Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2006, 18:51
Aphrodite 86
Aphrodite 86 is offline
Ik heb nu twee weken een vrouwtjes muis. Vandaag heb ik er nog een vrouwtje bijgekocht.
Als eerste reactie schrok mijn oude muis ervan en ging de nieuwe bijten. Na ongeveer 10 minuten ging mijn oude muis de nieuwe likken en ging er half boven op zitten. De nieuwe muis zat doodstil en deed er niks tegen.

Het lijkt dominant gedrag maar is dit ook zo? De nieuwe is nu heel actief terwijl de andere alweer ligt te slapen (wat zij veel doet).

Weet iemand of dit normaal gedrag is voor twee vrouwtjes die elkaar voor het eerst zien. Of weet iemand wat normaal gedrag zou moeten zijn?
__________________
yeah
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2006, 20:17
Verwijderd
Dat is idd normaal gedrag. Het zal nog wel een paar keer gebeuren, maar daarna zou het goed moeten zitten (of niet, maar dan is er één binnenkort flink toegetakeld).
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 20:19
Mariekje*
Mariekje* is offline
Het is logisch dat je oude muisje even op onderzoek uitgaat, er dringt immers een vreemdeling haar territorium binnen.

Ik denk niet dat het dominant gedrag is, omdat ze elkaar - wat ik op kan maken uit jouw verhaal - nu wel gewoon met rust laten.

Volgens mij is er niets aan de hand hoor, maar houd ze nog wel eventjes in de gaten mochten ze alsnog gaan vechten. Hoewel de meeste vrouwtjes-muizen over het algemeen erg vredelievend zijn en prima samen kunnen leven.

Veel plezier met je nieuwe aanwinsten
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 21:40
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Muizen, hoe 1337
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 15:45
Aphrodite 86
Aphrodite 86 is offline
Bedankt voor jullie reacties.

Het lijkt nu wel goed te gaan. Ze slapen tegen elkaar aan enzo. Dus ik verwacht geen erge ruzies waarbij ze elkaar afmaken.
__________________
yeah
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 15:30
Verwijderd
hoi,
ik weet niet of het bij muizen net zo werkt als bij ratten, maar de dierenwinkel had m'n vriend het volgende aangeraden als hij een nieuwe rat koopt:
alle ratten uit de kooi aan elkaar laten wennen, bijvoorbeeld op de tafel, want dan zitten ze niet in hun eigen territorium. De kooi schoonmaken en helemaal met deo inspuiten. Er ruikt dan namelijk niks meer naar hunzelf. Ze gaan nog wel een beetje vechten met elkaar, maar na een paar dagen zijn ze heel lief
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zeden deliquenten kunnen genezen??
Donald Duck
132 27-03-2007 15:08
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Levensbeschouwing & Filosofie oorzaak voor wie je bent/wat je doet???
Hernuel Fan
51 03-09-2005 20:50
Huiswerkvragen: Exacte vakken muizen
lotto
5 11-03-2005 07:31
Levensbeschouwing & Filosofie Ziel, geest of...
Copycat
34 03-11-2004 14:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.