Oud 21-07-2004, 12:13
SuperSanne
SuperSanne is offline
ik heb gelezen dat je dit moet doen om te vorkomen dat het papier kromtrekt tijdens het schilderen. olgens het boek moet je dan het papier natmaken en met aquarelplakband o.i.d. opplakken op een plankje of de tafen en dan laten drogen. Als het droog is, moet het dan opgeplakt blijven of kun je het loshalen wanneer je gaat schilderen?
Oud 21-07-2004, 13:36
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
je kan gewoon met crepetape (dat papier achtige plakband op tafel plakken) beetje natmaken en dan even laten drogen of gelijk schilderen, gewoon wat zelf fijn vind...

want je ook kan doen is zo'n blok kopen met aquarelpapier, dan is het al gespannen want dat zit aan de onderkant en bovenkant vast zeg maar...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 18:09
zozze
zozze is offline
aquarelpapier kromt sowieso al niet zo veel

als het gekromd is moet je de achterkant nat maken (dringt niet door het blad) en op een plat vlak leggen, en zo laten drogen

dan is het weer helemaal vlak
Oud 21-07-2004, 19:52
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik heb het maar gewoon natgemaakt en met aquareltape vastgemaakt en laten zitten tot de tekening af was. de oorspronkelijke bedoeling betreft mijn eerste aquarel (die ik net af heb, min of meer) was "klaprozen in de nacht", het resultaat is "hou ik 'm zo met de goede kant naar boven?" ... terug naar de tekentafel dus
Oud 22-07-2004, 06:03
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
zozze schreef op 21-07-2004 @ 19:09 :
aquarelpapier kromt sowieso al niet zo veel

als het gekromd is moet je de achterkant nat maken (dringt niet door het blad) en op een plat vlak leggen, en zo laten drogen

dan is het weer helemaal vlak
Dat ligt helemaal aan het soort aquarelpapier. Ik gebruik altijd 300 grams papier. Dat kromt niet, maar als je bijvoorbeeld 200 grams hebt, kromt het veel sneller.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten