Oud 04-09-2004, 10:26
Verwijderd
ik was wel benieuwd eigenlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2004, 10:51
Verwijderd
Dat weten we dus niet -.-
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 11:49
vagejuffie
vagejuffie is offline
eik is dan de 1e vraag: bestaan aliens wel??
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 14:23
Daevrem
Daevrem is offline
Ligt eraan hoe ze zich voortplanten.

Valt dus niets over te zeggen. Ga er maar van uit dat het anders is dan bij de mens. Dus 'Nee' lijkt me het beste antwoord.
Oud 04-09-2004, 14:39
Vice
Vice is offline
Er zullen vast wel aliens zijn die lustgevoelens hebben. Alleen misschien zien zij lustgevoelens iets anders dan wij.
Oud 04-09-2004, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 04-09-2004 @ 15:23 :
Ligt eraan hoe ze zich voortplanten.

Valt dus niets over te zeggen. Ga er maar van uit dat het anders is dan bij de mens. Dus 'Nee' lijkt me het beste antwoord.
Dat ligt er uiteraard aan of 'Aliëns' ontwikkeld zijn als de mens, of juist inferieure wezens zijn als wormachtigen, bacteriën, etc.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 19:31
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Als ze mensen ontvoeren vraag ik me toch af wat ze dan doen met hen in hun ruimteschip.
Oud 04-09-2004, 19:33
Bloedpropje
Bloedpropje is offline

ik ben de eerste
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 19:49
dragonstorm
dragonstorm is offline
Dat ligt idd aan hoe ze voortplanten.
Hoewel ik wel verwacht dat het sexueel is, het heeft nl. grote voordelen voor een soort. Bijvoorbeeld een grotere variatie binnen de soort. Bovendien zorgt het voor een soort 'bescherming' tegen mutaties.

En als ze intelligent (en belangrijker: sociaal) zijn zullen ze waarschijnlijk ook 'lustgevoelens' krijgen. Of ze verliefd worden, hangt af van hoeveel kinderen 1 paar krijgt. Als een enkel paar genoeg nakomelingen kan produceren voor de gehele populatie, is het niet noodzakelijk dat ze 'verliefd' worden. In dat geval hoeven enkel de dominante organismes te paren. Verliefd worden heeft nl. vooral tot functie dat minder ideale partners alsnog paren. Bij mensen (en de meeste zoogdieren) is dit dus noodzakelijk, omdat ze zo weinig nakomelingen krijgen.

ps.
Deze theorie betreffende de functie van verliefdheid heb ik zelf verzonnen, dus ik weet niet of het waar is. Het klint wel logisch en het verklaart een hoop, maar bewijzen kan ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 22:29
Skilly
Skilly is offline
Best leuke vraag. Messchien messchien niet de wetenschap zal het ons vertellen. Maar wanneer dat is dus de vraag
Oud 05-09-2004, 00:50
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
@ dragonstorm: best een goeie theorie, had er nog niet zo over nagedacht en ik kan 'm ook niet zo 1 2 3 weerleggen
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 09:40
Slobber
Slobber is offline
Ligt vooral aan hun thuisplaneet. Als het een erg vijandige omgeving is, met bijvoorbeeld veel meteoreninslagen en vulkaanuitbarstingen, is het voor zo'n soort vooral zaak zich zoveel mogelijk voort te planten en is het misschien evolutionair gezien nuttig om seks als levensbehoefte te verheffen. En ze zullen dan waarschijnlijk klein zijn (een aardse voorwaarde wil je veel kinderen krijgen) en eieren leggen, om perioden van onvruchtbaarheid te voorkomen.

Als het de geëvolutioneerde vorm van een wezen dat nooit echt natuurlijke vijanden hebben gekend, in een wereld met een zeer verdraagzaam milieu, is het nuttig om de voortplanting niet te overdrijven, en zal het genot waarschijnlijk minder zijn.
Oud 05-09-2004, 11:30
combat95
combat95 is offline
Dat kunnen we onmogelijk weten en ook onmogelijk over speculeren.
Oud 05-09-2004, 11:38
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
combat95 schreef op 05-09-2004 @ 12:30 :
Dat kunnen we onmogelijk weten en ook onmogelijk over speculeren.
speculeren kan juist altijd als je iets niet weet
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 12:23
Daevrem
Daevrem is offline
Bacterieen hebben geen sexgevoelens, ze hebben niet eens sex. En toch planten ze stukken sneller voor dan mensen.

En waarom zou buitenaards leven zich op een aards manier voortplanten?
Oud 05-09-2004, 13:26
combat95
combat95 is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 05-09-2004 @ 13:23 :
Bacterieen hebben geen sexgevoelens, ze hebben niet eens sex. En toch planten ze stukken sneller voor dan mensen.

idd, misschien zijn 'aliens' wel iets wat niet overeenkomt met wat we hier op aarde hebben maar een totaal nieuw soort beest.
Oud 05-09-2004, 14:50
dragonstorm
dragonstorm is offline
Waarom zouden buitenaardse wezens zich sexueel voortplanten?

Waarom doen een hoop dierensoorten het?
Omdat het voordeel op levert, lijkt me.
Daar stond een tijd geleden iets over in het wetenschapsdeel van de volkskrant. Het was een soort 'bescherming' tegen mutaties oid.

Waarop overigens ook wel een hoop variaties op te bedenken zijn. Wat denk je van aliens met 3 chromosomen per paar (om maar wat simpels te roepen)

Ik denk, dat aliens met een vergelijkbare levensstijl als de mens (lang leven, weinig nakomelingen per paar, lange tijd opgroeien) dat zich sexueel voortplant een vergelijkbaar sexueel gedrag op zal nahouden.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 15:47
EggeD
EggeD is offline
Citaat:

De TS doelt vast op buitenaardse bacterieen ja.

Als er diersoorten zijn, naast de mens, die lust kennen - wat ik wel vermoed, want lust is veel meer dan alleen seks - is dat een vrij goede reden om aan te nemen dat er aliens zouden kunnen bestaan die lust kennen. Verder, als je dit echt interesseert, raad ik je aan wat onderzoek naar de lust te doen.
Oud 06-09-2004, 20:18
aniki
aniki is offline
Waarom moeten de bouwstenen van de aliens persé DNA zijn?

Dat is essentieel voor het leven op aarde, maar een alien is juist een alien omdat hij anders is. Hij hoeft helemaal geen magere grijze versie van de mens te zijn met enorme ogen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 20:23
yuck fou
yuck fou is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 04-09-2004 @ 20:33 :

ik ben de eerste

ik de tweede dan
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 18:17
dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
Waarom moeten de bouwstenen van de aliens persé DNA zijn?
Vrij eenvoudig.
Omdat je met DNA en aanverwante moleculen complexe processen kunt aansturen, die uiteindelijk zullen leiden tot een geheel dat volgens de biologische definitie levend is.
Er zijn niet veel andere moleculen die hetzelfde grapje kunnen uithalen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 19:04
Daevrem
Daevrem is offline
Je kunt hetzelfde complexe aminozuur molecuul linksom en rechtsom bouwen. Welke van de twee het is wordt bepaald door 'toeval', was het eerste organische molecuul linksom of rechtsom?

De kans dat buitenaarde wezens die dezelfde biologische strucutuur hebben alle organische stoffen verkeerd om hebben zitten is dus 50%. Dan kunnen wij hen niet eten en zij ons niet omdat de enzymen dan niet meer passen.

Hetzelfde geld voor heel veel andere dingen. Leven op aarde is erg complex. Er zijn dus erg veel factoren waar 'toeval' een rol in speelde en die dus op andere planeten anders zullen zijn. Dus al die dingen bij elkaar, en buitenaards leven is heel anders.

En dan heb ik het nog niet eens over andere omstandigheden, temperatuur, zonlicht, ultra-violet, radio-active straling, plus nog eens een keer andere organismen, ecosystemen die al eens een keer door de omgeving beinvloed zijn.

Conclusie, biochemisch is het waarschijnlijk in een laag niveau hetzelfde, maar omdat het zo complex is is de uitvoeren waarschijnlijk totaal anders.

De hoeven dus ook niet per se DNA te hebben, en dan bedoel ik dat ze helemaal geen stof of systeem hebben dat werkt als DNA, als ze die wel hebben zijn het waarschijnlijk geen DNA molecullen.
Oud 09-09-2004, 01:59
Verwijderd
ga zo door!

maar ik heb slapeloze nachten.. help me out!

wat nou als bij de aliens die eventuele lustgevoelens zich ophopelen en niet beantwoord kunnen worden ?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 09:28
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
henri de penri schreef op 09-09-2004 @ 02:59 :
ga zo door!

maar ik heb slapeloze nachten.. help me out!

wat nou als bij de aliens die eventuele lustgevoelens zich ophopelen en niet beantwoord kunnen worden ?
Krijgen ze blauwe ballen.
Oud 09-09-2004, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 07-09-2004 @ 20:04 :
Je kunt hetzelfde complexe aminozuur molecuul linksom en rechtsom bouwen. Welke van de twee het is wordt bepaald door 'toeval', was het eerste organische molecuul linksom of rechtsom?
Mja dat begrijp ik nog steeds niet helemaal.. maar met de rest van je verhaal ben ik het eens. Het is toch niet zo dat er ooit 1 aminozuur linksom of rechtsom is geweest en dat die vervolgens heel veel kindjes heeft gekregen..? Er moeten er toch een hoop tegelijk ontstaan zijn, zowel linksom als rechtsom lijkt me..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2004, 16:38
Verwijderd
Aangezien er op aarde ook zowel dieren met als zonder "lustgevoelens" bestaan ("zonder" is gewoon puur instinct), zal dat buiten de aarde ook wel kunnen. Beide is dus mogelijk.
Maar jezus, wat een vraag....eerst maar eens fatsoenlijk contact leggen en niet meteen gaan vragen naar hun sexleven
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 18:10
dragonstorm
dragonstorm is offline
wie zegt dat ons 'lustgevoel' ook niet gewoon puur instinct is?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 18:19
Verwijderd
Citaat:
dragonstorm schreef op 09-09-2004 @ 19:10 :
wie zegt dat ons 'lustgevoel' ook niet gewoon puur instinct is?
Alleen mensen en apen bedrijven liefde voor plezier, zonder directe bedoeling tot voortplanten...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 20:51
dragonstorm
dragonstorm is offline
dat is vrij simpel gezegd, of niet dan?
Bovendien doen honden en katten en andere zoogdieren het ook, zij het, dat dit beperkt blijft tot masturbatie.

Ons eigen lustgevoel is iets dat zich behoorlijk instinctief gedraagd - het is op te roepen met enkele sleutelprikkels bijvoorbeeld, het is onbewust, en daarbij is het zelf weer een prikkel voor andere handelingen.

Het is reptielengedrag. Dat veel andere beesten niet intelligent genoeg zijn om dit 'voor de lol' te doen, kan ik bevestigen. Toch zegt dat niets over 'gevoelens'. Sterker nog, daar kunnen wij niets over zeggen. Toch is het niet minder dan waarschijnlijk dat vele andere beesten een vergelijkbare, zo niet eenzelfde 'state of mind' hebben, die wij associeren met lustgevoelens.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 23:12
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Wild Wizard schreef op 09-09-2004 @ 19:19 :
Alleen mensen en apen bedrijven liefde voor plezier, zonder directe bedoeling tot voortplanten...
Lust is meer dan seks, laten huisdieren ook niet bepaald soort eten staan, ofzo ?
Oud 01-10-2004, 04:51
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Wild Wizard schreef op 09-09-2004 @ 19:19 :
Waarom zouden andere diersoorten zich dan zo geroepen voelen om iets te ondernemen?
Oud 01-10-2004, 12:16
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 01-10-2004 @ 05:51 :
Waarom zouden andere diersoorten zich dan zo geroepen voelen om iets te ondernemen?
Tsja, insekten zijn er zich natuurlijk goed van bewust dat ze zich d.m.v. paren voortplanten.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Zoals ik al zei: dat heet instinct...
Maar die doen het puur om voortplanting.

Citaat:
Lust is meer dan seks, laten huisdieren ook niet bepaald soort eten staan, ofzo ?
Lust is meer een soort emotie. Het feit dat dieren eten laten staan is wat wij gewoon "verwend" noemen. Ze wennen aan een bepaald eten, en als dat erg "luxe" is, zullen ze minderwaardig eten wel eens laten staan. En als ze merken dat dat helpt (baasje geeft volgende keer gewoon weer luxe eten) dan "trainen" wij ze zelf als het ware om minderwaardig voedsel te laten staan.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Wild Wizard schreef op 01-10-2004 @ 13:44 :
Zoals ik al zei: dat heet instinct...
Maar die doen het puur om voortplanting.
Onzin. Dieren zonder logisch denkvermogen, zoals insekten, weten helemaal niet dat paren leidt tot voortplanten. Ze doen het omdat hun hersenen dat zeggen, c.q. omdat ze er behoefte aan hebben. Dat is in feite hetzelfde als bij mensen - het verschil is dat wij weten dat paren leidt tot voortplanten.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 00:04
willypirate
willypirate is offline
zouden insecten het dan ook niet lekker vinden?
Oud 02-10-2004, 11:18
Verwijderd
Citaat:
willypirate schreef op 02-10-2004 @ 01:04 :
zouden insecten het dan ook niet lekker vinden?
De vraag is of insekten een "beloning"-centrum hebben in de hersenen, zoals zoogdieren.

Persoonlijk beschouw ik insekten meer als organische computertjes, dus ik denk van niet.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 00:27
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Vraag het je moeder zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 15:21
Vice
Vice is offline
Citaat:

Al doen ze het op een andere manier, misschien is het voor die aliens een lustgevoel.
Oud 05-10-2004, 15:30
Daevrem
Daevrem is offline
Buitenaards leven is anders dan aards leven. Er vanuit gaan dat ze daar twee seksen hebben is puur suggestief.
Oud 05-10-2004, 15:39
Vice
Vice is offline
Maar dan kunnen ze het nog wel op hun eigen manier voelen. Dat ze daar misschien een hele andere levensstijl hebben dan mensen betekend nog niet dat ze geen lustgevoelens kunnen hebben.
Oud 05-10-2004, 18:12
dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
Buitenaards leven is anders dan aards leven. Er vanuit gaan
dat ze daar twee seksen hebben is puur suggestief.
Klopt, maar omdat we weten dat het voordelen oplevert voor een soort, is het zo onwaarshijnlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 22:19
squat
squat is offline
Het antwoord op deze vraag is per definitie ja. Maar ik ben een mierenneuker.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 15:51
Sade
Sade is offline
Wat is dat nou voor kansloze vraag
Oud 12-10-2004, 16:12
Daevrem
Daevrem is offline
Voor nerds die kansloos op aarde zijn.
Oud 12-10-2004, 16:30
Sade
Sade is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 12-10-2004 @ 17:12 :
Voor nerds die kansloos op aarde zijn.
Je hebt het wel over Henri hoor!
Oud 14-10-2004, 21:16
Verwijderd
nu durft niemand meer iets te zeggen... respect bo selecta
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 21:18
Daevrem
Daevrem is offline
Volgens mij miste iedereen het punt. En wie de hell is Henri?
Oud 14-10-2004, 21:35
Sade
Sade is offline
Henri is de TS van dit topic die het voor elkaar kreeg om mensen over dit topic te laten discussieren, en dat terwijl er natuurlijk geen antwoord op mogelijk is. Way to go Henri
Oud 15-10-2004, 20:52
ShineOfTears
ShineOfTears is offline
Of ze hebben geen lustgevoelens en ze gaan maar niet dood of ze hebben wél lustgevoelens en platen zich voort.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten