Oud 02-10-2004, 18:55
Dís
Dís is offline
hoi ik weet niet waar ik dit moet plaatsen
mn vriend probeert et stoppen met roken,iemand advies hoe ik hem kan oppeppen?want hij wordt hier bijna gek
dank u
Oud 02-10-2004, 19:38
Verwijderd
geen idee, maar misschien helpt het als je hem er niet de hele tijd aan herrinert. Want in een keer stoppen is moeilijk. Als hij nu bijv. een pakje per dag rookt en hij gaat terug naar een half pakje, dan is dat ook goed. En je zou hem kunnen belonen, je weet zelf denk ik het best hoe.

Maar dit zijn maar ideeën.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 19:54
Raven
Raven is offline
Citaat:
blinkchic schreef op 02-10-2004 @ 19:55 :
hoi ik weet niet waar ik dit moet plaatsen
mn vriend probeert et stoppen met roken,iemand advies hoe ik hem kan oppeppen?want hij wordt hier bijna gek
dank u
blijkt maar weer uit hoe verslavend die rotzooi is..

hmmja
Nicotine pleisters

VEEL water drinken

mediteren
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 19:56
Raven
Raven is offline
Citaat:
sybje schreef op 02-10-2004 @ 20:38 :
geen idee, maar misschien helpt het als je hem er niet de hele tijd aan herrinert. Want in een keer stoppen is moeilijk. Als hij nu bijv. een pakje per dag rookt en hij gaat terug naar een half pakje, dan is dat ook goed. En je zou hem kunnen belonen, je weet zelf denk ik het best hoe.

Maar dit zijn maar ideeën.
met de SIGARETTEN moet je in EEN KEER stoppen ..
ik weet niet of je het weet maar aan sigaretten worden stoffen toegevoegd ok te zorgen dat je zo vlug mogelijk verslaafd raakt .. daar zijn al tabaksfabrikanten voor veroordeeld
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 21:13
waves
waves is offline
veel mensen gaan dan snoepen, om maar iets in hun mond te houden (lollies, kauwgom etc.)
Oud 02-10-2004, 22:04
Carrera
Carrera is offline
Je moet hem gewoon afleiden
en geef hem iets waarmee hij kan spelen/eten ...
wat dan ook iedere keer als hij zin heeft in een sigaret ???
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 22:41
Verwijderd
Do the cold turkey.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 23:12
Raven
Raven is offline
Citaat:
Carrera schreef op 02-10-2004 @ 23:04 :
Je moet hem gewoon afleiden
en geef hem iets waarmee hij kan spelen/eten ...
wat dan ook iedere keer als hij zin heeft in een sigaret ???
jaah da's een goede telkens als ie trek in een sigaret heeft pak jij 'm plat op z'n bek
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 11:17
Verwijderd
Haha de zwakkeling. Als je echt wilt stoppen dan stop je gewoon.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 11:26
Auntie M
Auntie M is offline
En dat moet kunnen want dat heb ik ook gedaan zo'n 4 jaar geleden.
Oud 03-10-2004, 11:42
Roos
Roos is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-10-2004 @ 12:17 :
Zo simpel is dat
Oud 03-10-2004, 12:13
Verwijderd
Citaat:
I second that
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 12:47
Verwijderd
Het is beter om in één keer te stoppen, anders is het te gemakkelijk om toch meer te gaan roken dan je gepland had.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 13:40
Dís
Dís is offline
jaja,eerst 10,dan 5 ,dan 2
nu rookt hy niets meer
hy eet 2 pakjes kauwgom op een dag.
al 3 weken aan een stuk.
Oud 03-10-2004, 16:06
Sprinkle
Sprinkle is offline
2 pakjes ? Krijgt-ie dan niet ong. dezelfde hoeveelheid nicotine binnen als dat hij zou roken ?
Oud 03-10-2004, 17:44
Dís
Dís is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 03-10-2004 @ 17:06 :
2 pakjes ? Krijgt-ie dan niet ong. dezelfde hoeveelheid nicotine binnen als dat hij zou roken ?
WAT?
zit er nicotine in kauwgom???
nee toch?ik bedoel gewone kauwgom hé,stimorol enzo
niet van de apotheker.
Oud 03-10-2004, 19:18
Verwijderd
Nee, in gewone kauwgom zit geen nicotine. En het ongezonde van sigaretten is ook nauwelijks de nicotine, die zorgt alleen voor het verslavende.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Als je echt "sterk" bent begin je er al niet aan. Waarom zou je er mee beginnen? Haast niemand vondt het lekker in het begin, de meeste doen het vanwege het stoer doen of om erbij te horen.

Ook al zal nu bijna iedereen dat gaan ontkennen, maar face it. Roken zuigt en rokende vrouwen vind ik echt een afknapper.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 11:33
Verwijderd
wat een offtopic opmerking. het gaat er nu niet om waarom mensen zo stom zijn om te beginnen, maar hoe ze er weer af kunnen komen. Als je daar geen tips voor ehbt, kun je beter niet reageren

ontopic: Inderdaad veel kauwgom eten en ook iets om zn handen mee bezig te houden. Rokers die stoppen, weten vaak niet waar ze hun handen moet laten, omdat ze normaal altijd een peuk vast houden. een lolly helpt al een heel eind!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 11:37
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
sybje schreef op 06-10-2004 @ 12:27 :

Ook al zal nu bijna iedereen dat gaan ontkennen, maar face it. Roken zuigt en rokende vrouwen vind ik echt een afknapper.
Rokende mannen net zo goed. Iets menselijks dat rookt, zuigt sowieso.
Oud 06-10-2004, 14:03
Fredje
Fredje is offline
Bij mij hebben de pleisters hun werk goed gedaan. Ik heb eenmaal zo'n doosje met de hoogste dosis gekocht en toen die op was, had ik er eigenlijk al geen behoefte meer aan. dat is nu 8 maanden geleden.

Het gaat waarschijnlijk niet bij iedereen zo gemakkelijk, het ligt er ook aan hoe lang je al rookt en hoe stevig je in je schoenen staat.

Ik hoop dat je vriend het volhoudt.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 09:00
Verwijderd
zoethout , de kilo heb ik ze gegeten, en dat hielp zeker 4 jaar
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Lynn schreef op 06-10-2004 @ 12:37 :
Heb je gelijk in, maar daar zoen ik niet mee

Ontoppic: Dat was ik vorige keer vergeten. Ga nou niet als een gek kauwgom kauwen, want je kan er "verslaafd" aan raken. En zeker als je dan stopt met kauwgom kauwen dan mis je dat weer. Mar het is in het begin wel een goed alternatief.

Misschien kan je naar een alternatieve geneeswijzer, die schijnen er best goed in te zijn..
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 09:26
Verwijderd
Citaat:
Lynn schreef op 06-10-2004 @ 12:37 :
dat is recht in de roos, zuigt aan een sigaret

@ alle mensen die beweren dat je veel kaugum moet kauwen: de waarschuwing van het laxerende effect is waar, heb ik mogen ondervinden
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 13:34
Verwijderd
Citaat:
naief!

stoppen is echt wel moeilijk,
en of je nu veel of weinig rookt,
je bent het zo gewend, het is een tijdsverdrijving soms
it's all in tha head!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:17
Dís
Dís is offline
hy is gestopt!!!!!!!!!!
nog maar 1/2 pakje kauwgom per dag,daar geraken we ook wel vanaf
hoerrrrrrrrrrrrraaaaaaaa
oh en hy heeft raar genoeg niks last van dat laxerend effect
hihi
Oud 11-10-2004, 20:39
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 07-10-2004 @ 10:00 :
Zoethout ja. Een groot voordeel van zoethout is dat je net kunt doen of je een sigaret tussen je lippen hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 12:34
Verwijderd
Citaat:
blinkchic schreef op 11-10-2004 @ 21:17 :
hy is gestopt!!!!!!!!!!
nog maar 1/2 pakje kauwgom per dag,daar geraken we ook wel vanaf
hoerrrrrrrrrrrrraaaaaaaa
oh en hy heeft raar genoeg niks last van dat laxerend effect
hihi
niet te snel jiuchen! het eerste halfjaar blijft het erg moeilijk, welliswaar met bepaalde momenten, maar toch! dr zijn zelfs mensen die na 20 jaar soms moeite hebben om niet te roken!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 12:49
SuperSanne
SuperSanne is offline
misschien moet je vriend eens contact opnemen met stivoro
Oud 12-10-2004, 13:06
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 07-10-2004 @ 10:00 :
Alleen is zouthout een enorme bloeddruk verhoger en libidoverlager....
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 13:26
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
alluman schreef op 12-10-2004 @ 14:06 :
Alleen is zouthout een enorme bloeddruk verhoger en libidoverlager....
och... het is nog altijd beter dan slechte conditie, teerlongen, allerlei soortej kanker, hartkwalen, slechte huid en tanden, minachtend aangekeken worden als je in de stromende regen met een sigaretje tussen je verkleumde kanden staat te klungelen omdat steeds meer gebieden verboden zijn voor rokers, en stinkende adem en kleren (als je in de trein zit en er komt iemand tegenover je zitten die net heeft zitten paffen... jek!!!)
Oud 12-10-2004, 13:37
Hulk
Hulk is offline
makkelijkste manier om te stoppen met roken is:

lees het boek :'stoppen met roken'. doet wonderen

iig niet minderen nicotine pleisters etc
Oud 12-10-2004, 23:39
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 12-10-2004 @ 14:26 :
och... het is nog altijd beter dan slechte conditie, teerlongen, allerlei soortej kanker, hartkwalen, slechte huid en tanden, minachtend aangekeken worden als je in de stromende regen met een sigaretje tussen je verkleumde kanden staat te klungelen omdat steeds meer gebieden verboden zijn voor rokers, en stinkende adem en kleren (als je in de trein zit en er komt iemand tegenover je zitten die net heeft zitten paffen... jek!!!)
@ alluman, van roken schijn je ( ik durf dat niet te zeggen, omdat ik er geen last van heb ) ook een verlaagd libido te krijgen, al dan niet gedwongen...

Lieve Supersanne allerlei soorten kanker is natuurlijk zwaar overdreven: je zou er long kanker van kunnen krijgen, maar het hoeft niet, je hebt een verhoogd risico op longkanker, maar helaas, alle vrouwen hebben ook een verhoogd risico op borst kanker, wat niet wil zeggen dat iedere vrouw het krijgt..... Snap je wat ik bedoel??
Minachtend aangekeken worden?? lach ik om, die mensen die mij minachtend aankijken, kijk ik ook niet aan, dus dat zie ik niet, dus heb ik er geen last van Stinken?? Zeeeeeeer subjectief.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 12:16
Dís
Dís is offline
ja,hy heeft het soms nog beetje moeilyk,maar ik help hem
maar kben wel 99% zeker da hy et ni meer gaat doen hoor.
en nog altyd geen last vh laxerend effect trouwens
Oud 13-10-2004, 17:34
*oma*
*oma* is offline
ik ben zelf na vijf jaar ook gestopt met roken (heb er weinig probelemen mee), maar goed... zorg dat hij veel afleiding krijgt en als hij zin heeft om te roken, stop dan iets anders in zijn mond (een lollie ofzow). Het is ook de gewoonte waarmee je moet stoppen. Maja, het is gewoon moeilijk
Oud 13-10-2004, 17:37
Verwijderd
veel seks.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 11:08
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 13-10-2004 @ 00:39 :
@ alluman, van roken schijn je ( ik durf dat niet te zeggen, omdat ik er geen last van heb ) ook een verlaagd libido te krijgen, al dan niet gedwongen...

Lieve Supersanne allerlei soorten kanker is natuurlijk zwaar overdreven: je zou er long kanker van kunnen krijgen, maar het hoeft niet, je hebt een verhoogd risico op longkanker, maar helaas, alle vrouwen hebben ook een verhoogd risico op borst kanker, wat niet wil zeggen dat iedere vrouw het krijgt..... Snap je wat ik bedoel??
Minachtend aangekeken worden?? lach ik om, die mensen die mij minachtend aankijken, kijk ik ook niet aan, dus dat zie ik niet, dus heb ik er geen last van Stinken?? Zeeeeeeer subjectief.
"mijn opa/oma/buurman rookt als een ketter en die is er 99 mee geworden"

onzin. iedereen loopt het risico geschept te worden door een bus/auto/brommer maar dat betekend toch niet dat je maar meteen midden op de snelweg een dutje gaat liggen doen? je krijgt tegenwoordig van alles wel kanker lijkt het, maar bij het ene peoduct (vet eten) is die kans kleiner dan bij het andere product (roken). Als je alle kanker e.d. wilt vermijden voor zoveel als je maar kan, kun je beter in een glazen bol gaan wonen, maar de allergrootste factoren die makkelijk te vermijden zijn (zoals roken) zou je wel moeten vermijden. vet eten bijvoorbeeld, kan kankerverwekkend zijn (kijk maar naar de amerikanen) maar als je je een beetje beheerst en niet elke ochtend in je slaapzak voor de burger king ligt om de eerste in de rij te zijn, is het wel te overzien. Roken echter is altijd bloedlink, hoe weinig je het ook doet. net iedrereen krijgt er knker van, maar feit blijft wel dat van de 10 mensen met longkanker, en 9 roken!!!!! en je schaad niet alleen jezelf, maar ook anderen met die giftige dampen die uit je mond en sigaret walmen als je staat te paffen. Ook je mederokers!!! Heel veel rokers schijnen te denken dat als je zelf rookt, meeroken niet meer gevaarlijk is. Onzin!!! roken is altijd slecht, maar 1 sigaret per dag is nog alijd stukken gezonder dan 10. het is al erg genoeg dat je je eigen rook in jelongen krijgt, laat staan die van anderen. veel rokers zeggen dat het zó gezellig is om samen een sigaretje op te steken, maar ik zie niet in wat er zo gezellig aan is om niet alleen jezelf maar dus ook je vrienden kanker en andere narigheid te bezorgen. Dan pak ik met mijn vrienden liever een bioscoopje
Oud 14-10-2004, 12:06
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 14-10-2004 @ 12:08 :
"mijn opa/oma/buurman rookt als een ketter en die is er 99 mee geworden"

onzin. iedereen loopt het risico geschept te worden door een bus/auto/brommer maar dat betekend toch niet dat je maar meteen midden op de snelweg een dutje gaat liggen doen? je krijgt tegenwoordig van alles wel kanker lijkt het, maar bij het ene peoduct (vet eten) is die kans kleiner dan bij het andere product (roken). Als je alle kanker e.d. wilt vermijden voor zoveel als je maar kan, kun je beter in een glazen bol gaan wonen, maar de allergrootste factoren die makkelijk te vermijden zijn (zoals roken) zou je wel moeten vermijden. vet eten bijvoorbeeld, kan kankerverwekkend zijn (kijk maar naar de amerikanen) maar als je je een beetje beheerst en niet elke ochtend in je slaapzak voor de burger king ligt om de eerste in de rij te zijn, is het wel te overzien. Roken echter is altijd bloedlink, hoe weinig je het ook doet. net iedrereen krijgt er knker van, maar feit blijft wel dat van de 10 mensen met longkanker, en 9 roken!!!!! en je schaad niet alleen jezelf, maar ook anderen met die giftige dampen die uit je mond en sigaret walmen als je staat te paffen. Ook je mederokers!!! Heel veel rokers schijnen te denken dat als je zelf rookt, meeroken niet meer gevaarlijk is. Onzin!!! roken is altijd slecht, maar 1 sigaret per dag is nog alijd stukken gezonder dan 10. het is al erg genoeg dat je je eigen rook in jelongen krijgt, laat staan die van anderen. veel rokers zeggen dat het zó gezellig is om samen een sigaretje op te steken, maar ik zie niet in wat er zo gezellig aan is om niet alleen jezelf maar dus ook je vrienden kanker en andere narigheid te bezorgen. Dan pak ik met mijn vrienden liever een bioscoopje
Kijk, nu kom je met objectieve ( zij het allang uitgekauwde ) argumenten, behalve die laatste, jij rookt niet, dus weet jij niet of het gezellig is om samen met je vrienden een peuk op te steken. En waar je geen weet van hebt, moet je ook niet over oordelen.

Beetje jammer dat ik je hele tekst ( die wel korter had gekund ) 2 keer heb moeten lezen voor ik hem begreep, kun je hem ff editten, er staan nogal wat typefouten in, die het onnodig onduidelijk maken.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 17:59
Dís
Dís is offline
-supersanne quote-
ik vroeg hoe te helpen
niet jouw -fantastische-mening
zaag
Oud 14-10-2004, 18:39
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 14-10-2004 @ 13:06 :
Kijk, nu kom je met objectieve ( zij het allang uitgekauwde ) argumenten, behalve die laatste, jij rookt niet, dus weet jij niet of het gezellig is om samen met je vrienden een peuk op te steken. En waar je geen weet van hebt, moet je ook niet over oordelen.

De rokershoekjes zijn vaak het gezelligst, dus schaar ik me vaak toch nog onder de rokers (ook al word ik er soms benauwd van). Zal wel iets van toen ik nog rookte zijn.
Oud 14-10-2004, 20:12
Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
blinkchic schreef op 03-10-2004 @ 18:44 :
WAT?
zit er nicotine in kauwgom???
nee toch?ik bedoel gewone kauwgom hé,stimorol enzo
niet van de apotheker.

dacht dat je die nicotinekauwgom bedoelde
Oud 15-10-2004, 08:19
Verwijderd
Citaat:
Auntie M schreef op 14-10-2004 @ 19:39 :
De rokershoekjes zijn vaak het gezelligst, dus schaar ik me vaak toch nog onder de rokers (ook al word ik er soms benauwd van). Zal wel iets van toen ik nog rookte zijn.
Gelukkig geen last van, maar soms merk ik wel dat het gezellig is, omdat ze blij zijn dat ze kunnen roken. Maar ik maak het reuze gezellig bij de niet-rokers. Want die stank van roken, gadverdamme.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 10:26
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
sybje schreef op 15-10-2004 @ 09:19 :
Gelukkig geen last van, maar soms merk ik wel dat het gezellig is, omdat ze blij zijn dat ze kunnen roken. Maar ik maak het reuze gezellig bij de niet-rokers. Want die stank van roken, gadverdamme.
Ja die stank ruik je helaas meer als je een niet-roker bent.
Oud 15-10-2004, 16:19
Dís
Dís is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 14-10-2004 @ 21:12 :

dacht dat je die nicotinekauwgom bedoelde
nee ik bedoelde stimorol hoor

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten