekort iets van een maand vrij om te leren. Dan moet t wel goed komen, met iedereen denk ik wel

als jullie nog meer tips of inslaapkom ideeen hebben hou ik me aanbevolen (zal ze allemaal uit gaan proberen )

doegdoeg! Elise
Oud 11-04-2004, 21:50
suikerprinses
suikerprinses is offline
-ben druk bezig met toetsweek-

maar veel naar buiten, slapen, vriendinnen bellen, beetje forummen en uitgaan helpt wel. gewoon even je gedachten op iets anders gooien, anders word je gek!
Oud 12-04-2004, 13:05
zlatani9
zlatani9 is offline
Ik had van die Valeriaan-pillen voor me dossiertoets..Ik werd er alleen maar nog hyperder van.. DUs k ga vantevoren zorgen dat k helemaal uitgeslapen die week inga.. Want dan ist nie zo erg als je dan een paar nachten maar uurtje of 3 slaapt
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten