Oud 17-09-2004, 21:42
Susanne
Susanne is offline
bijv. je hebt met je vriendinnetje/vriendje afgesproken om wat te gaan eten ergens met zijn/haar ouders maar het restaurant waar je naar toe gaat blijkt veel anders te zijn dan je dacht en jij zit daar in je spijkerbroek met shirtje..
zou je zo snel mogelijk weg gaan? schrokken en nooit meer terugbellen??
is jou zoiets wel eens overkomen en hoe ben je er toen mee omgegaan?
schaam jij je weleens omdat je kleding niet goed voor de gelegenheid blijkt te zijn?

Heb je wel eens zelf een themafeestje georganiseerd waar je druk mee bezig bent geweest en waar dan de helft van niet gekleed was zoals jij het wilde? heb je daar toen iets van gezegd?

etc, etc maak er maar eens leuke verhaaltjes van
Oud 17-09-2004, 21:45
Hagel
Hagel is offline
nahjah voor serieuze dingen als werk en school wil ik me best aan kledingvoorschriften houden maar voor de rest ga ik netjes gekleed zoals ik dat wil. Ik weet best wel wat wel en wat niet kan en tja is het niet naar men's zin dan hoor ik het wel. De tijden van lekker irritant expres in je latexje naar het restaurant gaan heb ik nu wel weer gezien dus ik zie er eigenlijk sowieso vrij normaal uit.
Oud 17-09-2004, 21:48
Apomes
Apomes is offline
omg wat open je vandaag veel treads .

Ik kleed me altijd wel fatsoenlijk dus ik kom nooit voor verassingen te staan, behalve als het een punker restaurant ofzo zou zijn, maar die kans is bijzonder klein .
Oud 17-09-2004, 21:53
Samaris
Samaris is offline
Kledingvoorschriften?

Nevar!

Ik ga nergens werken waar een uniform of dresscode is, ik zou nooit in uniform naar school gaan,ik kleed me zoals ik me wil, omdat het een uiting is hoe ik ben.
Ik heb een probleem met autoriteit.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 23:11
PV
PV is offline
Boeiend, zolang m'n kleren niet vuil of kapot zijn...
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 23:12
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
voor restaurants, ouders ontmoeten e.d. doe ik geen moeite, ik doe gewoon de kleren aan waar ik op dat moment zin in heb.
sowieso de enige restaurants waar ik kom zijn griekse, mexicaanse of japanse en die hebben geen dresscode meestal.
met werk-uniformen heb ik weer geen moeite, daar loop je standaard tegenaan als je minderjarig bent.
ik wil zelfs mn wenkbrauwen, make-up en haar nog wel wat aanpassen voor die gelegenheid.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 00:15
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Eigenlijk ben ik geen vieze alto, maar zie ik er altijd wel netjes genoeg uit om naar een goed restaurant te gaan. Bij sollicitatie's, exclusieve feestjes of écht dure etentes doe ik wel een overhemd of/en een jasje aan.
Oud 18-09-2004, 01:02
Ragnar
Ragnar is offline
Hoewel ik er niet altijd even normaal bij loop hou ik me toch zeker aan bepaalde kledingvoorschriften. Ik ben niet iemand die perse wil shockeren door 1 of ander lomp bandshirt dat is gewoon kinderachtig.
Als ik een kerk inloop doe ik bijvoorbeeld ook altijd mijn hamer van Thor onder mijn shirt, niet dat dat ding zo antichristelijk is, maar toch vind ik dat je zoiets uit respect dient te doen.
En zo zijn er nog tal andere voorbeelden.
Oud 18-09-2004, 01:42
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 18-09-2004 @ 02:02 :
Als ik een kerk inloop doe ik bijvoorbeeld ook altijd mijn hamer van Thor onder mijn shirt, niet dat dat ding zo antichristelijk is, maar toch vind ik dat je zoiets uit respect dient te doen.

Ik doe ook altijd m'n rode armband af als ik een synagoog binnenga.
Oud 18-09-2004, 11:07
Dís
Dís is offline
hoe zwaar til jy ad kledingsvoorschriften?

niet.
Oud 18-09-2004, 11:11
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 18-09-2004 @ 02:42 :

Ik doe ook altijd m'n rode armband af als ik een synagoog binnenga.

Ik vermijd feesjes met dresscodes zoveel mogelijk omdat ik een rothekel heb aan bekrompen mentaliteit. Halloween is een uitzondering dat wel. Euh, voor restaurants is toch geen dresscode? Behalve voor de obers dan. Hmm
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 13:46
Verwijderd
ik heb dikke schijt aan dresscodes

ik schaam me nooit als ik ergens binnenkom en ik ben de enige punk ofzo. als mensen er moeilijk over gaan doen kunnen ze een dikke scheldkannonade verwachten. flikker op zeg. ik draag wat ik wil en niemand kan daar iets aan veranderen
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 13:51
rodina
rodina is offline
Ik pas me wel aan. Ik ga niet in een chique restaurant in mn afgetrapte spijkerbroek met all stars zitten, hoortniet, gewoon netjes, geen complete gala outfit, maar wel toonbaar.
M'n voorstellen aan ouders, gewoon normaal wat ik altijd draag.
Op mn werk moet ik er ook netjes uitzien, om daar over te gaan rellen, tja tis werk hoor.
Oud 18-09-2004, 13:52
rodina
rodina is offline
Kan me er overigens wel over opwinden als je ergens in een chique tentje zit te eten en er komen mensen aan die net van de camping of de bouw afkomen. Bah.
Oud 18-09-2004, 13:53
Verwijderd
ik kom gelukkig nooit in dure restaurants maar verwacht eigenlijk wel SLC punk! achtige praktijken zodra ik daar zit
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 13:56
vixen
vixen is offline
Citaat:
Lepra de Clown schreef op 18-09-2004 @ 14:53 :
ik kom gelukkig nooit in dure restaurants maar verwacht eigenlijk wel SLC punk! achtige praktijken zodra ik daar zit
Jij kleedt je dus ook echt wel 'gewoon' aan als we uit eten gaan.

Maar ik pas me meestal wel aan voor speciale gelegenheden. Als ik ga solliciteren of hospiteren maak ik me niet extreem op, doe ik redelijk nette kleren aan en doe ik mn haar gewoon normaal. Precies zo met het uit eten gaan met m ouders. Ik weet dat mn moeder het vreselijk vindt als ik daar zit in een baggy broek en een hempje, en ik heb geen probelemen me daar een beetje voor aan te passen.
Oud 18-09-2004, 14:03
Verwijderd
Citaat:
vixen schreef op 18-09-2004 @ 14:56 :
Jij kleedt je dus ook echt wel 'gewoon' aan als we uit eten gaan.
ja idd, gewoon: kam omhoog, shirt zonder mouwen en spijkerboek met gaten
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 14:07
Verwijderd
Ik til liever helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 15:19
AngelLena
AngelLena is offline
Och, ik kan me er niet zo druk om maken... Wij kwamen vroeger regelmatig op het idee om uit eten te gaan en belandden in een tent waar wij echt zwaar onderkleed waren met onze spijkerbroek en shirt ipv uitgebreid in pak/jurk ed, maar zal me werkelijk een worst wezen. Nergens in die tent staan kledingvoorschriften enzo, dus dan had je dat erbij moeten zetten.

Wat ik wel eerg flauw vind, is dat als een clubje mensen een feest organiseren met idd een thema als bv glitter and glamour, zich daarvoor helemaal uit de naad werken, dat er heren zijn die in hun normale boeren kleding komen met een stropdas eromheen (losjes) om maar binnen te mogen komen of meiden die gewoon een spijkerbroek met een shirt erboven dragen. Dan denk ik idd: wat doe je hier? Doe mee of donder op.

Ik let er ook altijd wel op wat ik aandoe naar stage ed. Op stage heb ik vrij veel te maken met kinderen met gedragsproblemen, dan ga ik geen shirt aan doen waar op staat: I love my attitude problem oid.
Oud 18-09-2004, 15:20
Qamra
Qamra is offline
Alleen op mijn stage kan ik me druk maken om mijn kleding, maar als ik dat niet doe wordt ik toch linea recta de deur uit getrapt. Ik ben dan ook best wel bezig met wat wél en niet kan in verband met hygiëne (ter informatie ik loop stage in een productie bedrijf voor spijzen en bakkerijgrondstoffen). Eigenlijk altijd als ik in de buurt van een productiehal kom pas ik me al aan (excursie, sollicitatie, etc).

Verder kan het me niet schelen. Doe wel mijn best om "gepast" over te komen, maar als ik geen informatie heb over wat gepast is ga ik me ook niet druk maken als ik er niet bij hoor/pas.

Themafeestjes zijn juist leuk vanwege het thema, daar ga je dus NIET in je normale kloffie heen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten