Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2004, 21:29
robbzooi
robbzooi is offline
hoe kom je erachter wat voor dier je gids en wat doet een gids nou precies?
Oud 04-08-2004, 21:31
AngelLena
AngelLena is offline
vaak in dromen en in periodes dat je em nodig hebt. In periodes dat je em nodig hebt zal je zien wat ie doet. Meeste mensen merken niet eens dat ze er 1 hebben in heel hun leven. Sommigen wel en die hebben em dan ook echt nodig gehad.
Oud 04-08-2004, 21:34
robbzooi
robbzooi is offline
kk denk dat t dan een rat wordt
Oud 04-08-2004, 21:50
Nienna
Nienna is offline
iemand hier het gouden kompas gelezen? is het dan net zoiets als een daemon in die boeken? weet niet echt wat er mee bedoelt wordt.
Oud 04-08-2004, 21:55
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Nienna schreef op 04-08-2004 @ 21:50 :
iemand hier het gouden kompas gelezen? is het dan net zoiets als een daemon in die boeken? weet niet echt wat er mee bedoelt wordt.
gebruik de zoekfunctie eens, is hier alleen al heel veel info over te vinden en ook persoonlijke ervaringen.
Oud 05-08-2004, 10:18
Puppetgirl
Puppetgirl is offline
Als ik een dierlijke gids zou hebben (wat ik enigszins betwijfel) zou het een kat zijn. Met katten voel ik me enorm verwant namelijk. Ze geven me een goed gevoel.
Oud 05-08-2004, 15:00
Verwijderd
Er zijn speciale meditaties voor. Zoek maar eens op totemdier.
Oud 05-08-2004, 17:02
Tio
Tio is offline
Mutant haalt me de woorden uit de mond. Volgens mij betref het hier niet zozeer een "gids" alswel een "totemdier."

Gidsen waren geloof ik zielen van overleden voorouders/bekenden, die jou nu gaan helpen je leven door te komen.

Totemdieren zijn (astrale) wezens die je helpen, maar je ook deels symboliseren. Een deel van jouzelf zijn. Verder heb je dan ook nog krachtdieren, maar ik dacht dat die meer per situatie verschillen.

Maargoed, ik houd me er dan ook niet zo heel erg mee bezig. Mijns inziens zijn téveel mensen bezig met het "verkrijgen" van deze wezens, alleen maar omdat het "leuk klinkt" en iedereen ze nu "heeft." Zelf sta ik dan ook enigszins skeptisch tegenover mensen die menen ervaringen te hebben met dergelijke wezens. De vuistregel daarbij is, hoe jonger, of hoe méér wezens, hoe ongeloofwaardiger de persoon.
Oud 10-08-2004, 15:02
Verwijderd
hoi hoi,

Je gids is vanaf je geboorte en is of overleden of het is een lichtwezen, die speciaal is aangewezen om bij je te zijn.... het is geen dier dat is weer wat anders....

NIet iedereen kan ieder moment contact krijgen met zijn of haar gids, je moet er open voor staan en het moet je tijd zijn om je gids te ontmoeten.....

Op diverse sites staat info die aan geeft hoe je door middel van meditatie je gids kan ''ontmoeten'' ..... als het niet lukt zal het nog niet de tijd zijn om die persoon te ''ontmoeten''

Liefs een eenzaam meisje
Oud 10-08-2004, 15:08
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
robbzooi schreef op 04-08-2004 @ 21:34 :
kk denk dat t dan een rat wordt
ik denk niet dat je serieusheidsniveau boven het nulpunt stijgt. maar goed .
Oud 10-08-2004, 16:19
robbzooi
robbzooi is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 10-08-2004 @ 15:08 :
ik denk niet dat je serieusheidsniveau boven het nulpunt stijgt. maar goed .
je zou wel es gelijk kunnehebbe
Oud 13-08-2004, 16:34
Verwijderd
Citaat:
robbzooi schreef op 04-08-2004 @ 21:29 :
wat doet een gids nou precies?
Een gids is zoals ik al zei vanaf je geboorte bij je.... je gids is een en al liefde dat hij geeft aan jou... Liefde zonde voorwaarde.

Een gids kan je steunen in moeilijke tijden.... de meesten hebben dat niet in de gaten.... ik ook niet altijd... hij is een sooort 'bescherm engel'
Oud 13-08-2004, 23:07
Daevrem
Daevrem is offline
Liefde is per definitie zonder voorwaarde.

Maar wat ik dan weer niet snap is hoe een dode rat of kat kan liefhebben, dat is al onmogelijk als ze leven...

En waarom heb ik geen gids en andere mensen wel? En wat is het motief van die gids? Waarom helpt deze mensen? En wie steurt die gids?
Oud 14-08-2004, 00:07
Radium
Radium is offline
Je hoort ook nooit van vogelspinnen als gids o.i.d., simpelweg omdat de mens nou niet echt gesteld is op vogelspinnen
Oud 14-08-2004, 02:22
Bludjinni
Bludjinni is offline
Citaat:
Nienna schreef op 04-08-2004 @ 21:50 :

Ja! Ik ik ik ik! Heb ze gelezen! Fantastisch! Ik dacht dat ik de enige van Nederland was die die boeken had gelezen! Jammer genoeg kan ik niet je vraag beantwoorden omdat ik heel weinig over 'diergidsen' weet en zelfs niet eens zeker ben of ik er wel geloof aan hecht. Misschien kan je beschrijven wat een daemon precies is en waar het voor dient om een antwoord te krijgen.

*hugs Nienna* Weeeeee! *huppel*
Oud 14-08-2004, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 13-08-2004 @ 23:07 :
Liefde is per definitie zonder voorwaarde.

Maar wat ik dan weer niet snap is hoe een dode rat of kat kan liefhebben, dat is al onmogelijk als ze leven...

En waarom heb ik geen gids en andere mensen wel? En wat is het motief van die gids? Waarom helpt deze mensen? En wie steurt die gids?
Heej Daevrem...

JIj hebt net zo goed als alle andere mensen een gids, het is normaal dat je deze gids niet opmerkt, maar die van binnen is deze bij jou... Het kan een bekende overleden persoon van je zijn maar ook een onbekende... via een 'gids meditatie' kun je ook contact leggen met de gids, sommige zien zijn/haar gids wel andere ervaren het niet, dat kan komen omdat het dan nog niet hun tijd is....

Liefs Nicole
Oud 14-08-2004, 13:13
Neoma
Neoma is offline
Mijn gidsen zijn mijn hersenen, geheugen en gezonde verstand. Heb ik iig een stuk meer aan dan aan een gids met de intellectuele capaciteiten van een gekookte garnaal.

Overigens heb ik die gouden kompas boeken ook gelezen, maar het is fictie, geen realiteit.
Oud 14-08-2004, 14:20
Daevrem
Daevrem is offline
Geloof me, als ik een 'gids' zou hebben dan had ik die wel waargenomen. Of deze gids is erg lui.
Oud 15-08-2004, 00:52
Verwijderd
Citaat:
eenzaammeisje schreef op 13-08-2004 @ 16:34 :
Een gids is zoals ik al zei vanaf je geboorte bij je.... je gids is een en al liefde dat hij geeft aan jou... Liefde zonde voorwaarde.

Een gids kan je steunen in moeilijke tijden.... de meesten hebben dat niet in de gaten.... ik ook niet altijd... hij is een sooort 'bescherm engel'
Gidsen zijn normaal gezien niet je beschermers. Gidsen leiden en geven je hulp, maar die hoeven niet per definitie al van je geboorte bij je te zijn. Ze kunnen ook in de loop der tijd verdwijnen of veranderen.

Citaat:
Je hoort ook nooit van vogelspinnen als gids o.i.d., simpelweg omdat de mens nou niet echt gesteld is op vogelspinnen
Ik ken mensen die spinnen als hun gids hebben... Of totemdier, maar die hebben de functie van gids.
Oud 15-08-2004, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 15-08-2004 @ 00:52 :
Gidsen zijn normaal gezien niet je beschermers. Gidsen leiden en geven je hulp, maar die hoeven niet per definitie al van je geboorte bij je te zijn. Ze kunnen ook in de loop der tijd verdwijnen of veranderen.
Ja Daar moet ik je helemaal gelijk aan geven, Ik heb het wel vaker gehoort dat een familielid je gids is....... maar ik ken ook mensen waarvan een lichtwezen een gids is....

En sommige mensen hebben meer dan 1 gids... die staan dan vaak wat op de achter grond

Liefs eenzaam meisje
Oud 18-08-2004, 17:40
sjappie666
sjappie666 is offline
ik heb mijn gids opgevreten. het was een kip.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten