Oud 01-05-2002, 07:55
ratsja
ratsja is offline

Haal eens opgelucht adem,
ervaar de zon.
Het is lente jongen,
proef de lucht
neem een zucht
en geniet.

Laat het tikken van regen
of drijven van donkere wolken,
niet bewegen
zo zeer nog
het kolken.

In de verte hoor ik het steeds borrelen,
het gemis van genot.
Oud 01-05-2002, 09:31
Gothic
Gothic is offline
Ik vind de 1e 2 strofe er mooi, ik had alleen bij de 1e het gevoel dat het ging rijmen op zon... ik vind ze dus beide mooi, ik snap alleen de laatste 2 regels niet echt... ik vind ze er niet echt bij passen ...
Oud 04-05-2002, 01:51
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Ik vind de 1e 2 strofe er mooi, ik had alleen bij de 1e het gevoel dat het ging rijmen op zon... ik vind ze dus beide mooi, ik snap alleen de laatste 2 regels niet echt... ik vind ze er niet echt bij passen ...
ja
dat is waar......
maar dat is net datgene wat er mist...
het past dus niet dat ik het mis......vandaar
Oud 04-05-2002, 07:50
iamre18
iamre18 is offline
Citaat:
ratsja schreef:

Haal eens opgelucht adem,
ervaar de zon.
Het is lente jongen,
proef de lucht
neem een zucht
en geniet.

Laat het tikken van regen
of drijven van donkere wolken,
niet bewegen
zo zeer nog
het kolken.

In de verte hoor ik het steeds borrelen,
het gemis van genot.

Erg mooi en duidelijk gedicht!...
houd vast aan die zon...

liefs,
Mariamne
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 16:52
Devotee
Devotee is offline
Het klinkt als hoop...
Liefs
Rach.
Oud 05-05-2002, 11:23
Dreampoet
Dreampoet is offline
Super. Ja ja, ik weet het... dat schrijf ik eigenlijk elke keer. Maar dat is geen toeval
K'moet wel zeggen, dit gedicht heb ik een aantal keer opnieuw gelezen, niet omdat ik het niet begreep, maar omdat ik niet goed inzag hoever de woede doorweegde ten opzichte van het positieve verlangen naar genot. Of nog beter: of te veel woede niet het positieve verlangen verdrukt, uitroeit. Dat doet het net niet, maar het is balanceren op de rand van het geluk, niet?
Prachtig, jij blijft weldegelijk de beste dichter (pas op! Ik maak een onderscheid tussen man en vrouw in mijn klassering , hoewel we eigenlijk dezelfde dichtende zielen zijn) op dit forum. Waarom? Niet altijd alleen maar omdat je mooi schrijft, woorden op een nieuwe manieren gebruikt,... maar ook omdat je geen schema gebruikt, geen wetenschappelijke zekerheden koppelt aan dichten zoals rijmschema's, alliteraties, ... omdat dit alles uit de ziel komt, omdat jouw enige regel de muze en het talent is

Groetjes, Dreampoet
Oud 10-05-2002, 21:16
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Dreampoet schreef:
Super. Ja ja, ik weet het... dat schrijf ik eigenlijk elke keer. Maar dat is geen toeval
K'moet wel zeggen, dit gedicht heb ik een aantal keer opnieuw gelezen, niet omdat ik het niet begreep, maar omdat ik niet goed inzag hoever de woede doorweegde ten opzichte van het positieve verlangen naar genot. Of nog beter: of te veel woede niet het positieve verlangen verdrukt, uitroeit. Dat doet het net niet, maar het is balanceren op de rand van het geluk, niet?
Prachtig, jij blijft weldegelijk de beste dichter (pas op! Ik maak een onderscheid tussen man en vrouw in mijn klassering , hoewel we eigenlijk dezelfde dichtende zielen zijn) op dit forum. Waarom? Niet altijd alleen maar omdat je mooi schrijft, woorden op een nieuwe manieren gebruikt,... maar ook omdat je geen schema gebruikt, geen wetenschappelijke zekerheden koppelt aan dichten zoals rijmschema's, alliteraties, ... omdat dit alles uit de ziel komt, omdat jouw enige regel de muze en het talent is

Groetjes, Dreampoet
pffff
wat een antwoord,
ik gebruik zeker geen regels..
zou wel gek zijn....
kan ik net zo goed malletjes gaan gieten..
of repeteerbaar dichten
ik praat te veel onzin nu

bedankt voor je reply
Oud 20-05-2002, 20:06
what may come
what may come is offline
ik vind het een erg mooi gedicht, vooral de laatste 2 regels
vindt ik erg mooi.

Ze zeggen veel en niets tegelijk, precies zoals je je vaak kunt voelen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten