Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2004, 17:43
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Als ik het goed begrijp mag FA zich weer vertonen op het forum? Ik dacht dat hij een perma ban had?

Is het beleid gewijzigd, want dit is de 2e die in korte tijd terug mag komen op het forum terwijl er een perma ban was. Wat is het nut nog van een perma ban, als mensen toch weer terug mogen komen?

Misschien is het dan wel zo eerlijk om mensen als StoneFace, Evito, HADES een nieuwe kans te geven, want FA en Pinkflamingo oid hebben dat ook gehad...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Advertentie
Oud 07-11-2004, 17:46
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
unbannen is altijd een optie die open staat, maar daar moet wel wat voor gebeuren natuurlijk. Ten eerste dient de gebannde een verzoek in tot unban, dan kunnen wij er eens naar kijken of wij daarmee accoord gaan.

Bij leden die voor onbepaalde tijd gebanned zijn (wordt ook vaak perm genoemd) staat een tijdsperiode dat ze niet meer welkom zijn op het forum, daarna kan een verzoek ingediend worden, wij kijken daarnaar, vervolgens worden een paar afspraken en eisen gesteld voor terugkomst, en als daarmee acoord gegaan wordt is er geen probleem, welkom terug. Worden die geschonden, ja sorry, maar dan zijn ook al je kansen verkeken.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 07-11-2004, 17:56
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Gothic schreef op 07-11-2004 @ 18:43 :
Als ik het goed begrijp mag FA zich weer vertonen op het forum? Ik dacht dat hij een perma ban had?

Is het beleid gewijzigd, want dit is de 2e die in korte tijd terug mag komen op het forum terwijl er een perma ban was. Wat is het nut nog van een perma ban, als mensen toch weer terug mogen komen?

Misschien is het dan wel zo eerlijk om mensen als StoneFace, Evito, HADES een nieuwe kans te geven, want FA en Pinkflamingo oid hebben dat ook gehad...
AngelLena heeft het al vrij volledig uitgelegd, maar nog even aanvullende:

Een permanente ban is natuurlijk wel een beetje lang. Als je je misdraagt op je 12e en je bent nu 20 bij wijze van spreken, dan is er wel wat veranderd. Vandaar dat het voor sommige mensen niet onredelijk is ze nog een kans te geven.

Maar dat gaat niet vanzelf. Ten eerste mag zo iemand wel eerst heel duidelijk laten blijken dat hij/zij echt spijt heeft en veranderd is. Als je je gehele ban periode terug bent gekomen met clones (Evito, bijvb) dan is de kans dat we je nu unbannen natuurlijk wel erg klein, maar dat lijkt me voor zich spreken. Ook telt mee waarvoor je een ooit gepermbanned bent. Is dat voor iets heel ernstigs, dan is de kans op unban ook kleiner.

Nogmaals; een perm ban hoeft niet voor eeuwig te zijn. Reken er wel op dat mensen die na een perm ban nog de fout in gaan, snel weer gebanned worden.
Oud 07-11-2004, 18:37
PV
PV is offline
kan dat spoorboekje wat ik net gekocht heb wel weer de prullenbak in

nog even ontopic; dat het vaker is gebeurd had ik ook wel al door, maar ik vind het wel vaag dat je iemand met een permanente ban gaat unbannen. Die perm. ban heeft iemand niet voor niets. Maak er dan een jaar-ban van ofzo.. de titel is nu misleidend.
Oud 07-11-2004, 18:48
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Koen schreef op 07-11-2004 @ 18:56 :
AngelLena heeft het al vrij volledig uitgelegd, maar nog even aanvullende:

Een permanente ban is natuurlijk wel een beetje lang. Als je je misdraagt op je 12e en je bent nu 20 bij wijze van spreken, dan is er wel wat veranderd. Vandaar dat het voor sommige mensen niet onredelijk is ze nog een kans te geven.

Maar dat gaat niet vanzelf. Ten eerste mag zo iemand wel eerst heel duidelijk laten blijken dat hij/zij echt spijt heeft en veranderd is. Als je je gehele ban periode terug bent gekomen met clones (Evito, bijvb) dan is de kans dat we je nu unbannen natuurlijk wel erg klein, maar dat lijkt me voor zich spreken. Ook telt mee waarvoor je een ooit gepermbanned bent. Is dat voor iets heel ernstigs, dan is de kans op unban ook kleiner.

Nogmaals; een perm ban hoeft niet voor eeuwig te zijn. Reken er wel op dat mensen die na een perm ban nog de fout in gaan, snel weer gebanned worden.
Maar die pink flamingo oid is toch ook steeds terug gekomen met clones, het argument om terug te komen, was zelfs dat hij zich met z´n clone goed gedroeg... of mocht hij als uitzondering terugkomen omdat zoveel mensen het wilden?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 07-11-2004, 18:51
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
PV schreef op 07-11-2004 @ 19:37 :
kan dat spoorboekje wat ik net gekocht heb wel weer de prullenbak in

nog even ontopic; dat het vaker is gebeurd had ik ook wel al door, maar ik vind het wel vaag dat je iemand met een permanente ban gaat unbannen. Die perm. ban heeft iemand niet voor niets. Maak er dan een jaar-ban van ofzo.. de titel is nu misleidend.
Niet iedereen mag na een jaar weer terugkomen. Vandaar dat ik die naam net zo min passend vindt. Misschien veranderen we de naam wel definitief naar 'permanente ban voor onbeperkte duur'.
Oud 07-11-2004, 18:58
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Koen schreef op 07-11-2004 @ 19:51 :
Niet iedereen mag na een jaar weer terugkomen. Vandaar dat ik die naam net zo min passend vindt. Misschien veranderen we de naam wel definitief naar 'permanente ban voor onbeperkte duur'.
ehh je bedoelt
ban voor onbepertke duur ?
Oud 07-11-2004, 19:15
PV
PV is offline
Citaat:
Koen schreef op 07-11-2004 @ 19:51 :
Niet iedereen mag na een jaar weer terugkomen. Vandaar dat ik die naam net zo min passend vindt. Misschien veranderen we de naam wel definitief naar 'permanente ban voor onbeperkte duur'.
Nee oke, ik bedoelde meer dat de 'jaarban' of wat dan ook een extra ban-mogelijkheid zou worden. Voor degene die wel weer terug zouden mogen komen. En de permanente ban blijft daarnaast bestaan voor de écht onmogelijke gevallen.
Oud 07-11-2004, 19:49
Verwijderd
Ik noem het naar leden die een dergelijke ban krijgen op het moment meestal 'een ban voor onbepaalde tijd'.
Oud 07-11-2004, 20:02
Verwijderd
Dat lijkt me ook de meest zuivere term. Ik heb het altijd bijzonder onrechtvaardig gevonden dat mensen nooit meer terug zouden kunnen komen als het vergrijp waarvoor ze oorspronkelijk gebanned zijn in geen verhouding meer staat tot de goodwill die ze inmiddels hebben gekregen door goed gedrag (zie Mennuz/TPF).

In het geval van FA is het anders. Ik weet niet meer precies waarvoor hij gebanned was, maar ik zou maar even in de gaten houden wat hij nu uitspookt. Voor je het weet krijg je weer meisjes van twaalf die denken dat ze een of andere enge ziekte hebben omdat hij ze dat aanpraat op L&G.
Oud 07-11-2004, 20:04
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-11-2004 @ 21:02 :
Voor je het weet krijg je weer meisjes van twaalf die denken dat ze een of andere enge ziekte hebben omdat hij ze dat aanpraat op L&G.
Oud 07-11-2004, 20:07
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 07-11-2004 @ 21:04 :
Daar kan je om lachen maar FA (of RD inmiddels) heeft er wel een handje van

Ont.: Ik vind 'een ban voor onbepaalde tijd' wel het beste. Het geeft namelijk helemaal niets aan en dat is precies wat in dit geval nodig is.
Oud 07-11-2004, 20:12
Verwijderd
Mja, was dat destijds eigenlijk ook niet als voorwaarde aan zijn ban verbonden? Of ging het alleen om dat eeuwige gezanik over Israel-Palestina?
Oud 07-11-2004, 20:15
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Geen idee en het maakt me ook bijzonder weinig uit. Ik hou niet van mensen die op een topic waarin staat: "ik heb vaak hoofdpijn en ben soms duizelig.. zou het komen omdat ik nogal gestresst ben?" gaan reageren met: het zou ook een hersenvlies ontsteking kunnen zijn.
Ja.. dat zou kunnen, ja.

Wat dat betreft had-ie van mij wel helemaal weg mogen blijven.
Oud 07-11-2004, 20:22
Verwijderd
Die gast voelt dat gewoon niet aan, dat moge duidelijk zijn. Eigenlijk is het heel zielig, maar als je inderdaad merkt dat anderen er echt last van hebben zoals wanneer hij ongevraagd met medische termen gaat lopen smijten en aan mensen gaat vertellen dat ze wel eens binnenkort dood kunnen gaan, dan moet daar gewoon een stokje voor worden gestoken.
Oud 07-11-2004, 20:56
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
grl schreef op 07-11-2004 @ 21:07 :
maar FA (of RD inmiddels)
Mjah...als je m zo gaat afkorten hebben we er 2
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 07-11-2004, 20:59
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 07-11-2004 @ 21:56 :
Mjah...als je m zo gaat afkorten hebben we er 2
Heh, da's waar.
Nare man: Ik ga er maar vanuit dat ze daar ook iets over hebben afgesproken voor hij weer terug mocht op het forum. En als ze dat niet hebben gedaan.. dan vind ik dat niet alleen storend maar ook nog dom.
Oud 07-11-2004, 21:29
Verwijderd
Ik weet niet uit m'n hoofd exact wat de eisen waren, maar dat is iig wel een eis van mij. Op het moment dat hij op die manier op L&G terugkeert, dan krijgt hij van mijn een ban, wat ie ergens anders ook doet. Maar ik denk dat hij dat zelf ook wel weet (en anders weet ie het nu, als ie dit leest).
Ads door Google
Oud 07-11-2004, 21:45
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit iets van zijn opmerkingen gemerkt op L&G, maar als deze echt zo erg waren, kunnen jullie hem toch ook bannen van het subforum L&G?
Oud 07-11-2004, 21:47
Verwijderd
Citaat:
dutch gamer schreef op 07-11-2004 @ 22:45 :
Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit iets van zijn opmerkingen gemerkt op L&G, maar als deze echt zo erg waren, kunnen jullie hem toch ook bannen van het subforum L&G?
Dat is al vaker (ook mbt andere users) voorgesteld, maar dat doen we op s.com niet. Het is of helemaal gebanned of helemaal niet. (Plus dat het in het geval van FA ook niet alleen om L&G ging en een dergelijke ban dus sowieso niet van toepassing zou zijn geweest.)
Oud 07-11-2004, 21:53
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-11-2004 @ 22:47 :
Dat is al vaker (ook mbt andere users) voorgesteld, maar dat doen we op s.com niet. Het is of helemaal gebanned of helemaal niet. (Plus dat het in het geval van FA ook niet alleen om L&G ging en een dergelijke ban dus sowieso niet van toepassing zou zijn geweest.)
Ow sorry. Ik heb denk ik dit topic verkeerd begrepen. Ik dacht dat de forum specifieke ban wel was ingevoerd, omdat er geen enkele forumbaas had gezegd dat het niet het geval was. (AngelLena zei namelijk dat het ingevoerd zou worden zodra een plusser het goed vond)
Oud 07-11-2004, 22:08
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-11-2004 @ 21:02 :

In het geval van FA is het anders. Ik weet niet meer precies waarvoor hij gebanned was, maar ik zou maar even in de gaten houden wat hij nu uitspookt.
Dat spreekt vanzelf.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 07-11-2004, 22:19
Verwijderd
Wat Leonoor zegt. Een ban voor onbepaalde tijd is eigenlijk een veel betere term. Maar ik vind het logisch dat sommige mensen na een tijd weer een kans krijgen. Daar zijn natuurlijk geen strikte regels voor, het moet per gebanned lid bekeken worden.

Wel vind ik dat zo'n unbanned lid dan wel een nieuwe kans van de andere leden moet krijgen. Dat ie niet meteen weer door een vast groepje wordt gewezen op z'n fouten van vroeger, maar dat het gewoon geaccepteerd wordt dat hij weer lid is.
Oud 07-11-2004, 22:34
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 07-11-2004 @ 21:07 :
Daar kan je om lachen maar FA (of RD inmiddels) heeft er wel een handje van
RD?
Oud 07-11-2004, 22:38
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 07-11-2004 @ 23:34 :
RD?
Rabbi Daniel als ik me niet vergis. Niet 'dé' Rd
Advertentie
Oud 07-11-2004, 22:47
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 07-11-2004 @ 23:38 :
Rabbi Daniel als ik me niet vergis. Niet 'dé' Rd
Wie is 'de' RD dan ?
Oud 07-11-2004, 22:48
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Een ander lid
Oud 07-11-2004, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 07-11-2004 @ 23:19 :
(...)

Wel vind ik dat zo'n unbanned lid dan wel een nieuwe kans van de andere leden moet krijgen. Dat ie niet meteen weer door een vast groepje wordt gewezen op z'n fouten van vroeger, maar dat het gewoon geaccepteerd wordt dat hij weer lid is.
Dat vind ik onzin. Een beslissing van een FB om een lid te unbannen wil niet zeggen dat alle andere leden hem dan maar meteen weer aardig moeten vinden. FA heeft het niet alleen bij de FB's maar ook bij een aantal andere mensen destijds gewoon verbruid. Dan moet je nu niet verwachten dat iedereen lief en aardig tegen hem doet alsof er niets gebeurd is.
Oud 07-11-2004, 23:00
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
FA deed niet alleen op L&G vervelend; op Psychologie "analyseerde" hij ook met regelmaat mensen, op N&A verveelde hij iedereen met zijn rare, extremistische ideeën en op dat forum over voertuigen deed hij altijd zijn beroemde imitatie van een spoorboekje.

Maar goed, tweede kans... ben benieuwd. Hij maakt zich alvast onsterfelijk belachelijk met zijn nieuwe nick en avatar, maar dat moet ie natuurlijk helemaal zelf weten
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 07-11-2004, 23:18
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik vind de nieuwe, genuanceerde versie van Vloot op N&A alvast niet leuk. Dat felle, onnozele geschreeuw van hem van vroeger was veel leuker.
Oud 08-11-2004, 06:37
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Dit begint een beetje een persoonlijk verhaal te worden zo. De moraal van het verhaal is duidelijk; een permanente ban hoeft niet permanent te zijn.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.