Oud 02-02-2002, 21:06
lieke01
lieke01 is offline
hoj,

Ik zit nu in 4vwo en moet volgend jaar gaan kiezen tussen N&G of N&T...Mijn voorkeur gaat uit naar N&T omdat ik Biologie niet zo zie zitten..Weten jullie misschien of biologie (1+2) echt zo erg en moeilijk is als iedereen bij ons op school zegt?
En is wb2/na2/sk2 veel moeilijker dan wb1/na1/sk1?
Ik kan het nu allemaal makkelijk volgen en de leraren denken dat ik N&T wel aan kan..
Maar zelf twijfel ik nog wel, want ik wil later geen technisch (ook geen medisch)beroep en ik ben bang dat ik met een N&T diploma veel minder keus heb voor een vervolgopleiding...
Ik weet het..veel vragen, maar kan iemand me misschien een beetje helpen?

Thnx
Kuzz Lieke
Oud 02-02-2002, 23:08
mathfreak
mathfreak is offline
Kijk maar eens op http://www.eindexamen.nl/cgi-bin/pdc...s%26via=hindex voor een overzicht van de inhoud van de diverse examenvakken.
Oud 03-02-2002, 08:33
Oen
Oen is offline
Nou het is een heel simpel ding eerst kijken naar de vooroordelen:
Je bent een meisje, over het algemeen zitten er alleen jongens op N&T verder,
Mijn ervaring is dat we bij wisb2 en nat2 eigenlijk nix doen in de les, duz ja, het is wel veel werk wat je goed moet bijhouden, biologie is een vak dat je in een avond kan leren, wis niet, dus een grote zelf disipliene heb je wel nodig.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 17:50
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
ik biologie veel makkelijker dan wiskunde 2, n2 en sk2,

maar je moet er wel veel meer voor lezen enzo, maar als je het eenmaal hebt gelezen snap je het wel, en je hoeft het ook alleen maar te snappen voor proefwerken. W2, n2 en sk2 is ook snappen, maar ook veel leren, meer dan biologie.. ehm tja.. wiskunde b2 vind ik moeilijker dan wiskunde b1, omdat je dingen moet bewijzen e.d., natuurkunde 2 is ook moeilijker dan 1, en scheikunde is ongeveer hetzelfde.. Je kan misschien ook NT met biologie nemen en dan later biologie of w2/n2/sk2 laten vallen?
ik hoop dat je er wat aan hebt, als het niet duidelijk is ofzo moet je maar toevoegen op msn dan probeer ik het wat duidelijker uit te leggen, maar in ieder geval zou ik NG nemen als je toch niet de technische kant op wil
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 18:39
lieke01
lieke01 is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Kijk maar eens op http://www.eindexamen.nl/cgi-bin/pdcsns.cgi?dir=/9231000/g/%26filename=/923 1000/s1.sns%26via=hindex voor een overzicht van de inhoud van de diverse examenvakken.
Heb ik gedaan en het zag er nog al ingewikkeld uit en ik denk dat ik inderdaad beter n&g kan kiezen..

iig bedankt allemaal en ik zal er nog eens goed over nadenken..

xxzz

Oud 08-02-2002, 20:03
lieke01
lieke01 is offline
gehehe eigenwijze ik heeft vandaag besloten toch N&T te doen..
lang gesprek gehad met de decaan en toen is er toch N&T uitgekomen met economie en biologie 1 in het vrije deel..
is er iemand met een vergelijkbaar profiel en is het zwaar als je en biologie EN economie doet?
ik dacht namelijk dat dat wel slim is want als het ene niet lukt laat ik dat mooi vallen volgend jaarrr.
slim ofnie?

xxzz
Oud 09-02-2002, 08:41
micha
micha is offline
Ik heb zelf N&G met wb12 en sk12 en ec1. Het enige wat zwaar tegen valt is biologie en dan bio2 vooral.
Bij ons was bio1 maar 1 jaar en dan is alles nog vrij simpel en wel leuk, de 5e en 6e wordt het echter wel wat zwaarder en daarom sta ik nu onvoldoende.
Economie1 is in mijn mening ook goed te doen. Het is niet zo heel veel en opzich nog wel eens interessant.
En ja, als je iets wilt laten vallen zou ik economie1 doen.
Oud 09-02-2002, 14:38
saartje
saartje is offline
als je economie kiest, kun je met N&G en N&T bijna alle beroepen kiezen.
Oud 09-02-2002, 20:57
Jerommeke
Jerommeke is offline
ik heb beide

als je biologie 1 kan en het leuk vindt, kan je naar mijn idee waarschijnlijk ook wel biologie 2 doen

wiskunde b2 is onbegrijpelijk veel moeilijker dan b1, vooral het deel met meetkunde is erg ongesteldheidsbevorderend

natuurkunde 2 is ook moeilijker, het omvat onderwerpen die iets minder materieel zijn; meer magnetische dingen, deeltjes, straling en neit zo zeer bewegende karretjes zegmaar

scheikunde 2 is niet zo'n verschil, alleen wordt op redox iets dieper ingegaan
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 22:34
micha
micha is offline
Citaat:
Jerommeke schreef:
ik heb beide

als je biologie 1 kan en het leuk vindt, kan je naar mijn idee waarschijnlijk ook wel biologie 2 doen
IMHO niet! ik heb beide en vond bio1 leuker en makkelijker als bio2. Het gaat om je interesse, vind je het leuk als erbij of vind je het leuk als hoofdvak (één van de vele).
IMHO -> bio2 sux big time
Oud 10-02-2002, 10:49
Jerommeke
Jerommeke is offline
tsss
ik heb gewoon een leuke docent
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 12:31
Stier17
Stier17 is offline
Ik wil ff een ding recht zetten: Met N&T kan je alle kanten uit, helemaal als je er economie bij doet.

Ik doe N&T MET Bio 1 en 2 en ik red het op die vakken wel, mijn zorg is Latijn...Als je echt geen biologie wil doen moet je geen N&G gaan kiezen is mijn advies, en gezien de leraren denken dat je het wel lukt dan lukt het wel, je moet vertrouwen in jezelf hebben...Bedenk wel dat WB12 heeeel veel werk is, als je het niet bijhoudt en daar heb ik spijt van gehad in de 5de...
Oud 10-02-2002, 23:29
Verwijderd
ik heb n&g met informatica. ik raad je aan neem nooit informatica das zo extreem zaai!!!!! verder ligt het idd aan of je de exacte kant op wil of dat je richting gezondheid wil. bio is makkelijk maar veel en n&t profiel is gewoon een stuk zwaarder helemaal als je geen na kunt maarja dat is ook maar mijn mening
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 16:17
Kat
Kat is offline
tja, ik vind bio een stuk minder moeilijk dan al die andere exacte zooi, maar dat is bij iedereen verschillend. (ik doe N&G)
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten