Oud 12-11-2001, 19:17
hallo wij moeten vooor wiskunde
hoeken berekenen en ik weet niet hoe je het moet doen
dus als jij mij wil helpen
je hebt een paar hoeken bv een scherpe ongelijkzijdige en er staan in die hoek geen graden in en je moet die berekenen maar zonder geodriehoek hoe moet je dat doen please mail mij

sabrina.lathouwers@pandora.be en als jij een vraag hebt kan ik u helpen

dank u bij voorbaat
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2001, 19:39
Femke
Femke is offline
Ik neem aan dat het over driehoeken gaat...

Je weet dat de drie hoeken in een driehoek samen 180 graden zijn.
Is je driehoek een bijzondere driehoek? Dat wil zeggen: Zit er een rechte hoek in? Is het een gelijkbenige of gelijkzijdige driehoek?
Als dat zo is kun je eigenschappen van die driehoeken gebruiken om aan je ontbrekende hoek te komen.

Je moet dus minstens 1 hoek gegeven hebben, anders kun je de som niet oplossen (of je moet een gelijkzijdige driehoek hebben, dan zijn alle hoeken 60 graden).

En als het niet over driehoeken gaat: kijk eens of er lijnen evenwijdig lopen, zoek naar Z- en F-hoeken. Ook hier moet je minstens een hoek gegeven hebben. Of lijnen moeten loodrecht op elkaar staan, dan heb je een hoek van 90 graden waarmee je verder kunt.

Maar als je de vraag wat concreter stelt kunnen we je ook beter helpen denk ik :-)
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 19:28
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Citaat:
Femke schreef:
Ik neem aan dat het over driehoeken gaat...

Je weet dat de drie hoeken in een driehoek samen 180 graden zijn.
Is je driehoek een bijzondere driehoek? Dat wil zeggen: Zit er een rechte hoek in? Is het een gelijkbenige of gelijkzijdige driehoek?
Als dat zo is kun je eigenschappen van die driehoeken gebruiken om aan je ontbrekende hoek te komen.

Je moet dus minstens 1 hoek gegeven hebben, anders kun je de som niet oplossen (of je moet een gelijkzijdige driehoek hebben, dan zijn alle hoeken 60 graden).

En als het niet over driehoeken gaat: kijk eens of er lijnen evenwijdig lopen, zoek naar Z- en F-hoeken. Ook hier moet je minstens een hoek gegeven hebben. Of lijnen moeten loodrecht op elkaar staan, dan heb je een hoek van 90 graden waarmee je verder kunt.

Maar als je de vraag wat concreter stelt kunnen we je ook beter helpen denk ik :-)
Kan het ook oplossen als je de lengtes weet van lijnstukken. M.b.v sinus/cosinus/tangens

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten