| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
ik was dus bezig met schrijven aan deze droom - ben ik mijn tekst kwijt door een fout. ben dus nu opnieuw begonnen. komt er dus aan.
Misschien kun je ondertussen zeggen: 1: Die gele vlek, wat voor vorm had die? 2: En: wat voor geel is het? Dat van het scholierenforum, of iets lichter, helderder, donkerder, minder rood erin, etc? 3: Waar doet deze kleur geel je aan denken? Aan iets van het meisje, aan iets paranormaals, of iets anders? ~pe. Laatst gewijzigd op 12-07-2002 om 17:46. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Deze kleur geel deed me nergens aan herinneren, ik zou er even over nadenken nog
|
|
|
|
|
|
Nog een vraag:
Heb je iets met het paranormale? Ooit gehad, ervaringen gehad, interesse of zoiets? Misschien entiteiten gevoeld? Of heb je ergens de neiging, om via geesten/de geestelijke wereld je problemen met de verliefdheid op te willen lossen? Wat voor houding heb je tegen het paranormale (je tante bijv)? |
|
|
|
|
|
Maar wil je daar af, of kan het je niet zoveel schelen?
Helpt je vader je met problemen? Want er moet een verband zijn tussen de entiteit en het meisje. Het zou je vader dus kunnen zijn, of iets wat met je tante te maken heeft. Het wordt een lange tekst, ik ben nog wel een half uurtje of zo bezig denk ik. |
|
|
|
|
|
Hallo [AUC],
Het is geen gemakkelijke droom. Maar ik zal kijken, wat ik eruit kan halen. Als ik het goed lees, is de eerste droom een droom in de 2e droom. En de 2e droom is een droom in de 3e droom. En de 3e droom is de eigenlijke droom, het 4e is je dagelijkse leven. In jouw verhaal herken ik een combinatie van droom en gevoel/ervaring, die vaker voorkomt. Die twee zijn dan één boodschap, het eerste deel komt als droom, het 2e als gevoel of geestelijke ervaring. Dat kun je zo bekijken: de droom legt uit, hoe je de ervaring, het gevoel erna, moet begrijpen. En de ervaring laat zien, hoe de droom in je dagelijks leven waar is. Daarom denk ik, dat je wel een echte entiteit gevoeld zult hebben. Het komt onderwerp komt in de symbolen van alle 3 de dromen terug, bij je tante in de 2e droom is het heel duidelijk te zien. Ik ga dus uit van het 4e deel, het deel na je droom, waarin je echt wakker bent. Deze ervaring van het voelen van een entiteit moet dus in de dromen terugkomen. De 4e toestand wordt dus door de 3e droom uitgelegd: het zal om het meisje gaan. De spiegel is een symbool voor ‘het paranormale zien’ , het zien in een andere geestelijke sfeer (of: “dimensie”, zoals het zo mooi genoemd wordt). Die gele vlek, dat zal het begin van die beelden zijn, en dat is nu het einde van die beelden. Dus die entiteit moet op een of andere manier iets met het meisje te maken hebben, of met het probleem: "jij en N.". Als 3 dromen met zijn 3-en voorkomen, dan is dat een soort verhaal in 3 afleveringen. Zoals een drieluik-schilderij, of een boek in 3 delen. In dit drietal dromen gaat het over het zelfde onderwerp. In jouw geval: het meisje. Maar in de 1e droom wordt dit getoond op de manier van ‘hoe het (eigenlijk) IS’; in de 2e droom wordt getoond hoe de praktijk hiervan eruitziet, hoe het er op aarde aan toegaat; en in de 3e droom wordt getoond welk zinvol doel hierin verborgen is. De 1e droom: Wat er aan de hand is, dat zit in de eerste droom. De donkere omgeving in je huiskamer staat voor: ‘geestelijk donker’’, ‘geestelijke duisternis’, een sfeer waarin weinig (geestelijke!) helderheid is, waarin weinig begrepen wordt, het begrip staat op een laag pitje zullen we maar zeggen. In die sfeer voel je je moe, dat is symbolisch voor: ‘geestelijk moe’ (niet lichamelijk dus). Je gaat niet aktief zitten bij haar, maar je bent moe en gaat passief liggen. Dat is ook weer een symbool: lichamelijk liggen staat voor ‘geestelijk liggen’ , dat is zoiets als ‘geestelijk voor pampus gaan liggen’ of zo, is misschien wat sterk uitgedrukt. Je bent dus niet geestelijk alert, je weet dus niet echt wat er in je geest gebeurt. Dat is belangrijk, want dat zorgt uiteindelijk voor de 2e en 3e droom, en de ervaring toen je wakker werd. Dat je aan de andere kant van haar gaat liggen is duidelijk: geen conflict met haar ex hoeven krijgen, maar zij kan kiezen of ze iets met jou wil, je houdt je beschikbaar op de meest geschikte plaats. Dat staat symbool voor hetzelfde, maar dan gebeurt het in je geest: Je stelt je open voor haar. Maar omdat er zo weinig inzicht is, en je ook (geestelijk) ‘gaat liggen’, weet je niet echt wat er in je geest gebeurt, misschien stel je je wel teveel open. Of word je er afhankelijk van. De 2e droom: Die laat zien, hoe het onderwerp “dit meisje en jij” er in de praktijk uitziet. Het is wel een symbolische weergave, dus moeten we eerst de symbolen vertalen om de praktijk eruit te halen. Het speelt zich af in een vakantiehuisje. Dat is dus: vakantie. Vakantie is ontspanning. Dit staat dus symbool voor: ‘geestelijke ontspanning’. In een sfeer van geestelijk ontspannen zijn voel je veel meer, dan kunnen dingen gevoeld worden die je anders niet voelt. De kamer ging schuin staan: Dat is dus omdat hij deel van de zolder werd op dat moment. Jullie kamer ging omhoog, werd zolderkamer; en het dak is schuin, dus: ging hij schuin staan. Een kamer is je letterlijke omgeving. Dan is dat dus weer een symbool voor: je geestelijke omgeving, oftewel de geestelijke sfeer, waar je in bent. De kamer die zolderkamer werd: Een zolderkamer is het hoogste deel van het huis, dus de geestelijke sfeer ging ‘in de lift’ en werd de hoogst mogelijke geestelijke sfeer. Dat kan slaan op: verliefdheid. Dat wil zeggen dat jullie (R. en jij) allebei in zo’n verliefde sfeer kwamen. We zeggen dan in een goede Nederlandse manier van zeggen: jullie zijn ‘in de wolken’. In deze uitdrukking zit weer die symboliek van ‘hoog zijn’. Jullie beiden zijn dus verliefd, is zo te zien. Het zou ook een andere manier van ‘high zijn’ kunnen betekenen, een geestelijke zielsverrukking of zo. Maar omdat het om een meisje gaat, waar jullie allebei naast gaan liggen in het 1e droomdeel, zullen we het maar op verliefdheid houden dat lig zo meer voor de hand. Daarna gingen jullie naar buiten (dus: buiten die sfeer (terug-)kijken naar die sfeer) en je concludeert dat je in de allerhoogste sferen zit. Dat zal betekenen, dat jullie je verliefdheid in de gaten hebben en voor jezelf en van elkaar weten, dat je dit gevoeld hebt. Goed, het andere huisje: koffie zetten is voor jou waarschijnlijk een symbool voor: het gezellig maken, gaan kletsen. Je voelde je neutraal. Dus je was niet meer ‘high’ van verliefdheid daar. Je tante die daar in witte kleding aan het spreken was: wit staat voor zuiverheid, en kleding is wat direct om je heen zit. Witte kleding is dus symbool voor een directe zuivere (geestelijke) sfeer die om haar heen is, waar ze in zit. Maar als het vaal wit zou zijn dan is het een niet zo zuivere sfeer, die wel zuiver zou moeten zijn. Je tante was dus in de sfeer aanwezig waarin de geesten zitten. Dat is wat dit symboliseert. En ze sprak erover in haar aardse omgeving. Ze was dus aan het vertellen wat die geesten zeiden. Het 1e deel van de 2e droom geeft weer, wat er geestelijk aan de hand is, jullie zijn verliefd; het 2e deel laat het aardse deel zien: dat je ook nuchter kunt voelen en met R. om kunt gaan, maar dat je ook in een paranormale omgeving bent. De 3e droom: De 3e droom laat zien, waar het heen gaat, er zit een doel in verborgen. De spiegel symboliseert denk ik de verbinding met de geestenwereld. In die wereld ben je bij haar, of liever: ze is bij jou. Als je in je bed ligt, dan is ze daar ook volgens de spiegel/het geestelijke idee. En als je staat, staat zij er ook. Misschien heb je je teveel in haar ingeleefd? Misschien wens je heel sterk, dat ze bij je is, maar is ze het niet in de realiteit. Misschien heb je op een heel hoog geestelijk niveau wel contact met haar. Of heb je beelden in je geest, dat ze bij je is, die heel echt lijken. Geel is de kleur van de helderheid. Denk maar aan de zon (de maan). Geel is de kleur die hoort bij het sterrenbeeld leeuw (die is ook geel), dat staat voor: een liefde (mannelijk van aard, niet zozeer gevoel, dat is weer vrouwelijk) die je gegeven wordt. Ik vermoed dat het symbool is voor iets uit de geestelijke wereld, dat jou probeert te bereiken in je dagelijks leven. (uit die gele sterachtige vlek komt dan dat spiegelbeeld naar je toe, of gezichten vanuit de geestelijke wereld). Het doel zit denk ik hierin ,dat er contact met jou gezocht wordt, en gemaakt kan worden, vanuit de geestelijke wereld. In verband met de verliefdheid. Misschien om je duidelijk te maken, wat je nu precies voelt tegenover haar. Omdat in droom 1 duidelijk is, dat je niet precies weet wat je voelt: je geest ging ‘liggen’ bij haar. Het kan dat dit een afhankelijkheid in je aan het worden is (eenzijdige verliefdheid misschien?). Maar ik vermoed dus dat vanuit de geestelijke wereld contact gemaakt zal worden met je, dat is het doel in dit onderwerp ‘jij en N.’. Het meisje dat zal toch niet, want die zal nog in leven zijn. Misschien is het symbool van de spiegel wel, dat ze in je geest de hele tijd bij jou is, terwijl dat in het echt niet zo is. Ik kan niet echt uit de droom halen hoe dit precies zit, of het gezond of ongezond is, jouw gevoel tegenover haar. Misschien kun je er met deze poging tot uitleg op een goede manier over nadenken en dingen in jezelf in de gaten krijgen? -------------------------- Er zit nog iets in de droom: Het is een droom in een droom in een droom. En als 4e stap komt dan je waakbewustzijn, 's morgens vroeg. Je waakbewustzijn, wakker zijn, wordt begrepen en uitgelegd in dromen, daar zijn dromen voor. Er is dus een hierarchische verhouding: dromen tov. waakbewustzijn, en droom 1 staat het hoogste, dan 2, dan 3, dan je wakker zijn. Daarom wordt de 4e toestand (entiteit) in de 3e droom uitgelegd. Maar die 3e droom is weer een soort waakbewustzijn vergeleken met de 2e droom. Daarom wordt de 3e droom door de 2e uitgelegd. En de 2e droom is weer een waakbewustzijn vergeleken met de 1e droom. Daarom legt de eerste droom de 2e weer uit. Het is een trapsgewijs toestandje. Je waakbewustzijn is heel concreet, het is wat het is. De volgende stap: de 3e droom is vrij concreet, niet echt abstract. De 2e is abstracter en de eerste is het meest abstract. Zoiets is er ook in te herkennen. Dan zou volgens dit extra uitlegschema de entiteit van vanmorgen uitgelegd worden in de 3e droom: ergens in de geestelijke wereld zie jij jezelf als met haar samen, daarom die entiteit vanmorgen. De 3e droom wordt dan door de 2e droom uitgelegd: Dit heb je, dat je haar als met jou samen ziet, vanwege dat je met hem samen verliefd op haar bent, en omdat je in een paranormale omgeving zit (tante). En dit wordt dan weer uitgelegd doordat jij in je prive-sfeer (huiskamer) haar hebt uitgekozen om geestelijk dichtbij te zijn. Hoop dat dit inzicht geeft? ----------------- De angst vanmorgen: dat moet je goed in de gaten houden, of je gewoon bang was vanwege het onwennige of onbekende, of dat er reden voor angst was. Het zou zonde zijn, als je voor niets bang zou zijn en daarom geen positief contact zou hebben. Misschien moet de uitleg nog aangepast worden, hoe meer ik van je weet hoe beter ik de symbolen in je leven in kan passen. Ik hoor wel wat je ervan vindt, en of je kontakt met ‘boven’ gekregen hebt. Groetjes, pe. |
|
|
|
|
Verwijderd
|
phoe, even 2x doorgelezen vrij pittig stukje
![]() Ik weet niet of het gebeurd, maar ik voel al de gehele dag alsof er een vervolg komt...ik hoop het maar, ik kan met deze tekst voor mezelf nog niet echt verduidelijken, en hoop daarom op nog wat meer duidelijkheid... Pe? ik weet niet of jij beschikt over MSN, want er zijn nog wat dingetjes die ik niet graag op het forum plaats ![]() In ieder geval hartstikke bedankt, het geeft toch een klein beetje verduidelijking |
|
|
|
|
Ja, ik had ook iets van: de droom zegt zo weinig over hoe het in jouw geest is wat betreft dat meisje. Gezond of niet gezond.
Dus dacht ik, misschien krijg je dat wel te horen in het verschijnen van een goede entiteit. En dat het daarom buiten de droom is gehouden. En is de droom een voorbereiding hiervoor. Maar weten doe ik het ook niet, ik ben niet helderziend. Ik heb bij uitzondering mijn msn chat tevoorschijn gehaald, en kan tot 10 over 10 vanavond online blijven, ik heb je voor de gelegenheid toegevoegd. Als je je msn openmaakt, zie je wel een boodschap dat ik je toegevoegd heb. Anders kun je me ook mailen op: pe100nl@yahoo.com en pe100nl@hotmail.com. Die van yahoo zie ik het eerst. ~pe. |
|
| Advertentie |
|
|
| Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Levensbeschouwing & Filosofie |