Nadat ik SP2(Full version) van XP op mn computer gezet heb moest ik ook Zone Alarm uprgraden, aangezien de door mij gebruikte versie niet compatable was met SP2.
Na de hele zooi weer geinstalleerd te hebben draaide et weer als een zonnetje.
Vanaf vorige week kreeg ik dagelijks veel meldingen van ZoneAlarm dat ie een IP adres tegengehouden had die mijn PC binnen wou komen. Ik heb na een aantal dagen een lijstje bijgehouden van de IP adressen zodat ik kon kijken of ze vaker voorkwamen.
Dit blijkt dus niet het geval te zijn. Ik vraag me dus af wft hier aan de hand is...
Ik heb in 2 weken tijd al 479 (geen typo!) blocked access attempts gehad, waarvan ik dr maar een stuk of 40 heb opgeschreven...toen werd ik er gek van en heb ik ZA de opdracht gegeven mij niet meer te storen voor deze dingen.
Toen ik vandaag keek hoeveel et er wel niet waren in totaal schrok ik me de klere...
Ik zit met nog 3 andere PCs op een netwerk achter een router. Alleen mijn PC heeft last van deze absurde aantallen 'inbrekers'.
Mijn laptop heeft in dezelfde tijdsperiode (iig vanaf begin deze maand) slechts 14 access attempts geblocked.
Ik heb mn computer meerdere malen met spybot én ad-aware gescant, en die vonden nix vreemds. McAfee er ook overheen gerost..geen problemen gevonden.
Kep ook ff in msconfig gekeken wat er opstart, maar daar staat ook nix afwijkends bij.
Kep ook in RegCleaner gekeken of er niets raars geinstalled staat, maar ook daar zie ik niets raars staan...(iig niet iets nieuws...rare codec dingen staan dr toch wel bij

)
Een groot deel van die IP-adressen komt gloofik ook nog es uit nederland (213.xx.xx.xx is toch Planet?)
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? (Ik snap echt wel dat het geen hackers zijn....maar ik vind het alleen maar heel vreemd...)