Oud 20-05-2002, 14:45
15-angel-15
15-angel-15 is offline
wat houdt dat precies in .. okeej dat je vooral sap moet drinken maar wat voor sap dan precies k had dur laatst van gehoord maar wat is het dus precies ??
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 15:21
Boogie
Boogie is offline
waarschijnlijk zo'n soort sap waar allerlei benodigde vitaminen en mineralen inzitten etc., die zijn verkrijgbaar bij de apotheek
Oud 20-05-2002, 16:47
pe
pe is offline
Er zijn boekjes over sapdieten te vinden in de meeste openbare bibliotheken. Voor 4.50 euro kun je een "Ankertje"(= zo'n klein smal wit boekje) nieuw kopen over groente- en fruitsappen. Met een sapcentrifuge (40 euro nieuw, 20 euro 2ehands) haal je overal sap uit, uit groente en fruit.

Het idee is, dat je de vezels niet eet, waar je dik van wordt geloof ik, en wat je lichaam moeite kost om het te verteren. Je neemt alleen het sap met de vitamines, mineralen en sporenelementen, het gezondste en wat je het makkelijkst verteert.

Elke groente, elk fruit, heeft zo zijn goede stoffen, en in die boekjes kun je vinden welk sap waar goed voor is. Ik zou wel 2 of 3 boekjes lezen, niet eentje, en dan zou ik zelf nadenken over wat de boekjes zeggen, en uitproberen. Rode bietensap, bloemkoolsap, wortelsap, perensap, appelsap, watermeloensap, zelfgeperste sinaasappelsap, bananensap enzovoort. Je merkt wel wat erg lekker is en wat je goeddoet.

Bij de Marokkaanse en Turkse winkels en op de markt kun je vaak afval groente en afvalfruit kopen, wat overrijp is, maar nog goed genoeg voor sap.

Je moet het sap vers drinken, na 10 minuten zijn gezonde stoffen al verdwenen. Dus eerst drinken, dan pas de machine schoonmaken. Je kunt het sap drinken naast je andere eten, dan neem je wat minder van het gewone eten.

Ik heb het zelf ook een tijd gedaan, je kunt ook sapjes mengen en zo je eigen dingen maken. Je kunt er natuurlijk een heel streng dieet van maken, maar je kunt het ook voor de lol en voor je gezondheid doen.

pe.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 21:22
miep
miep is offline
Citaat:
pe schreef:

Bij de Marokkaanse en Turkse winkels en op de markt kun je vaak afval groente en afvalfruit kopen, wat overrijp is, maar nog goed genoeg voor sap.

klinkt aantrekkelijk...
Oud 20-05-2002, 21:55
notbonefish
notbonefish is offline
zijn vezels niet belangrijk voor een goede stoelgang

lijkt me vervelend als het er aan alle kanten uitloopt
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 09:55
pe
pe is offline
Miep schreef:
Citaat:
klinkt aantrekkelijk...
En dat is het ook, ik koop er zelf regelmatig fruit. Er zitten alleen wat plekjes op, die je eraf moet snijden voor ze in de machine gaan (en je moet ze natuurlijk schillen - insekticiden!), maar daarom zijn ze ook goedkoper. Rijp fruit is beter voor sap en voor je spijsvertering, maar de mensen willen fruit wat er 100% gaaf uitziet en wat nog dagenlang houdbaar moet zijn. Daar betaal je natuurlijk ook voor.

---

Bonefish schreef:
Citaat:
zijn vezels niet belangrijk voor een goede stoelgang
lijkt me vervelend als het er aan alle kanten uitloopt
Dat zijn ze, maar in de praktijk kies je niet voor 100% sapdieet. Naast je normale eten kies je bijv. 25% sap of 50% sap. Dus krijg je nog genoeg andere vezels binnen. Maar zelfs toen ik een tijdje 100% sapdieet had, kreeg ik er nog geen last van.

---

Ik zweer niet bij het sapdieet, maar vind er goeie kanten aan zitten. Het is leuk om te weten dat het bestaat en hoe het gaat. En als je eenmaal zo’n sapcentrifuge hebt, dan is het in de zomer erg lekker om af en toe een paar sapjes klaar te maken.

pe.

Laatst gewijzigd op 21-05-2002 om 10:05.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:39
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Klinkt heel erg leuk en goed. Kan je dit ook gewoon vervangen als maaltijd of moet je ook nog gewoon eten?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 21:12
pe
pe is offline
Ik denk dat je dat niet lang volhoudt. Ik heb het geloof ik een paar dagen geprobeerd maar had er toen geen zin meer in.

Wel is het zo, dat verschillende boekjes dit voorschrijven als een voorjaars-sapvasten-lichaamsreinigingskuur of zoiets. Maar dat heb ik nooit gedaan, kan er dus niets over zeggen.

Wel gelezen dat je schijnt af te vallen van dat je geen vezels eet. Je zou zulke boekjes over sapvastenkuren en andere vastenkuren (met sap drinken + eten) erover moeten lezen. En je huisarts niet vergeten advies te vragen als je iets ingrijpends gaat doen.

Ik durf eigenlijk niet te zeggen dat alleen sap drinken veilig kan zijn (wat sommige boekjes wel zeggen) , daarom praat ik hierboven ook alleen over sap drinken tussen maaltijden in. Je eet dan wel wat minder natuurlijk. Blader er maar wat boekjes over door, die vind je wel in de bieb. Zoeken onder 'sap', 'sapvasten' 'groentesap', 'fruitsap' en 'sapkuur'.

pe.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 01:12
miep
miep is offline
ik moet en zal een sapdieet van 3 jaar volgen!
ik benz o verschrikkelijk dik!!!!!!!!!!!!!! L( L( ( :L("L(DS:FALDSFJAjlsdf
Oud 26-05-2002, 09:15
ekki
ekki is offline
Citaat:
miep schreef:
ik moet en zal een sapdieet van 3 jaar volgen!
ik benz o verschrikkelijk dik!!!!!!!!!!!!!! L( L( ( :L("L(DS:FALDSFJAjlsdf
1. dit lijkt me niet verstandig.
2. als je er aan begint (achja...) kun je je ervaringen in het lijntopic kwijt.
Oud 26-05-2002, 12:19
pe
pe is offline
Zo moet je dus niet denken. Hele kleine stapjes nemen en daar tevreden mee zijn, jezelf aanmoedigen zo. Niet in 1 enkel dieet "geloven" maar eerst eens kijken hoe zo'n dieet nu voor jouzelf werkt. En de andere dieten niet vergeten. Voor sommigen werkt het sapdieet helemaal niet, vind eerst maar wat bij je past. (Misschien loop je anders een geschikt dieet mis).

pe.

Laatst gewijzigd op 26-05-2002 om 12:40.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten