![]() |
||
Citaat:
Een zak chips leegvreten en 3 glazen wijn alvorens je naar de stad gaat om 10 bier te zuipen en 3 broodjes shoarma naar binnen te werken nee dat is gezond wil je zeggen. Fitness : trainen voor spieruithoudings vermogen, 12 tot 20 reps, cardio voor de conditie etc. Bodybuilding : trainen ter vergroting en vormgevingvan spiermassa, al dan niet plaatselijk. In combinatie met dieetaanpassing dat spreekt voor zich. Cardio als ondersteuning bij het vet afbouwen ![]() Het is bewezen dat het volgen van bodybuilding dieeten bijdraagt aan de algehele gezondheid, een efficiente (hormoon)stofwisseling en voorziening van voldoende voedingsstoffen. (oke, afgezien van dieeten met +10.000 kcal/dag en een hoop drugs) Maar laten we aannemen dat je wel beseft dat er een verschil is tussen wedstrijd bb op niveau en recreatief bb. En nu niet meer negatief wezen ![]() ![]()
||
Citaat:
Een flinke spiermassa is goed voor de stofwisseling, je bent sterk, je hebt een goede doorbloeding en door het dieeten heb je gezond gestel qua hart en bloedvaten. Je zult iig geen diabetes ontwikkelen dat de komende 10 jaar volksziekte nr 1 gaat worden. Wat dat gewicht betreft, je kunt beter 10kg spiermassa over hebben dan 10 kilo vet om je pens hebben hangen. Is het nou zo moeilijk het verschil te zien tussen een gespierd iemand of een competitiedeelnemer die met alle risico's van dien zijn lichaam opblaast ? Gewichttraining/bodybuilding is gezond hoor beste man, competitie en professioneel uiteraard niet. Daar zit een verschil tussen ![]() Het enige dat gezegd word is dat wanneer je eenmaal op een oudere leeftijd geraakt het hart de spiermassa niet meer kan onderhouden, naarmate je die leeftijd bereikt neemt de massa toch vanzelf wel af en raak je dus niet in problemen. Zeker niet wanneer je er nog wat duursporten bij doet. Het word pas een probleem als die massa kunstmatig boven de grenzen van het lichaam word vast gehouden. ![]() Ik heb een aantal onderzoeken voor je, helaas wel engels als je ze persé hebben wil PM je maar, voor de rest : hier een paar beknopte punten in het nederlands : http://www.ves.nl/informatie/pagina.php?nr=53 Tot slot wou ik je dit nog even niet onthouden : It may also help heart patients to include strength training--also called weight lifting or resistance training--in their physical conditioning program. In addition to increasing your muscle fitness and well-being, strength training can reduce the heart-rate and blood-pressure responses to upper-body work such as lifting. Thus, resistance training can decrease the demands on your heart during work and leisure-time activities.
Laatst gewijzigd op 05-07-2004 om 13:29. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Het hart moet meer pompen ja maar het hart groeit vanzelf mee. Daarbij word het aantal rode bloedlichaampjes door training (o.a. door de hormonale respons op krachttraining) groter wat betekend dat er meer zuurstof geleverd word per hartslag, de hartslag van een atleet is in ruste zelfs kalmer dan die van een normaal persoon. Tijdens inspanning kan de atleet verder gaan dan een normaal persoon zonder hart klachten te krijgen. Natuurlijk, bij iemand van rond de 70 jaar is het hart zo ver versleten dat het tijd word de spiermassa af te bouwen omdat er een punt komt dat het hart het niet meer bij kan benen, eens per half jaar een inspanningscardiogram voor mensen op leeftijd kan de oudere bodybuilder precies vertellen wanneer het tijd word om te minderen. En natuurlijk, wanneer je stopt moet er afgetraind worden, een sporthart in een normaal gespierd lijf is idd geen goede situatie, hartritme stoornis en hoge bloeddruk zijn dan idd niet ondenkbaar. Wanneer het geleidelijk aan word opgebouwd zonder stimulerende middelen is bodybuilding dus helemaal niet ongezond, het lichaam gaat beter met zuurstof om, de hart conditie verbeterd, de spieren worden sterker en geven meer stevigheid aan het skelet, de botten worden steviger onder de hormonale respons. Natuurlijk pleit ik er wel voor voldoende cardiovasculaire inspanning te doen naast de krachttraining zodat conditie op duursporten niet verzaakt. Wat betreft hartklachten in de bodybuilding sport, onder invloed van steroiden of GH is het idd mogelijk dat de hartspier buiten proporties vergroot en er de brui aan geeft op eender welke manier. Dat lijkt me niet zozeer met bodybuilding te maken maar des te meer met de randverschijnselen bij competitie. Ps. Ik meet net een polsslag van 63/64 per min. ik wed dat die van jou boven de 75 ligt ![]()
Laatst gewijzigd op 05-07-2004 om 22:27. |
![]() |
||
Citaat:
Ik train ook met gewichten maar ik weeg nu ongeveer 15 - 20 kg meer dan ik woog voordat ik begon met trainen en dat vind ik dus geen bodybuilden. Wat ik doe versta ik onder fitness en ik denk niet dat het ongezond is maar misschien heb ik wel ongelijk. Wat die mannen doen die je op de covers van die bladen ziet dat versta ik onder bodybuilding. Dat zijn ook bodybuilders. En ik vind niet dat je een 15 jarige die ff wat gewichten tilt en bodybuild oefeningen doet een bodybuilder mag noemen want zo wordt dat woord ook niet gebruikt. Als je het over een bodybuilder hebt heb je het echt over zo een brok spier met geen vet. Maar misschien ligt dat wel aan de manier waarop de samenleving het gebruikt. Maar wat dat soort mannetjes doen is dus echt niet gezond volgens mij. |
![]() |
||
Citaat:
Wanneer noem je iemand een bodybuilder? Als je vindt dat iemand die ongeveer 15 - 20 kg erbij krijgt aan spieren (naja of het allemaal spieren zijn weet ik niet maar ik ben dunner geworden iig) dan ben ik ook een bodybuilder maar ik vind wat ik doe persoonlijk niet ongezond en ik ben ook niet echt heel erg zwaar. |
![]() |
||
Citaat:
Bodybuilding is meer dan een wedstrijd sport alleen. Natuurlijk, met 2,5 % vet op het podium staan compleet uitgedroogd vol krampen dat is niet gezond nee. En wat weeg jij dan wel, bij welke lengte als je zo gegroeid bent sinds je ging "fitnessen" En wat betreft bulken, als jij een behoefte hebt van 3000kcal per dag en je eet er 3500 per dag, je eet gezond, je hormonen en stofwisseling lopen perfect. Waarom zou dat dan ongezond zijn, iemand die 2x per dag eet, 4000kcal per dag aan suiker en vet binnen krijgt, dat vind ik veel ongezonder. Qua volume eet een bodybuilder misschien meer dan de doorsnee mens, maar als je zou uitrekenen hoe groot het calorie overschot was dat de normale mens dagelijks door slechte voeding binnen krijgt dan kon je nog eens flink op je neus kijken. En das ook bulken, bulken betekend tenslotte niets anders dan meer eten dan je nodig hebt.
Laatst gewijzigd op 05-07-2004 om 22:34. |
![]() |
||
Citaat:
Maar zoals squat al zegt, het is voor 90% je dieet wat bepaald of je resultaat boekt. Voor ik hier weer een flame war ga krijgen ---> http://www.dutchbodybuilding.com kijk daar liever rond ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ligt er ook maar aan wat je wil aankomen, als je echt heel erg ectomorf bent is het handig om eerst wat vet aan te zetten, heb je gewoon alleen een snelle stofwisseling of een mindere aanleg voor spieraanwas dan is het weer een ander verhaal.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je ook echt geen massa aan zet heb je idd een afwijkend dieet nodig, dieeten voor ectomorfen zijn extreem streng en leveren relatief weinig winst op vergeleken met een meso- of endomorf persoon. Je zou kunnen stellen dat bodybuilding/krachtsport niet weggelegd is voor zulke mensen. Maar goed het is niet onmogelijk, vaak bestempelen mensen zich als ectomorf terwijl ze eigenlijk gewoon een beetje minder talent hebben of zich niet genoeg inspannen. Anyway misschien moest je maar eens een foto maken en je info op dbb.com plaatsen, dit schiet niet op zo. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat weeg je nu bij welke lengte ?
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je nog niet eerder zwaar hebt getraind : Train eerst een 2 a 3 weekjes rustig aan, daarna deel je het op, maandag doe je borst schouders triceps, dinsdag rust, woensdag benen, donderdag rust, vrijdag rug en biceps. Om te beginnen gewoon alles 3 oefeningen 3 sets, let op een goeie techniek en train zo hard en zwaar als je maar kunt. Hou het aantal herhalingen per set tussen de 6 en de 10, pas als je geen herhaling meer kan doen stop je met je set. Doe een tijdje geen of weinig cardio, eet 400 gram koolhydraten, 200 gram eiwit en 80 gram vet per dag ( verdeel over 6 tot 8 maaltijden ) en je zult zien dat je over een maand zeker 5 kilo bent aangekomen. Het is idd een erg globaal schema maar beginners gaan sowieso hard als ze flink trainen en eten. Maja als het echt dringend is PM maar ff voor deze hele thread verzand tot onze prive thread ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik weet niet met welke intensiteit je rent maar ik zou het eens opmeten in de sportschool, hoeveel caloriën je verbrand. Die moet je er namelijk wel weer bij eten ![]() Maak het trouwens niet te extreem, ga die koolhydraten dus niet halen uit frisdrank of chips ofzo ![]() Koolhydraten : Brinta Brood Rijst Aardappels Cornflakes Havermout Bruine rijst Eiwit : Eieren Melk Kip(filet) Kalkoen(filet) Kwark Rood vlees (biefstuk, lende, rosbief) Vrijwel alle vissoorten Kaas Vet : Hou het zoveel mogelijk onverzadigd, eierdooiers, zalm/makreel, ongebrande pinda's, eventueel pindakaas. http://www.calorietabel.nl/ <---- Daar vind je de waarden van voedingsmiddelen. Succes ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 09-07-2004 om 21:26. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
breder worden. Yellowcard | 101 | 11-04-2007 14:05 | |
Lichaam & Gezondheid |
Welke dame hier zou kunnen leven met een bodybuilder? nilsjei1234 | 215 | 04-07-2006 16:38 | |
Lichaam & Gezondheid |
[Centraal] Buik(spieren) Verwijderd | 19 | 08-08-2005 03:12 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |