Oud 17-09-2004, 15:14
Nickie
Nickie is offline
Ik ga zo af en toe onder de zonnebank en daarna douche ik meteen maar ik hoorde dat je ni meteen onder de douche moet gaan omdat anders je kleur er af gaat .

Dat is tog onzin want de kleur trekt tog in je huid , maar goed ik ben bnieuwd als iemand er meer van weet...

-xx-
Oud 17-09-2004, 15:29
_mar
_mar is offline
Lijkt me sterk dat je niet meteen mag douchen. Ik dacht ook dat het in je huid trok maarja... Ik douche ook altijd als ik onder de zonnebank/lamp ben geweest...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 15:31
MightyDuck
MightyDuck is offline
Muhaha als ik thuis ben douche ik ook meteen, anders stink je zo als die crème op droogt.
Oud 17-09-2004, 15:32
Nijn*
Nijn* is offline
Volgens mij kun je gewoon douchen hoor daarna.. Ik denk niet dat dat iets uitmaakt voor je kleurtje..
Oud 17-09-2004, 15:32
PrimRose
PrimRose is offline
je bedoelt toch een zonnebank, dus niet zo'n douche waar er "verf" op je gespoten wordt? Volgens mij kun je na de zonnebank gewoon douchen, het bruin van de "echte" zon was je er toch ook niet af met douchen?
Oud 17-09-2004, 15:45
jet
jet is offline
mijn moeder zegt altijd dat ik 2 uur meot wachten, totdat het wat dieper ingetrokken is
Oud 17-09-2004, 15:53
Roos
Roos is offline
Ja dat heb ik ook wel eens gehoord. Of het waar is bewijfel ik.
Oud 17-09-2004, 16:05
Mara
Mara is offline
Het wordt toch niet op je huid gespoten

Door de straling maakt je huid pigment aan, waardoor 't bruin wordt. Dat kan je er niet afwassen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 16:19
Roos
Roos is offline
Nee je kunt hoogstens wat huidcellen afwassen, maar alleen het bovenste laagje en die cellen zijn toch al dood.
Oud 17-09-2004, 16:24
jet
jet is offline
ja. wan als je je scheert word je ook niet minder bruin
Oud 17-09-2004, 16:31
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Precies! Pigment zit in de onderhuid, dus dat was je er niet af. Bovendien is het juist gezond om meteen te douchen, want je porien staan (door de warmte en het licht) nog helemaal open dus spoelen goed schoon.
Oud 17-09-2004, 16:35
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Zotje schreef op 17-09-2004 @ 17:31 :
gezond
dit woordje is niet echt op z'n plaats in een topic over de zonnebank
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 16:38
Verwijderd
Je kan je gewoon douchen, maakt echt geen verschil.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 17-09-2004 @ 17:35 :
dit woordje is niet echt op z'n plaats in een topic over de zonnebank
Zonnebank is bij goed gebruik niet ongezond, en porieen 'schoonspoelen' is wel gezond.
Waarom is het dan niet op z'n plaats?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 20:25
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Roos schreef op 17-09-2004 @ 17:19 :
Nee je kunt hoogstens wat huidcellen afwassen, maar alleen het bovenste laagje en die cellen zijn toch al dood.
En als je dat laagje dode cellen erafwast dan lijk je juist nog bruiner. Dus gewoon lekker douchen en dan een goede bodylotion.
Oud 17-09-2004, 21:30
Nickie
Nickie is offline
Nouja niet dat uit zou maken hoor, want ik ga me egt wel douchen na de tijd , anders draag je egt zon vieze zonnebank geur bij je

Ik ben dan ook bnieuwd wie zoiets dan bedenkt want dat zou betekenen dat als je in de zon ligt je ook ni mag zwemmen na de tijd want met al dat gloor zou je huid dan mteen weer bleken haha
Oud 17-09-2004, 21:41
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Nickie schreef op 17-09-2004 @ 22:30 :
Nouja niet dat uit zou maken hoor, want ik ga me egt wel douchen na de tijd , anders draag je egt zon vieze zonnebank geur bij je

Ik ben dan ook bnieuwd wie zoiets dan bedenkt want dat zou betekenen dat als je in de zon ligt je ook ni mag zwemmen na de tijd want met al dat gloor zou je huid dan mteen weer bleken haha

Haar bleekt overigens wel in de zomer, zonlicht, chloor water. Word je haar lichter van.
Oud 17-09-2004, 23:16
Periodiek
Periodiek is offline
Als je nou eens gaat douchen vóórdat je onder de zonnebank gaat. En dan met zo'n scrubzeep, waarmee je alle dode huidcellen eraf scrubt.

Als je dán gaat zonnebanken heeft het pas zin, omdat je huid dan herstellende is. Bovendien kunnen de dode huidcellen dan geen licht tegenhouden, en je poriën staan ook nog eens open!

Good luck!
Oud 18-09-2004, 01:57
Verwijderd
Het is niet goed om direct te douchen na de zonnebank, voor zover ik weet. Als ik ga wacht ik meestal een uur of twee voor ik ga douchen, waarom? Je huidt wordt er droger van, en als je daarna direct een hete douche neemt helpt dat je huid nou niet bepaald met het herstellen.
Ff opgezocht,

A shower, like a tanning session, may tend to dry out the skin. While you can't necessarily wash your tan off, moist skin tans and retains a tan better than dry skin. On the pH scale of 0-14, the skin registers slightly acidic (about 5.6). Most soaps are well above the neutral pH, or about 7 on the scale. Using a typical over-the-counter soap with this higher alkaline pH can strip your skin of its essential acidic oils. Those oils lock in your skin's moisture. Shower gels are usually less harsh than regular bar soap. Always apply a good quality moisturizer after a shower to help preserve your tan.
Bron

Ik merk het trouwens bij mezelf, als ik net uit de zonnebank kom is de huid op mn onderarmen meestal vrij droog, dus dan wacht ik even, neem een douche en smeer me dan goed in met bodylotion het duurt ongeveer een dag voordat je echt je kleurtje begint te zien...
Je wast je kleurtje dus niet weg, en het heeft ook niks met "kleur in laten trekken" te maken, het is gewoon beter voor je huid om eventjes te wachten. trouwens, voor meer info ook nog deze site: Link

Laatst gewijzigd op 18-09-2004 om 02:01.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 11:33
Auntie M
Auntie M is offline
Ik kan nu niet echt uit dat artikel halen dat het slecht is voor je huid of dat je minder bruin zult worden.

Some clients have been mis-informed about taking a shower after tanning. They were led to believe that, somehow, their tan would get washed down the drain.
Volgens mij zeggen die eerste 2 regels al dat het een fabeltje is dat je als je direct gaat douchen dat je tint verdwijnt.

Ze zeggen dat een zonnebanksessie je huid kan uitdrogen net als een douche. Maar als je de juiste zeep of douchegel gebruikt en daarna je lekker insmeert met een bodylotion dat het alleszins meevalt. Ik zou zelf ook nog eens niet te heet douchen want daar droogt je huid ook meer van uit.

Verder adviseren ze je om juist vooraf een douche te nemen omdat het bruiningsproces kan bevorderen omdat je porien openstaan en je al het vuil en dode huidcellen hebt weggewassen.

Mijn conclusie: ervoor en erna onder de douche.
Oud 18-09-2004, 11:56
Silvie
Silvie is offline
Ik heb gehoord dat je inderdaad niet meteen moet gaan douchen, maar niet omdat de kleur dan eraf gaat, maar omdat je porieën dan nog open staan en dat je daardoor dan ontstekingen kunt krijgen. Of het waar is? Geen idee.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Auntie M schreef op 18-09-2004 @ 12:33 :
Mijn conclusie: ervoor en erna onder de douche.
en je insmeren met bodylotion oid
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 20:35
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 18-09-2004 @ 21:23 :
en je insmeren met bodylotion oid
ow ja dat ook
Oud 18-09-2004, 21:34
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-09-2004 @ 17:39 :
[off-t]omdat Gespleten Geest nou eenmaal altijd moet zeiken.[/off-t]

Volgens mij als je vooraf gaat douchen, is het zo dat er vocht op je huid zit waardoor je juist alleen maar sneller verbrandt. Niet dat dit snel gebeurt onder de zonnenbank, maar het is net zo als dat je op het strand in zee bent geweest en sneller bruin wordt (maar dus ook sneller verbrandt.
Oud 18-09-2004, 21:47
Auntie M
Auntie M is offline
Je droogt je toch eerst af voor je onder dat ding gaat liggen?

Nou ja in ieder geval werken waterdruppels en zoutkristallen als vergrootglas, dat is de reden waarom je snel zou kunnen verbranden.
Oud 18-09-2004, 21:52
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 17-09-2004 @ 17:24 :
ja. wan als je je scheert word je ook niet minder bruin
Ik wel. Waarom weet ik niet, maar als ik na een dagje strand o.i.d. douche, kan ik het bruine er zo af krabben. Zonder creme, of zelfbruintroep. Misschien zijn het dode bruine huidcellen ofzo, maar het is echt
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 06:13
Auntie M
Auntie M is offline
Na een dagje strand? Das gewoon vuil wat je ziet verdwijnen
Oud 20-09-2004, 16:05
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik doe dat ook altijd en ik zie echt wel poepiebruin dus zal wel meevallen
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 13:07
Verwijderd
het bruin trekt niet in je huid. UVlicht activeert pigment in je huid, die geven de bruine kleur. Het zit dus in je huid en dat kan je er niet afwassen
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 13:34
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-09-2004 @ 17:39 :
Zonnebank is bij goed gebruik niet ongezond, en porieen 'schoonspoelen' is wel gezond.
Je hebt UV-straling nodig om vitamine D aan te maken, maar de blootstelling aan de zon in het dagelijks leven is al genoeg voor ruim voldoende vitamine D. Verder heeft UV-straling ook veel nadelige effecten, bijvoorbeeld huidkanker en het sneller verouderen van de huid. Bruin worden gebeurt omdat de huid zichzelf probeert te beschermen tegen UV-straling.

meer info

en voor het 'schoonspoelen' van je porieen heb je geen zonnebank nodig
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 13:54
bracelance
bracelance is offline
ik vind die zonnebankcremespul altijd wel lekker ruiken
Oud 21-09-2004, 15:04
i'mstronger
i'mstronger is offline
als jullier er dan toch over uit zijn dat het NIET schadelijk is, en dat jeje gewoon kan douchen daarna, als je je maar gewoon g oed insmeert tegen het droge erna.... heb ik nog een vraag!: mijn vriendin heeft nog al een lichte huid en rossig haar. Ze is nu voor de tweede x 20 min onder de zonnebank geweest, maar ze voelde allemaal jeuk 'savonds-verbrand dus, een klein beetje. Nu hoorde ik dat je beter geen gewone zonnebrand op kan smeren. Maar we hebben gezocht naar speciale zonnebrand voor onder de zonnebank-niet gevonden! weten jullie een oplossing????????
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 17:05
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
i'mstronger schreef op 21-09-2004 @ 16:04 :
als jullier er dan toch over uit zijn dat het NIET schadelijk is
dat is juist waarover we het niet eens zijn
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic: