Oud 17-08-2004, 13:22
dragonscan
dragonscan is offline
in mijn school is het dus zo als je in het 6e jaar zit mag je tijdens de middag naar buiten om te gaan eten.
nu zit mijn zus in het 6e jaar en ik in het 5e jaar.
mijn moeder zegt dus dat ik maar mee naar buiten moet gaan want ik ben toch al meerderjarig
maar als ik iedere dag naar buiten ga gaan, ga ik iedere dag een strafstudie krijgen.
hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2004, 13:27
Verwijderd
Als je die strafstudie er niet voor over hebt: toch gewoon binnen blijven. Waarom zou je doen wat je moeder zegt: je bent toch al meerderjarig? Of wil je zelf ook naar buiten?

Laat je moeder een brief naar school schrijven...iets anders zou ik ook niet weten. De kans is alleen groot dat de school toch vast houdt aan de regels...

Ben je de enige meerderjarige in het vijfde jaar?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 13:57
dragonscan
dragonscan is offline
ik wil zelf ook naar buiten.
ik ben niet de enige meerderjarige uit het 5e hoor
ik ben nog maar 18 de meesten zijn 19 of 20.
briefje zou niet werken normaal.
maar als je meerderjarig bent kunnen ze toch niet weigeren dat je buiten gaat, en mijn zus wil zelf alle verantwoordelijk van mij op haar nemen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 14:01
Verwijderd
Ik weet niet hoe het zit met wel of niet mogen, dat zou je beter op WG&R kunnen vragen (ivm het rechtsgedeelte).

Ik denk niet dat het zo werkt dat je zus alle verantwoordelijkheid zal krijgen ed. Sowieso ben je 18 en voor het overgrote deel dus gewoon zelf verantwoordelijk.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 14:04
Fade of Light
Fade of Light is offline
Je bent zeker Belg?

No offence, maar een NEderlander pikt dit over het algemeen gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 14:10
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 17-08-2004 @ 15:04 :
Je bent zeker Belg?
Ik vind dat je hier echt wat aan doen. Verzin eens iets!!!
Bij ons gaan zelf de bruggies naar buiten in de pauze en dat bij een patatzaak eten. Ik weet niet of de eerste klas dat mag (maar niemand die er iets van zegt ), in iedergeval mag de derde klas het.

Je bent meerderjarig , volgens mij mogen die zelf weten of die naar school gaan of niet ze zijn zelfverantwoordelijk. Sorry maar dit slaat nergens op!!!! En wat is een strastudie?

Je komt hier niet verder mee , maar ik moest het toch zeggen.
Oud 17-08-2004, 14:20
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 17-08-2004 @ 15:10 :

Je bent meerderjarig , volgens mij mogen die zelf weten of die naar school gaan of niet ze zijn zelfverantwoordelijk.
In Nederland wel, maar ik weet niet of dat ik België net zo is.

Bij ons op de middelbare school mocht je geloof ik vanaf de derde klas naar buiten tijdens pauzes en tussenuren oid.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 15:36
Iduna
Iduna is offline
Het idee dat je binnen de hekken van school moet blijven onder schooltijd (dus ook tussenuren, pauzes e.d.) is omdat de school in die tijd verantwoordelijk voor jou is. Dus als er iets met jou gebeurt, wordt de school aansprakelijk gesteld. (dit is bedoeld voor de jonge kindjes op school )

In principe is er niet zo veel verschil tussen 5e en 6e klassers, maar de regel is er. Ze moeten toch ergens de grens trekken?

Ik vind het wel raar dat je niet naar buiten mag, maar weet zo gauw niet wat je er aan kunt doen..
Misschien via leerlingenraad van school of iets dergelijks?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 16:40
swie
swie is offline
Nij ons in school was dat ook zo. Heel stome regel en daar kun je allen maar een vorm van stil protest op leveren. bijvoorbeeld de stoelen omdraaien tijdens het midageten(met de groep 5de)

Of je doet niks en wacht nog een jaar zoals ik heb gedaan
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 16:58
I love stars
I love stars is offline
Is dat een algemene regel in België ?

OMG, ben ik blij dat ik een nederlander ben. Maar bij ons is dat ook onmogelijk te handhaven, wij moeten soms in de pauze's naar andere lokaties pendelen.
Oud 17-08-2004, 17:33
swie
swie is offline
Citaat:
I love stars schreef op 17-08-2004 @ 17:58 :
Is dat een algemene regel in België ?

OMG, ben ik blij dat ik een nederlander ben. Maar bij ons is dat ook onmogelijk te handhaven, wij moeten soms in de pauze's naar andere lokaties pendelen.
Nee maar in de katholieke scholen is dat meestal zo dat je NIET mag gaan buiten eten.

Gemeenshapsschoolen zijn hier veel soepeler in .
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 20:38
woezel
woezel is offline
uhm ik zou zeggen eigenlijk de strafstudie negeren ( klinkt rebels) maar het is gwoon onzin allemaal, als je ouders je een briefje geven enzo
ik word er echt ziek van van die belgische scholen ( mijn school staat bekend als streng, de slogan van de directeur is dan ook 'orde tucht en discipline')
Oud 17-08-2004, 20:56
Dzjes
Dzjes is offline
Bij ons moest de uitdrukkelijke toestemming gegeven worden van de ouders. (de ouders kregen een papier waarop ze 'ja of nee' moesten aankruisen)

Een brief of telefoontje lijkt me toch voldoende? Verder zijn regels regels, en ik betwijfel of er veel aan valt te doen..
Strafstudies negeren, allemaal goed en wel, maar uiteindelijk is van school geschopt worden voor zoiets stoms ook niet alles.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 20:57
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Sommige mensen zitten gewoon op een gevangenis in plaats van een school. Niks aan te doen, over een paar jaar kom je vanzelf vrij.
Oud 17-08-2004, 21:39
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 17-08-2004 @ 21:57 :
Sommige mensen zitten gewoon op een gevangenis in plaats van een school. Niks aan te doen, over een paar jaar kom je vanzelf vrij.
Ik heb medelijde met hen. Maar niks aan tte doen en sterkte.
Oud 17-08-2004, 23:09
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Bij ons op school (NLD) mag iedereen gewoon naar buiten. Ik vind het nog al vreemd dat je als meerderjarige niet naar buiten mag .
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 23:55
Millroy
Millroy is offline
Ik ben een belg en zit op een katholieke school en wij mogen gewoon buiten hoor. Er zijn wel al kindertjes tot moes gereden maar ja, das dan het risico. onze school ligt aan een drukke weg, en als die kindertjes zo nodig langs de weg willen dartelen...
Oud 18-08-2004, 01:38
telluriet
telluriet is offline
Kansloze regels, kansloze Belgen.
Oud 18-08-2004, 02:00
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
whaha
dan ga je toch gewoon niet naar de strafmiddag?

Citaat:
woezel schreef op 17-08-2004 @ 21:38 :
uhm ik zou zeggen eigenlijk de strafstudie negeren ( klinkt rebels)

Citaat:
swie schreef op 17-08-2004 @ 17:40 :
Nij ons in school was dat ook zo. Heel stome regel en daar kun je allen maar een vorm van stil protest op leveren. bijvoorbeeld de stoelen omdraaien tijdens het midageten(met de groep 5de)
en deze is al helemaal leuk
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 02:08
Verwijderd
Gewoon naar buiten gaan en zeggen dat je dacht dat het wel mocht omdat je meerderjarig bent als ze je erop aanspreken. Vervolgens druk je een beetje je zin door, je kunt de strafstudie negeren totdat ze gaan dreigen met verdere sancties, uiteindelijk kun je natuurlijk alsnog gewoon de strafstudie doen...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 08:03
dragonscan
dragonscan is offline
strafstudie negeren was mijn bedoeling
maar als je op een paar strafstudies niet geweest bent krijg je wel een schorsing
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 10:32
swie
swie is offline
Citaat:
dragonscan schreef op 18-08-2004 @ 09:03 :
strafstudie negeren was mijn bedoeling
maar als je op een paar strafstudies niet geweest bent krijg je wel een schorsing
Wordt ge van school afgezet.

1 keer strafstudie negeren leid al tot schorsing
(Iedere school heeft zijn eigen regels en wettten)
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 10:39
swie
swie is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op [pl=12812519]18-08-2004

en deze is al helemaal leuk [/B]
Ja maar dat heeft ons wel geholpen om van een probleem dat we hadden met een vervang leerkracht op te lossen.

Actie voeren in het vijfde was voor ons uitgesloten omdat wij nog geluk haden bij ons mochten ze ten minste nog buiten in het zesde in de andere scholen van onze scholengroep niet .

De reden was wel dat er te weinig plaats was in de refter dat wij buiten mochten.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 17:31
Verwijderd
Ja.. dat is op onze school ook zo. Helaas Maar ik mag vanaf dit jaar wel buiten gelukkig
Ik denk niet dat je er veel aan kunt doen (zou ik toch niet proberen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten