Oud 22-06-2004, 11:18
Soapsie
Soapsie is offline
Dit gedicht heb ik gemaakt voor mijn eigen verhaal! -x-

Kijk naar het heden
het is je leven
je leeft Vandaag
in deze korte spanne tijds
ligt al het wezenlijke
van ons bestaan:
de vreugde van groei
de luister van leven
de glorie van kunnen
Want Gister is herinnering
en Morgen slechts een beeld
Maar echt geleefd Vandaag
maakt elk Gisteren
tot een mooie herinnering
en elk Morgen
tot een beeld van hoop
Kijk dus goed naar de dag van Vandaag.
Oud 22-06-2004, 12:08
-Melody-
-Melody- is offline
Maximum = 2 per dag liev..
Oud 22-06-2004, 12:08
Soapsie
Soapsie is offline
dit is mijn eerste vandaag hoor!!!
Oud 22-06-2004, 12:23
-Melody-
-Melody- is offline
Weet ik wel,
Relax *
Ik waarschuw je gewoon al vast
Je houd je goed hoor

Oud 22-06-2004, 12:25
Soapsie
Soapsie is offline
hahah....Tjah, je moet toch wat
Oud 22-06-2004, 15:34
Reynaert
Reynaert is offline
Waarom gebruik je af en toe een hoofdletter aan het begin van de zin, maar ook heel vaak niet? Waarom gebruik je éénmaal een dubbele punt maar sluit je die niet netjes af met een punt? Waarom gebruik je behalve één punt en één dubbele punt geen leestekens? Wat ik hiermee wil zeggen is: ben eens een keer consequent in het gebruik van hoofdletters en interpunctie.
Het gedicht zelf vind ik niet bijster goed, het is een soort levensadviesje waar eigenlijk niemand wat aan heeft: elke druiloor kijkt goed naar de dag van vandaag, anders zou hij of zij niet leven. Dus vorm en inhoud zijn nogal gebrekkig. Tot slot vind ik het ook niet echt krachtig, maar dat komt dus vooral door de twee voorgaande kritiekpunten en het feit dat je woorden gebruikt die al zo vaak met precies dezelfde strekking gebruikt zijn dat ze hun kracht in de betekenis die jij ze toekent hebben verloren.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 17:04
Verwijderd
kijk naar het heden,
het is je leven.
je leeft Vandaag,
in deze korte spannende tijd .

ligt al het wezenlijke,
van ons bestaan:
de vreugde van groei,
de luister van leven,
de glorie van kunnen.

Want gister is herinnering,
morgen slechts een beeld.
echt geleefd vandaag,
maakt elk gisteren,
tot een mooie herinnering.
elk morgen
tot een beeld van hoop,

ik sluit me aan bij Renard. De interpunctie en hoofdletters in dit gedicht zijn gewoon slecht. Ik heb alle hoofdletters weggehaald en interpuctie naar mijn idee op de goede plaats gezet.
opzich is de boodschap die je met dit gedicht wilt meegeven mooi. Maar je hamert er te lang en te diep op door. na 1x weten we wel dat gister niet meer nu is en vandaag vandaag is.
Met de slotzin 'kijk dus goed naar de dag van vandaag' sluit je het gedicht wel af maar op een verschrikkelijk irritante manier. Je herhaalt weer de hele boodschap. Die is ook wel duidelijk zonder die zin. Daarom heb ik die ook weggehaald bij de verbeterde versie.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 19:27
Verwijderd
Dat interpunctie en hoofdletter gedoe vind ik absoluut niet belangrijk. Ik heb gedichten zonder hoofdletters maar wel met punt, alles begin hoofdletter, hoofdletters ertussenin, het ligt er maar aan hoe je het wilt gebruiken en wat je wilt benadrukken.

Ik heb een hele lange tijd een stijl gehad waarbij ik vreemd brak en alles een beginhoofdletter gaf. Ligt er maar net aan wat je mooi vind en wilt vinden. Dat is nu niet bepaald iets om over te miepen of om een gedicht slecht te vinden.

Over die laatste zin ben ik het met anniemoppie eens. Echt zo'n hmmm... zeg het... moraalzinnetje .
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 14:08
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Mutant schreef op 22-06-2004 @ 20:27 :
Dat interpunctie en hoofdletter gedoe vind ik absoluut niet belangrijk. Ik heb gedichten zonder hoofdletters maar wel met punt, alles begin hoofdletter, hoofdletters ertussenin, het ligt er maar aan hoe je het wilt gebruiken en wat je wilt benadrukken.

Ik heb een hele lange tijd een stijl gehad waarbij ik vreemd brak en alles een beginhoofdletter gaf. Ligt er maar net aan wat je mooi vind en wilt vinden. Dat is nu niet bepaald iets om over te miepen of om een gedicht slecht te vinden.

Over die laatste zin ben ik het met anniemoppie eens. Echt zo'n hmmm... zeg het... moraalzinnetje .
Dankje! Jij bent de enige die het lijkt te begrijpen! Wat maakt het nou uit of je hoofdletters hebt of niet. Het gaat toch om het gevoel wat het gedicht over brengt? En als je het gedicht dat nog niet leuk vind, dan snap ik dat. -x- Soof
Oud 23-06-2004, 14:10
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 23-06-2004 @ 15:08 :
Dankje! Jij bent de enige die het lijkt te begrijpen! Wat maakt het nou uit of je hoofdletters hebt of niet. Het gaat toch om het gevoel wat het gedicht over brengt? En als je het gedicht dat nog niet leuk vind, dan snap ik dat. -x- Soof
Ik denk dat mutant wat anders bedoelt, namelijk dat hoofdletters en punten wel degelijk uitmaken! Ze hoeven niet volgens 'vaste regels' worden toegepast, maar zeker wel weloverwogen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Halogeen schreef op 23-06-2004 @ 15:10 :
Ik denk dat mutant wat anders bedoelt, namelijk dat hoofdletters en punten wel degelijk uitmaken! Ze hoeven niet volgens 'vaste regels' worden toegepast, maar zeker wel weloverwogen.
Klopt, maar hier vind ik het dus geen storend geval. Ik vind ze hier vrij duidelijk op bepaalde momenten geplaatst.

En in dit geval dus ook niet iets om het gedicht slechter op te beoordelen .
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 12:18
Soapsie
Soapsie is offline
thank you, darling! -x- Soapsie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten