Oud 11-05-2004, 14:53
Hans Olo
Hans Olo is offline
Hoi,

Wij begonnen met een Poes, pluisje ( gesteriliseerd ) waar later een klein katje bij is gekomen. Tussen deze twee ging het altijd goed en nix aan de Hand. Nu is het kleine katertje groot geworden en hebben we naast het huis een nieuw klein katertje gevonden en in huis genomen omdat de eigenaar niet is te achterhalen.

Sinds we dat nieuwe kleine katertje in huis hebben is Pluisje gek geworden en zeikt ze 't hele huis onder terwijl pluisje eerst altijd alles netjes buiten deed.

Wat kunnen we er aan doen om pluisje buiten te laten plassen? Het word echt zwaar irritant, straffen helpt niet dus staan we op het punt pluisje weg te doen.
Pluisje heel lang buiten zetten werkt ook niet, zodra hij 2 minuten binnen is begint 't weer.
Oud 11-05-2004, 17:33
Punkygirl
Punkygirl is offline
Misschien gewoon eens verantwoording nemen en niet je kat andermans tuinen onder laten schijten en pissen..
Maar een kattenbak gebruiken.. handige uitvinding hoor..
Oud 11-05-2004, 17:35
Mux
Mux is offline

en als de kat daar nou niet in wil?

misschien is dat katje jalours ofzo?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 17:41
Verwijderd
ik vind het een beetje lullig van jullie dat jullie die poes weg willen doen, die is al een hele tijd bij jullie of niet? doe dan die kleine weg.. en worden de laatste tijd op inet zoveel poesjes gevraagd... wij hebben 4 jonge poesjes, en toen ze 2 weke oud ware hadden ze al een baasje..
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Punkygirl schreef op 11-05-2004 @ 18:33 :
Misschien gewoon eens verantwoording nemen en niet je kat andermans tuinen onder laten schijten en pissen..
Maar een kattenbak gebruiken.. handige uitvinding hoor..
Ik denk niet dat dat een oplossing is...die kat plast waarschijnlik in huis om zijn of haar geur af te zetten en/of idd jaloers is ofzo, niet omdat ie niet buiten wil plassen. En idd, sommige katten willen/gaan niet op de bak.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 15:17
someone
someone is offline
hey wij hadden precies hetzelfde, ik heb er alleen nooit bij stil gestaan dat het zou kunnen komen door er een andere kat bij te nemen.
toen we zijn verhuisd hebben we de kat van de vorige bewoners er bij gekregen, en die kat is toen ook overal in huis gaan plassen.
we hebbe echt alles geprobeert maar hij is uiteindelijk toch weggebracht omdat het echt niet langer kon zo
Oud 12-05-2004, 15:23
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Juistum! Het is gewoon territoriaal gedrag. Hij bakent zíjn gebied af omdat een andere kat infiltreert. Er is een concurrentiestrijd gaande tussen de twee en die moet dus opgelost worden, ze moeten elkaar leren accepteren.
Oud 12-05-2004, 15:28
someone
someone is offline
wij hebben er wel 2 jaar mee gezeten en nog plaste hij elke dag een paar keer het huis onder..
het was trouwens wel een kater en daar moest het aan liggen volgens de dierenarts, poezen zouden dat niet doen.. weet niet of dat zo is..
Oud 12-05-2004, 15:33
Hans Olo
Hans Olo is offline
Nou, mijn poes bewijst dus dat jouw dierenarts geen gelijk heeft Of ze moet natuurlijk denken dat ze een mannetje is
Oud 13-05-2004, 13:07
leucomelas
leucomelas is offline
een neiuwe kater in huis... hummz, denk ze, concurrentie... ze is boos en plast daarom binnen, zo krijgen jullie ook hoogte van haar gevoel....
ook tijdje gehad toen wij nieuwe katjes in huis hadden, oude kat zag ut niet zitten en ging heel vervelend doen, binnen plassen, nieuwe katjes aanvallen etc....
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 17:23
wizkid
wizkid is offline
Ik denk ook wel dat die poes van jullie overal plast om te laten zien: dat is van mij. Misschien moet je eens proberen om (als die ander nog klein is) dat katertje de geur van de poes te geven, met wrijven of zo?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 09:34
Verwijderd
Waarom overweeg je de poes die je het langste hebt weg te doen? Omdat een kitten leuker is?

Neem de verantwoordelijkheid voor zo'n kat en zoek een tehuis voor dat nieuwe katertje.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 10:47
Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Ik weet niks over katten, maar zou t helpen als je meneer liet castreren? Is zo wie zo wel een leuk als-ie buiten komt, wie weet hoeveel zwerfpoesjes hij zwanger maakt zo
Oud 14-05-2004, 13:54
Eend
Eend is offline
katers castreren misschien? Ze zeiken niet alleen je hele huis onder, maar maken ook de hele buurt zwanger
Oud 14-05-2004, 13:55
Eend
Eend is offline
owja, als je niet snel genoeg erbij bent met castreren dan kan het een gewoonte worden.

Beetje lullig als je de poes eruit zet he? Die kater is het probleem
Oud 14-05-2004, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 14-05-2004 @ 14:54 :
katers castreren misschien? Ze zeiken niet alleen je hele huis onder, maar maken ook de hele buurt zwanger
De (gesteriliseerde) poes plaste...dan helpt de kater castreren toch niet?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 14-05-2004 @ 15:24 :
De (gesteriliseerde) poes plaste...dan helpt de kater castreren toch niet?
Nee, idd.

Nou ja, het kan helpen omdat hij dan minder 'mannelijk' ruikt oid en dat kan een positieve uitwerking hebben op Poes.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 20:33
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Ik zou, ten eerste, Pluisje niet wegdoen. Het nieuwe katje is de indringer en zorgt bij haar voor problemen. Wel vreemd dat ze het eerste katertje wel geaccepteerd heeft, en deze niet. Ik vraag me af, hoe doet ze verder tegen het nieuwe katertje? Is ze ook vervelend tegen hem? Ik weet geen oplossing, misschien inderdaad het katertje inwrijven met 'haar' geur... Als niets helpt zou ik proberen voor het katertje een nieuw thuis te vinden.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 16:42
SuperSanne
SuperSanne is offline
don't worry, dat deed onze oudste kat (ook poes, gesterriliseert) ook een paar maanden toen we onze jongste kat kregen. Als ze wat meer aan elkaar gewend zijn en de nieuwkomer niet meer als De Indringer word gezien, en er nieuwe rangordes zijn vastgesteld (katertje is groot en wil een plek in de groep veroveren, wat tijdelijk voor wat ongemak kan zorgen) houd het wel op. Er zijn geloof ik ook sprays te koop die ervor zorgen dat het huis niet meer aantrekkelijk word om te markeren maar daar moet je even naar vragen bij een goede dierenwinkel of de dierenarts. Naar die laatste zou ik zoieso even heengaan. Het kan namelijk ook iets lichamelijks zijn, zoals een blaasontsteking en daar is wel wat aan te doen
Ik vond het trouwens behoorlijk asociaal om zo'n kat weg te doen zodra er problemen aan de horizon verrijzen. Kom op zeg! Katten zijn levende wezens, geen speelgoed dat je weggooit als het strepen op je vloer achterlaat
Oud 26-05-2004, 16:46
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
zuster schreef op 14-05-2004 @ 21:12 :
Nee, idd.

Nou ja, het kan helpen omdat hij dan minder 'mannelijk' ruikt oid en dat kan een positieve uitwerking hebben op Poes.
da's waar. bedacht ik me ook net. Een kater kan als 'ei eenmaal Groot en Sterk is, bepaalde geuren verspreiden waarmee hij vrouwtjes uitnodigt tot paren. Je poes is gesteriliseert en heeft er dus waarschijnlijk absoluut geen zin in om een gezinnetje te stichten en markeert haar territorium om casanova weg te jagen. Als katerlief gecastreert is (wat zoieso moet, voor 'ie een wilde poes bevrucht waardoor het leger aan zwerfkatten weer eens word uitgebreid) verspreid hij deze geur (bijna) niet meer en zal poes waarschijnlijk weer normaal gaan doen.
Oud 01-06-2004, 23:50
nps
nps is offline
hihihi hans jij hier?
Oud 02-06-2004, 00:27
Hans Olo
Hans Olo is offline
JaJa, ik ook hier en maar stomme vragen vragen over die katten

Gelukkig is inderdaad pluisje een paar weken geleden gestopt met zeiken. Poekie zal nu wel zijn plaats weten of zo iets.
Oud 02-06-2004, 16:14
Dzjes
Dzjes is offline
Wij hebben dit (met onze 5 katten) ook gehad.
Alle katers laten kastreren + vrouwtjes laten steriliseren

Daarbovenop hebben we bij de dierenarts een speciaal potje gekregen dat je in je stopcontact moet steken. Dit geeft een bepaalde hoeveelheid feromonen af waardoor ze niet meer gaan 'sproeien', en de behoefte niet meer voelen om hun territorium af te bakenen,ofzoiets Kan je altijd eens aan je dierenarts vragen? Als je wilt zoek ik wel eens op hoe het noemt

Edit : typfoutjes

Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 16:18.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 17:35
ofniet
ofniet is offline
Citaat:
zuster schreef op 14-05-2004 @ 10:34 :
Waarom overweeg je de poes die je het langste hebt weg te doen? Omdat een kitten leuker is?

Neem de verantwoordelijkheid voor zo'n kat en zoek een tehuis voor dat nieuwe katertje.
Oud 02-06-2004, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Hans Olo schreef op 02-06-2004 @ 01:27 :

Gelukkig is inderdaad pluisje een paar weken geleden gestopt met zeiken.
Whahahaha, LOL
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten