Ik heb vorige week maandag mijn kamer opgezegd in Groningen na verscheidene ruzies met de huisbaas en zijn dochter, die ook in dit huis woont. Nu heb ik tot 12 december deze kamer nog en gisteravond was ik toevallig even in Groningen op mijn kamer. De dochter van de huisbaas kwam mij toen melden dat er vandaag iemand om 10 uur mijn kamer zou komen bezichtigen, het maakte niet uit of ik er wel of niet was, het zou gewoon gebeuren. Is het niet zo dat dit eerst schriftelijk of mondeling aan mij gevraagd moet worden zodat ik daar, zonnodig, toestemming voor kan geven? Enfin, de dochter zegt dat iedereen ten alle tijden mijn kamer kan komen bezichtigen. Vanochtend ging om 10 uur de bel en die jongen stond voor de deur. Ik heb mijn kamer toen op slot gedaan en gewacht tot hij weer wegging. Hij heeft dus uiteindelijk niet de kamer gezien, wel lullig voor hem maar goed. Nu ben ik net naar haar toegegaan en ze heeft gezegd dat er de komende tijd vast nog wel meer mensen komen kijken, ongeacht of ik er ben of niet. Mijn vraag is dus: mag dit zomaar zonder mijn toestemming? Ik huur de kamer tenslotte nog tot 12 december.
|