Oud 01-06-2004, 09:58
Verwijderd
Ik sloeg slaperig mijn arm om je heen, maar voelde alleen de koude deken. Ik opende mijn ogen om naar je te kijken, maar keek dwars door je heen naar mezelf in de spiegel. Ik zag mijn opgezwollen ogen en vlekkerige wangen vol mascara. Ik sloeg de deken van mij af en herinnerde mij jouw witte overhemd aan te hebben. Nog eventjes rolde ik me op en wiegde mezelf in mijn armen, proberend jouw geur op te snuiven. Ik rook alleen een bittere mix van drank en kots, vermengd met oud zweet. Mijn kots, mijn zweet.

Met een zucht plaatste ik mijn voeten op de koude, houten vloer. Ik liep naar het raam en keek naar buiten. Ik keek naar de buren van de overkant die hun Citroën aan het inpakken waren, om op vakantie te gaan. Ik keek naar de kinderen verderop die aan het spelen waren, naar de auto’s die voorbij reden. Ik opende het raam en voelde hoe de wind langs mijn gezicht, mijn billen, mijn benen woei. Ik wou zo graag bij je zijn, ik wou zo graag voor altijd bij je zijn. Ik liep terug naar het bed en maakte het weer netjes op, sloeg de witte sprei die we samen hadden gekocht, over de besmeurde dekens. Ik keek nog een laatste keer om me heen, sloeg de kastdeuren dicht, waste mijn gezicht en kamde mijn haar. Ik sloot nog even mijn ogen, haalde diep adem en keerde vervolgens de kamer de rug toe.

Ik stond weer bij het raam, de buren waren klaar om te vertrekken. Ik keek hoe zij de straat uitreden, inspecteerde de spelende kinderen in de verte en liet de rust van de straat even over me heen komen. Ik keek naar beneden, naar de stoep in de verte. Ik zette een voet op de vensterbank en liet de wind even met mijn haren spelen. Toen dook ik voorover. Voor een paar seconden voelde ik weer wat geluk was. Ik glimlachte en zag alleen jouw ogen voor me. “Mijn lieve, lieve schat. Ik kom er eindelijk aan.”

- Weer een poging tot een kort verhaal. Hopelijk dit keer helderder? Wat vindt men ervan? Je hoeft niet lief te wezen, ik post het om te leren en niet om te showen ofzo -

Laatst gewijzigd op 01-06-2004 om 10:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2004, 14:46
FIEloSOOF
FIEloSOOF is offline
Mooi, het doet me een beetje denken aan dat verhaal wat hier ook ergens op het forum staat over dat hart. Het heeft beetje zelfde soort opbouw en einde.
Oud 01-06-2004, 14:49
Verwijderd
Geen idee welke je bedoelt?
Heb je een link?

Ik ken het verhaal niet, denk ik
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 19:33
Charlottetje
Charlottetje is offline
hmm, ja, doet mij ook aan een ander verhaal denken geloof ik, maar ik zou niet meer weten welke het was.

Wel een goed verhaal hoor, vind ik.
Nog geen kritiek van mij in elk geval. (mja, misschien ben ik daar ook wel te moe voor )

Charlotte
Oud 01-06-2004, 19:47
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ja leuk verhaaltje. Maar doet me idd aan een ander verhaal denken, maar geeft niet!

*Oh "wou" moet misschien "wilde" zijn? *
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 20:11
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 01-06-2004 @ 20:47 :
*Oh "wou" moet misschien "wilde" zijn? *
Mjah, in het A(B)N wel ja, maar ik veel stukken dialect wordt ''wou'' gebruikt
Verder een mooi verhaal! Kort, maar krachtig
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 20:16
Millroy
Millroy is offline
Het verhaal van Vegs, denk dat de titel [kort verhaal] is .
Dat vond ik een zalig verhaal
Oud 01-06-2004, 20:17
Verwijderd
Nou, dat stomme andere verhaal

Nja, ik heb het in ieder niet na willen apen ofzo. Heb dus ook geen idee over welk verhaal het gaat.

Bedankt in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 20:19
Millroy
Millroy is offline
np dudette.
Oud 01-06-2004, 20:39
FIEloSOOF
FIEloSOOF is offline
inderdaad, dat verhaal bedoel ik

maar ik vind het niet storend hoor

mooi
Oud 01-06-2004, 21:34
Verwijderd
Ah, eindelijk gelezen nou. Inderdaad een prachtig verhaal. Mooier en beter uitgewerkt dan de mijne, vind ik.

Ik denk dat ik deze nog wel ga aanpassen. Alles naar de tegenwoordige tijd, denk dat dat beter werkt. En iets meer nadruk op de leegte.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Grim schreef op 01-06-2004 @ 21:11 :
Mjah, in het A(B)N wel ja, maar ik veel stukken dialect wordt ''wou'' gebruikt
Verder een mooi verhaal! Kort, maar krachtig
Ja, wilde zou het inderdaad eigenlijk moeten zijn. Maar dat is voor mij zo ontzettend onnatuurlijk, het klinkt totaal geforceerd. Stoort het wou erg?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten