Oud 04-08-2004, 13:12
Michael_oud
Michael_oud is offline
kan er iemand mij een beetje uitleg verschaffen over het installeren en het gebruik van een wireless lan. werkt dit goed en geeft het problemen als er gebruik word gemaakt van verschillende verdiepen tussen de router en de pc?
Oud 04-08-2004, 14:30
Boozle
Boozle is offline
Ik heb zelf ook wireless lan. En ik vind het goed werken. Als de WAP beneden staat en jouw pc boven gaat er een klein beetje snelheid van het netwerk verloren. Maar het is niet veel. En sommige WAP's kunnen niet zo goed in de meterkast omdat ze anders gaan storen en dat merk je in je snelheid van het netwerk.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 19:04
Nikeboy
Nikeboy is offline
Citaat:
michael schreef op 04-08-2004 @ 14:12 :
kan er iemand mij een beetje uitleg verschaffen over het installeren en het gebruik van een wireless lan. werkt dit goed en geeft het problemen als er gebruik word gemaakt van verschillende verdiepen tussen de router en de pc?
zaken die wireless lan beinvloeden zijn :
- gewapend beton
- waterbedden
- magnetron
- sommige dect telefoons

2x gewapend beton geeft vaak problemen,zoals uitvallende verbindingen. zelf heb ik na verschillende wireless routers geprobeerd te hebben gekozen voor een US-robotics.
met dit wireless adsl modem/router kan ik vanuit de meterkast door 2x gewapend beton probleemloos op de zolder internetten.
de verbinding is dan alleen te traag om grote hoeveelheden data over te zetten omdat de verbindingssnelheid te ver gedaald is.

liever het accesspoint 1 verdieping omhoog. dan kan je op alle etages probleemloos gebruikmaken van je wireless netwerk.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 19:12
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb ook wireless LAN. Hier in huis werkt het perfect. Zelfs achter in de tuin, meer dan 30 meter bij de meterkast vandaan heb ik nog een zeer sterke verbinding.

Bij ons zit het kastje dus in de meterkast. Geen problemen mee. De meterkast ligt centraal in het huis, dus de verdieping eronder (die is onder de grond) en de verdieping de boven (meer erboven hebben we niet) kunnen er prima van gebruik maken.
Dus waarschijnlijk is het handig je router centraal in je huis te plaatsen.

Het plaatsen/installeren in de meterkast (of ergens anders natuurlijk) is heel simpel. Ik heb het zelfs voor mijn vader gedaan, omdat hij toen een gekneusde hand had. Moet je nagaan.
Wij hebben het via kpn besteld, zodat - als je het zelf echt niet lukt - zo'n mannetje kan laten komen die het helemaal voor je aanlegd.

Wij hebben alcatel, en dat was zeer makkelijk te installeren op de computer. Na de installatie meteen al snelle internetverbinding. Vaak duurt het een paar dagen voordat de snelheid optimaal is.

Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 22:04
Party_P
Party_P is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 04-08-2004 @ 20:12 :
Vaak duurt het een paar dagen voordat de snelheid optimaal is.

dat vink wel vreemd, modem/router eenmaal goed instelt zou die meteen van volle snelheid gebruik moeten kunnen maken. Het "lijntje" hoeft ook niet in te branden
Oud 04-08-2004, 22:16
Michael_oud
Michael_oud is offline
we hebben een Topcom Skyr@cer op het oog. omdat je bij deze zowel wireless als met wires kan werken. is dit een goed toestel?? iemand enige ervaring mee?
Oud 05-08-2004, 09:18
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Party_P schreef op 04-08-2004 @ 23:04 :
dat vink wel vreemd, modem/router eenmaal goed instelt zou die meteen van volle snelheid gebruik moeten kunnen maken. Het "lijntje" hoeft ook niet in te branden
Ja, maar dat stond in het installatieboekje dat dat zo was. Mjah, ik weet het ook niet hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten