Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() Hier een nieuwe poging: Het is idd een beter idee als ik eerst aan mezelf ga werken voordat ik anderen wil gaan helpen, maar het punt is dat ik al zo lang bezig ben en het zat ben! Ik wil iets kunnen betekenen voor anderen, misschien dat ik het leven dan toch nog de moeite waard ga vinden. Ik doe werkelijk waar mijn best om leuke dingen te ondernemen, maar ik kan er gewoon niet van genieten. Zelfs niet van het mooie weer. ![]() Wat betrefd het praten met een docent. Ik vrees dat dit moeilijk zal gaan aangezien ik gestopt ben met school. ![]() Net stond ik onder de douche, En van ellende stortte ik letterlijk in elkaar. Waar gaat dit heen? Poeh, ik wil echt ff rust in mijn hoofd. Alles is een grote chaos... Hopelijk gaat het vanavond iets beter met me, want ik raak echt uitgeput. Liefs Flowergirl
|
Verwijderd
|
Toch met je vrienden praten want daar zijn ze ook voor. Misshien is het lastig de eerste keer om dat te moeten toegeven, maar ze zullen denk ik ook wel merken dat het slechter met je gaat.
Praten lucht op en je vrienden zullen je gevoelens wel begrijpen en die zullen het zeker niet door vertellen. Good luck. |
![]() |
|
Met iemand praten is wel het beste. Ook schrijven kan erg helpen. Ik dacht ook altijd dat vriendinnen mij lastig vonden en ben daarom met twee
![]() Als je daar al die vreselijke verhalen van iedereen hoort ga je je dat misschien ook weer aantrekken. Pas goed op daarmee, ik meen het. Ik heb ook beetje ervaring daarmee. Als je gewoon doelloos wilt schrijven maar toch woilt dat iemand het leest, maar je weet niet wie. Stuur het dan in een Pm naar mij ![]() Veel sterkte en liefs......... |
![]() |
|
*knuf*
Relax, eerst even kijken wat je gaat doen, dan pas doen. Je wilt vrijwilligerswerk gaan doen, dat lijkt me eigenlijk nog niet eens zo'n slecht idee. Het lijkt me in ieder geval goed een bepaalde vorm van ritme in je lven te krijgen. Dat ritme kun je creëren door vrijwilligerswerk te gaan doen of andere vaste activiteiten aan te nemen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je meteen iets gaat doen waarvan je in de stress schiet, maar als je op vaste tijden opstaat en naar bed gaat, een vast eetpatroon hebt en een zekere regelmaat creëert zal het misschien al beter gaan met je. Daarnaast kun je een vertrouwenspersoon zoeken om mee te praten. Dan denk ik niet meteen aan zware psychiatrische hulp want dat wil je duidelijk niet, maar gewoon iemand bij wie je je verhaal kwijt kunt. Iemand die je een beetje tips kan geven en ondersteunen. Ga eens op zoek naar een vertrouwenspersoon, het kan geen kwaad denk ik. Misschien dat je niet met je ouders wilt praten, maar nu zien ze ook wel dat er iets niet goed gaat. Ze zijn vast niet dom. Je hoeft ze niet meteen alles te vertellen, maar je kunt ze bijvoorbeeld vertellen dat je de laatste tijd erg onregelmatig eet en dat je dat niet zo prettig vindt. Vraag hen om je te helpen gezond en regelmatig te eten. Je hoeft zeker geen honger te lijden, maar je moet de drang tot eetbuien leren weerstaan. Daar kun je wel wat hulp bij gebruiken. Sporten is ook een heel goed idee. Je verbrandt er energie mee en je wordt er gezond van. Een gezond lichaam helpt al snel. Bovendien is het iets waar je je agressie in kwijt kunt. Ga eens elke avond een tijdje hardlopen, het hoeft nog niet eens lang te zijn. Gewoon, zo maar een half uurtje afwisselend wandelen en rennen. Kop op meis, je kunt er wel uit komen. En als het niet lukt: twijfel dan niet en zoek gewoon hulp. Als je het echt nodig hebt moet je dat gewoon doen! Kus, Nona
|
Hier zit ik dan, opgesloten in mijn kamer zonder daglicht terwijl de zon buiten volop schijnt. Ik voel me zo ontzettend angstig. Heb door de zenuwen ook vreselijk veel voedsel naar binnen gewerkt, met als gevolg dat ik me nu ook nog eens misselijk voel. Ik heb zo de neiging om mezelf te pijnigen, gewoon om ff het gevoel te hebben dat ik leef. Alles is een grote chaos! Mijn moeder en zus zitten nu op het balkon van de zon te genieten, terwijl ik me isoleer en mijn angst probeer weg te eten. Wat voel ik me slecht zeg! Wanneer stopt deze pijn?
Ergens weet ik dat ik hulp nodig heb. Toch houdt iets me tegen. Is het angst? Heb ik de hoop opgegeven? Durf ik anderen niet te vertrouwen? Ben ik bang om vast te komen te zitten in de psychiatrie? .... Zucht, al die gedachten. Ik weet het gewoon ff niet meer. Ik voel me beroerd, lichamelijk en geestelijk. Was alles maar anders ![]() Ik ben zo moe van alles... Ik blijf doorzetten, maar ben zo kapot... Wat een ellende zeg! Flowergirl
|||
![]() |
Ik leef echt heel erg met je mee! misschien helpt dat niks, maar het idee dat er mensen zijn die met je meeleven en je willen helpen is denk ik al goed.
Sporten is idd een heel goed idee! Citaat:
Jee, dat gevoel heb ik ook vaak gehad, en ik heb het ook wel gedaan. maar begin er alsjeblieft niet mee, want het helpt je absoluut helemaal niks. Citaat:
Je ziet zelf ook in dat je hulp nodig hebt. Ik denk zeker niet dat je de hoop hebt opgegeven. Aan alles wat je hier hebt getypt, en ook het feit dat je hier je eigen subforum bent begonnen getuigt van het feit dat je geen opgever bent. Je wilt volgens mij heel graag dat alles anders wordt, dat kan ook niet anders denk ik. Ik denk dat je anderen wel durft te vertrouwen hoor, ons 'vertrouw'je eigenlijk ook een beetje. Het is denk ik iets van de angst, door alles wat je mee hebt gemaakt. misschien ben je bang dat het nooit zal veranderen! maar dan hier het goede nieuws: het kan veranderen, en ik weet zeker dat het zal veranderen. Je bent idd kapot, maar ik weet eigenlijk dat er een hele grote kracht schuilt in het positief denken. Ik weet het het klinkt afgezaagd, maar het is wel zo. (Mocht je een heel goed boek willen lezen: AHHA 11 speelse stappen naar een M.I.L.D.e(re) levenshouding. het is het boek van mijn vader, en verschillende mensen met hele nare problemen, beschrijven wat ze hebben meegemaakt en hoe ze eruit eindelijk bovenop zijn gekomen.) Ik hoop dat je, zoals ik al eerder heb gezegd, je gedachten van je af kunt schrijven. En probeer eens om jezelf van een positieve kant te bekijken, gewoon tegen jezelf te zeggen dat je echt wat waard bent in deze wereld! Het klinkt misschien raar, maar ik denk als je het vaak genoeg zegt, en er ook in wilt geloven, dat je kunt veranderen en alles positiever kunt bekijken. misschien kun je proberen om toch te genieten van het heerlijke weer, let eens op de kleine dingen, sta er open voor, en zeg maar tegen jezelf dat het mooi is. ik denk dat dat wel helpt...Maar het zal je niet in één keer beter maken. een stukje lekker fietsen in het bos kan ook fijn zijn! Als je echt niet met iemand van school wilt praten. (wat ook niet echt kan denk ik aangezien de manier (de onaangename manier) waarop school je behandeld heeft), zou ik het denk ik wel proberen bij een vriendin... Kop op meid! ik hoop dat je er uitkomt, nee ik weet het wel zeker! Je mag me altijd pm-en of mailen hoor! sterkte renske |
![]() |
|
Goed, vandaag was het dus (alweer) een zware dag, maar ik heb nog goede hoop. Ik ga namelijk mijn kamer een metarmorfose geven.
![]() Opnieuw heb ik last van eetbuien gehad en ik heb al 2x gedoucht in de hoop me wat beter te voelen (NOT). Vanaf nu ga ik stoppen met het willen afvallen. Al mijn lijstjes en regeltjes gooi ik overboord. Alles moet anders! (ik was vandaag zo ontzettend jaloers op mijn moeder die in mijn ogen dun is! Erg toch? Jaloers op je eigen moeder ![]() Oke, mensen. Ik ga mijn best doen om een positieve ontwikkeling tot stand te brengen. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik pas weer een berichtje plaats als ik wat beter nieuws heb, want ik draai nu alleen maar in cirkeltjes rond! Ik ga het typen heel erg missen, maar voorlopig is het beter als ik mijn energie niet besteed aan het computeren, maar aan het veranderen van mijn levensstijl....het moet maar...zucht....zwaar, zwaar en nog eens zwaar.... Liefs Flowergirl p.s. ik ga het dit keer nog proberen zonder hulp en als het echt niet lukt dan zal ik eens serieus erover na gaan denken of ik niet beter hulp kan gaan zoeken. Beloofd!
|
Sterkte meis,
Je kunt misschien ook opschrijven wat je nu graag verandert wilt hebben of hoe het gegaan is. Als jou typen zo goed helpt moet je dat dus juist niet gaan laten. Houd een soort van dagboek bij evt. op de computer en schrijf op wat er fout ging maar vooral wat er wel goed ging op! Af en toe kun je het dan hier plaatsen en als dat teveel is maar je wilt toch dat iemand dat leest stuur me maar een Pm! Sterkte ermee!!! ![]() |
![]() |
||
![]() |
[B
Citaat:
![]() Je hoeft niet af te vallen! Mijn beste vriendin (die in Duitsland woont), wil ook steeds maar afvallen. Maar ze is het ook aan het af leren, ze heeft een heel sterk geloof, en put daar echt kracht uit! Je kunt echt veranderen. Waardeer je zelf ook echt, je bent mooi zo als je bent (heb ik mezelf ook geleerd). Jij bent jij, en daar hoort je uiterlijk ook bij ![]() Ik zou ook, zoals al gezegd, wel blijven typen hoor! Je weet dat er hier mensen naar je luisteren, en jij knapt er van op! Waarom zou je dat dan niet mogen, als je het eruit schrijft helpt dat denk ik! xxx en sterkte rens |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Het gaat niet zo goed Verwijderd | 6 | 21-05-2007 12:53 | |
Liefde & Relatie |
het gaat niet goed.. :( Leon1986-7 | 21 | 21-01-2006 14:01 | |
Psychologie |
Het gaat niet echt makkelijk... *Ster* | 7 | 15-06-2005 20:04 | |
Psychologie |
Het gaat niet goed Jalissa | 14 | 26-05-2004 19:48 | |
Liefde & Relatie |
Het gaat niet goed tussen mijn vriend en mij Stefanie | 15 | 29-03-2004 16:00 | |
Psychologie |
Het gaat niet goed met me °Mel° | 13 | 26-05-2002 17:24 |