Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2004, 07:56
nightwish_assie
nightwish_assie is offline
Vertel me al jullie ervaringen
Kwil er mss volgend jaar in zomervakantie heen.
Advertentie
Oud 12-09-2004, 17:16
MH
MH is offline
Helaas, maar goed, ik wil o.a. om de reden dat ik er weinig van weet wel een keer heen. Als mijn porteflap het toelaat tenminste...
Oud 13-09-2004, 14:33
Briseïs
Briseïs is offline
Ik ben twee jaar geleden in Finland geweest, maar dat was met een uitwisselingsproject dus ik heb niet echt de 'toeristische' kant gezien zegmaar.
Ik zou als ik jou was niet ergens gaan zitten en daar je hele vakantie blijven, maar gewoon gaan rondtrekken, zodat je veel kunt zien.
Oud 16-09-2004, 20:15
Verwijderd
Ben er in 2001 geweest met een camper op weg naar de Noordkaap. We waren er 2 dagen. Rovaniemi is wel een leuke stad. Verder natuurlijk ook de poolcirkel bij Rovaniemi.
Vorig jaar zijn we ook met een camper in Finland geweest. Helsinki is een mooie stad. Verder heb je bij Kuopio vanuit de televisietoren een prachtig uitzicht. Ook het landschap is natuurlijk erg mooi.
Foto's zijn te zien op mijn website: www.freewebs.com/rob1985
Oud 16-09-2004, 20:42
Briseïs
Briseïs is offline
haha de poolcirkel met die gare kerstman die alle italianen die met ons mee waren moesten zoenen en omhelzen en filmen en foto's maken. en omg hij zei nog tot ziens ook

van rovaniemi heb ik alleen het winkelcentrum gezien
Oud 16-09-2004, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 16-09-2004 @ 21:42 :
haha de poolcirkel met die gare kerstman die alle italianen die met ons mee waren moesten zoenen en omhelzen en filmen en foto's maken. en omg hij zei nog tot ziens ook

van rovaniemi heb ik alleen het winkelcentrum gezien
De werkman van de kerstman is een apart attractiepark; wel leuk voor kleine kinderen. Of bedoel je gewoon een andere kerstman.
Oud 16-09-2004, 20:53
Briseïs
Briseïs is offline
dat was toch daar bij de poolcirkel? met ook die gare wegwijzers die naar amsterdam, rome, new york enzo wezen.
Oud 16-09-2004, 20:59
Verwijderd
Ja klopt, maar een paar km verder op is nog een ander attractiepark. De werkplaats van de kerstman, helemaal in een grot gebouwd. Maar de poolcirkel was wel leuk. Die werkplaats niet (daar was ik inmiddels wat te oud voor).
Oud 16-09-2004, 21:02
Briseïs
Briseïs is offline
ik ben niet in een grot geweest, maar bij die poolcirkel was een kerstman en tienduizend winkeltjes met veel te dure spullen
Oud 16-09-2004, 21:04
Briseïs
Briseïs is offline
haha daar heb je m

en mn gare vrindinneke in een intieme begroeting met de poolcirkel
Oud 16-09-2004, 21:13
Verwijderd
Ja die winkeltjes bedoelde ik. Jullie zijn er in de winter geweest. Ziet er gaaf uit. Wij hadden veel regen.
Oud 16-09-2004, 21:15
Briseïs
Briseïs is offline
Het was eind oktober, anders had er veeeeeeeel meer sneeuw gelegen
Dat is trouwens ongeveer de slechtste tijd van het jaar om naar Finland te gaan, maargoed, wij waren er dan ook niet om van het mooie landschap te genieten.
Oud 18-09-2004, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 16-09-2004 @ 22:15 :
wij waren er dan ook niet om van het mooie landschap te genieten.
Wat was dan de reden dat je in Finland was?
Oud 19-09-2004, 19:56
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
bootz schreef op 18-09-2004 @ 18:00 :
Wat was dan de reden dat je in Finland was?
Een theaterproject. Het was dus de bedoeling dat wij in twee weken tijd een compleet toneelstuk in elkaar zetten met Finnen, Nederlanders en Italianen.
Oud 23-09-2004, 09:41
Nonaj
Nonaj is offline
Ik ben er 4 1/2 jaar geleden geweest, in Pori, met een uitwisseling van school. We zijn ook nog heel eventjes in Helsinki geweest. Maar wij waren er dus in de winter, dan is alles heel anders dan in de zomer,lijkt me...

Wat ik wel weet is dat er in Pori in de zomer altijd een jazzfestival gehouden wordt...dus als je van jazz houdt, is dat misschien een idee?
Oud 23-09-2004, 11:53
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 23-09-2004 @ 10:41 :
Wat ik wel weet is dat er in Pori in de zomer altijd een jazzfestival gehouden wordt...dus als je van jazz houdt, is dat misschien een idee?
In Oulu heb je tenminste de wereldkampioenschappen air guitar
Oud 25-09-2004, 23:07
chaostar
chaostar is offline
Ik ben er afgelopen mei geweest, in Äkaslompolo, ongeveer 160 km boven de poolcirkel. Was lekker rustig, ik heb die week
erg weinig mensen gezien.. Hebben gehondesleed, paardgereden, gewandeld, gewacht tot het donker werd (maar dat werd het niet), lekker relaxed dus. Mensen waren erg aardig, ze hielden hielden vaak niet op met praten.
Oud 01-10-2004, 23:49
Tara Masquerade
Tara Masquerade is offline
OOOOW! Mag ik met je mee? Gaan we samen Tarja Turunen zoeken, hahah. Of Alexi Warchild
Oud 05-10-2004, 21:31
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik ben in 2000 in Finland geweest. Eerst hebben we 2 weken (of 1, ik weet het niet meer precies) een rondreis gemaakt. Om te beginnen in Helsinki, wat overigens een best leuke stad is. En toen naar het noord oosten to vlakbij de Russische grens (sommige zijn trouwens nog steeds boos op of bang voor Russen.) en weer terug via de west kant. Eigenlijk viel vooral de stilte op. Soms kun je gewoon een uur rond rijden zonder iemand tegen te komen. Het is dus vooral genieten van de natuur en rendieren. Je kan volgens mij overal wel goed wandelen. Alleen moet je dan in een apotheek daar wat muggen spulletjes kopen. (ik heb een soort hoed die je als een emmer over je hoofd moest doen, waarbij de zijkanten van gaas waren gekocht. Beetje stupide gezicht, maar het hielp.) Ik ben niet helemaal naar het noorden geweest maar wel tot een punt waar er eigenlijk geen nachten meer waren. ('t was nog wel voorbij Rovanemie, wat op mij overkwam als een kermis) Dat is natuurlijk ook wel geinig.

Na die trip hebben we nog 1 week een blokhut (met sauna ) gehuurd. Aan een meertje. En dat was toch wel erg leuk. Beetje roeien, beetje lezen, beetje zwemmen. enz. Verder was er in de omgeving niet veel te doen. (Moet ook niet langer dan een week duren, tenzij je veel te overdenken hebt ofzo)

Al met al is het wel een aanrader denk ik.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten