Oud 08-06-2004, 09:06
Verwijderd
Ik heb een contract bij Laurus tot februari. Ik werk nu nog in Groningen, maar ga verhuizen. Ik heb bij een supermarkt in de plaats waar ik heen ga, gevraagd of ik overgeplaatst kan worden.

De bedrijfsleider daar twijfelde nogal en zou er achteraan bellen. Hij wilde me wel graag hebben.

Maar ik snap het probleem niet...die supermarkt hoort ook bij Laurus en ik heb een contract daar, dan moet dat toch zo kunnen?

Als het niet lukt kon hij me een nieuw contract aanbieden, maar dan verdien ik het minimum jeugdloon en daaar heb ik geen zin in (is 2 keer zo weinig als nu).

Iemand een idee hoe dit zit? Of ervaring hiermee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2004, 09:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het lijkt mij dat je niet zomaar overgeplaats kan worden omdat 'je al een contract bij Laurus hebt' er moet wel plaats voor je zijn bij die andere supermarkt, als dat er is dan zou je denk ik nog niet zomaar overgeplaatst kunnen worden want misschien zijn er wel veel meer kandidaten voor die baan maar ik denk wel dat je dan een wat grotere kans maakt.
Oud 08-06-2004, 09:38
Verwijderd
nou kijk er is plaats zat...en ik mocht ook gewoon komen maar het enige probleem was of dat wel kon met hetzelfde contract...en ik zou niet weten waarom niet.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 09:39
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Je praat over Laurens, ik neem dan dus aan dat je nu bij keten1 van laurens werkt en nu naar een andere keten wil?
Hoe dat zit zou ik niet weten dan.

Bij Albert Heijn kan het tussen winkels gewoon, al moeten ze wel mensen nodig hebben, maar verder is dat vaak geen probleem omdat we graag ervaring uit andere filialen pikken
Oud 08-06-2004, 11:33
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 08-06-2004 @ 10:38 :
nou kijk er is plaats zat...en ik mocht ook gewoon komen maar het enige probleem was of dat wel kon met hetzelfde contract...en ik zou niet weten waarom niet.
Is het van dezelfde keten? Dus bijvoorbeeld allebei een konmar winkel, en is van die 2 supermarkten geen franchise?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 12:48
Verwijderd
Er is geen tekort aan arbeidsplaatsen, want blijkbaar kan hij wel met een nieuwe arbeidsovereenkomst daar terecht. Maar dan gaat hij er in loon op achteruit. Ik neem dus aan dat toevallig éen van de twee een franchise is. Als je dan een werknemer wilt overnemen moet je echt een nieuwe arbeidsovereenkomst aangaan, of het contract moet overgenomen worden, en dát is denk ik wat die gasten willen onderzoeken.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 17:12
Verwijderd
Het is gelukt

Ik kon gewoon overgeplaatst worden met hetzelfde contract...

thanks all.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten