ik heb de andere reacties niet allemaal gelezen, maar het zou goed kunnen dat je het verkeerd begrepen hebt.. je zou het namelijk ook zo kunnen zien:
je vriendin wil niet dat jullie met elkaar in contact komen, omdat haar vrienden cantonezen en nederlanders niet mogen. maar het kan best zijn dat ze jullie heel aardig vind, en die andere vrienden apart ook. ze brengt jullie niet met elkaar in contact omdat ze niet wil dat jullie door haar vrienden gediscrimineerd zouden worden, dus in dat geval zou ze jullie tegen haar "discriminerende" vrienden willen beschermen..
want ze heeft toch niet gezegd dat zijzelf niet van cantonezen en nederlanders houdt? (lijkt me sterk trouwens want anders zouden jullie ook geen vriendinnen zijn

)
t kan natuurlijk ook zijn dat IK het verkeerd begrepen heb, want ik weet niet op wat voor toon je vriendin het vertelde..
wat die hele discussie hieromheen betreft, welke chinezen met wie om zouden gaan; die vrienden van je vriendin komen zelf uit china en kennen (denken ze) de verschillen tussen de ene chinees en de andere, ik zou ze daarop niet beoordelen want zij komen toch zelf uit china. niet dat het terecht is ofzo wat ze doen, helemaal niet ..maar jullie twee hoeven toch niet met die vrienden van die andere vriendin om te gaan?? ik denk niet dat je vriendin het zo kwaad bedoelde, maar ik zou het nogmaals proberen uit te leggen en ook zeggen dat jullie elkaar misschien wel verkeerd begrijpen.
naja
in elk geval veel sterkte