Oud 01-10-2004, 19:29
dragonrider
dragonrider is offline
Me standalone dvdrecorder(voor bij de tv dus) brand op ram, maar deze pakt de computer niet. Als ik bij nero systeem info doe geeft ie weer de me dvd speler hem wel zou moeten kunnen lezen.

Je kan de dvd-ram in me dvdrecorder niet afsluiten ofzo terwijl dit met de dvd-r wel kan. Weet niet of het daar aan ligt of is er een andere oplossing?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2004, 14:34
phoxetis
phoxetis is offline
voor RAM heb je een RAM-drive nodig. DVD-RAM in je PC is redelijk zeldzaam. Vaak kunnen RAM drives ook schrijven op DVD-R (panasonic, ofzo). Die kun je wel lezen in je computer.

Als je je heel blij voelt, ga eens op zoek naar een DVD-RAM brander in je PC, formaat wordt niet zo heel veel gebruikt.
Oud 03-10-2004, 10:28
dragonrider
dragonrider is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 02-10-2004 @ 15:34 :
voor RAM heb je een RAM-drive nodig. DVD-RAM in je PC is redelijk zeldzaam. Vaak kunnen RAM drives ook schrijven op DVD-R (panasonic, ofzo). Die kun je wel lezen in je computer.

Als je je heel blij voelt, ga eens op zoek naar een DVD-RAM brander in je PC, formaat wordt niet zo heel veel gebruikt.
daar staat dat ie wel ram zou moeten kunnen lezen. En is het nou zo dat die min schijvjes een stuk duurder zijn dan plus?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 10:45
Verwijderd
Het lijkt me eerder een detectiefoutje van Nero Infotool. Zoals gezegd zijn er bijna geen DVD-RAM drives voor de PC. Mijn Toshiba M1402 kan iig geen DVD-RAM lezen, en ook mijn NEC 2510A weigert dat, zeker als ik zie dat InfoTool ook aangeeft dat jouw speler geen DL-schijfjes zou kunnen lezen. Dat is echt al vanaf het begin ondersteund, dus dat lijkt me gewoon een uitleesfout.

Verder zijn DVD-R/RW schijfjes inderdaad veel duurder dan DVD+R/RW schijfjes, omdat die eerste nooit echt een wijd geaccepteerde standaard is geworden. Min-schijfjes waren er eerder dan plus-schijfjes, maar het was gewoon een kwestie van specificaties en het meekrijgen van meerdere fabrikanten. Dat is met min gewoon niet gelukt dus is plus nu 'de' standaard.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 12:28
dragonrider
dragonrider is offline
toen we de panasonic dvd recorder kochten voor bij de tv(paar maanden geleden) vertelden ze ons dat min de standaard zou worden om dat alle merken behalve philips min gebruikte en alleen philips plus.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 12:39
]{ing
]{ing is offline
er zijn wel veel dvd-ram recorders voor de pc geweest, oa van teac, sony, panasonic en pioneer. maar die 'ram' schijfjes zijn niet leesbaar in de huidige dvd-rom spelers..
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 13:26
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
dragonrider schreef op 03-10-2004 @ 11:28 :
[afbeelding] daar staat dat ie wel ram zou moeten kunnen lezen. En is het nou zo dat die min schijvjes een stuk duurder zijn dan plus?
Hmm... het staat er inderdaad. Zou een detectiefoutje kunnen zijn, het is heel ongebruikelijk dat PC-apparaten DVD-RAM kunnen lezen.

En nee, DVD-R schijfjes zijn juist goedkoper dan +R, omdat het een beetje een uitlopend formaat _lijkt_ te gaan worden, volgens die kerel bij Media Disc.
Edit: we hebben het dan wel over kleine verschillen hoor.

+R komt uit de schuur van Philips, maar lijkt te worden gedragen door allerlei goedkope fabrikanten (Lenco, en NEC+R branders)

Waarom -R als ondergeschoven kindje wordt afgedaan weet ik niet, misschien iets met licensies ofzo, wie weet.
Oud 03-10-2004, 15:09
Verwijderd
Citaat:
dragonrider schreef op 03-10-2004 @ 13:28 :
toen we de panasonic dvd recorder kochten voor bij de tv(paar maanden geleden) vertelden ze ons dat min de standaard zou worden om dat alle merken behalve philips min gebruikte en alleen philips plus.
Wat een ondeskundige sukkels daar. Een paar maanden geleden was DVD+R allang de standaard. De moderne branders voor in de computer kunnen overigens allemaal zonder problemen zowel +R/RW als -R/RW branden. Zoals gezegd wordt kan DVD-RAM meestal niet gelezen worden door apparatuur in de computer.

Dat +R gedragen wordt door 'goedkope' fabrikanten. Zoveel 'dure' fabrikanten van media en apparatuur zijn er niet, ik kan alleen Plextor bedenken en die ondersteunen +R gewoon. Zelfde verhaal bij NEC, BenQ, Asus, Sony, A-Open et cetera. -R is gewoon een standaard die het niet gehaald heeft, dat heeft niets met marktpositionering of prijs te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten