Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2005, 14:58
Wawl
Wawl is offline
Mensen,

Mijn vraag: is het mogelijk om op een willekeurig moment zowel op een hogeschool als op een universiteit ingeschreven te staan? En hoe zit het dan met je collegegelden? Hoe gaat het een en ander in z'n werk? Alvast bedankt.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2005, 15:15
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Dat kan, ik heb het vorig jaar gedaan. Het collegegeld is gewoon het reguliere collegegeld, 1476,- per jaar dus. Je betaalt het collegegeld aan één instelling en stuurt gewoon een bewijs van betaald collegegeld op naar de andere instelling. Het enige wat je moet doen, is 2 x de boeken kopen.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 15:20
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
El Kim schreef op 16-05-2005 @ 16:15 :
Dat kan, ik heb het vorig jaar gedaan. Het collegegeld is gewoon het reguliere collegegeld, 1476,- per jaar dus. Je betaalt het collegegeld aan één instelling en stuurt gewoon een bewijs van betaald collegegeld op naar de andere instelling. Het enige wat je moet doen, is 2 x de boeken kopen.
Ok, mooi. Dat van die boeken is op mij niet van toepassing dus ik verlies er in feite niets mee.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 15:23
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
En dit was dus je hele topic?

Dat is kort.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 21:26
Mr.Ed.
Avatar van Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
ik heb ook nog een vraag, misschien past het er niet helemaal in, maar is het mogelijk om bijv. aan de HvA in te stromen in januarie of februari, een nieuw semester dus?

ik wil namelijk een jaar stoppen maar stel dat het nou niet bevalt en ik wil alsnog een HBO opleiding gaan doen is dit dan mogelijk?
__________________
Dat waren nog is tijden in schubbekutteveen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 21:30
Verwijderd
Ik geloof niet dat dat ergens kan als je met een nieuwe opleiding begint.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 11:23
sjoo
sjoo is offline
Jawel dat kan wel, er zyn instellingen die met bepaalde opleidingen ook in februari starten, je moet eigenlyk gewoon rondkyken op de sites, en desnoods de scholen mailen en ernaar vragen. Succes!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 11:31
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
El Kim schreef op 16-05-2005 @ 16:23 :
En dit was dus je hele topic?

Dat is kort.
Mjah, 't dit is slechts een klein deelprobleem van de problematiek waarin ik nu verkeer.

Enja, iets tegen korte topics?
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 17-05-2005 @ 22:26 :
ik heb ook nog een vraag, misschien past het er niet helemaal in, maar is het mogelijk om bijv. aan de HvA in te stromen in januarie of februari, een nieuw semester dus?

ik wil namelijk een jaar stoppen maar stel dat het nou niet bevalt en ik wil alsnog een HBO opleiding gaan doen is dit dan mogelijk?
Vaak wel, maar dat is afhankelijk van de hogeschool waar je naartoe wilt.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 12:45
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Wawl schreef op 19-05-2005 @ 12:31 :
Mjah, 't dit is slechts een klein deelprobleem van de problematiek waarin ik nu verkeer.

Enja, iets tegen korte topics?
Vaak wel, maar dat is afhankelijk van de hogeschool waar je naartoe wilt.
In dubio of je gaat doorstuderen na je HBO?
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 14:47
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
El Kim schreef op 19-05-2005 @ 13:45 :
In dubio of je gaat doorstuderen na je HBO?
Nee, ik wil in augustus afstuderen. Vanuit de hogeschool word ik echter verplicht gesteld om vier weken zomervakantie op te nemen omdat er dan geen begeleiding mogelijk is. Als ik die vier weken vakantie moet nemen kan ik nooit per september mijn nieuwe studie aan de universiteit gaan doen.

Verzoekschriften bij examencommissies hebben vrijwel geen effect omdat daar alleen maar docenten in zitten. Naja, goed. Ik ga sowieso die vier weken door met afstuderen zodat ik in september naar de uni kan gaan. Probleem is wel dat ik dan nog geen diploma heb, maar ik heb al vernomen dat dit geen probleem hoeft te zijn. Al met al een simpel verzoek van mij, maar de hogeschool kan niet afwijken van haar regeltjes en procedures.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 11:23
Verwijderd
In nijmegen uni moet je voor september je diploma uitreiking hebben gehad, om te kunnen beginnen aan een opleiding die in september start daar. Dus als je diploma uitreiking in spetember is, kan je niet in dezelfde maand beginnen aan een opleiding daar dacht ik. Ik studeer in juli af en moet dan meteen diploma opsturen... misschien dat het ergens anders is, maar in nijmegen is het iig zo dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 10:37
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
lindaaaa schreef op 20-05-2005 @ 12:23 :
In nijmegen uni moet je voor september je diploma uitreiking hebben gehad, om te kunnen beginnen aan een opleiding die in september start daar. Dus als je diploma uitreiking in spetember is, kan je niet in dezelfde maand beginnen aan een opleiding daar dacht ik. Ik studeer in juli af en moet dan meteen diploma opsturen... misschien dat het ergens anders is, maar in nijmegen is het iig zo dacht ik.
Ik heb gesproken met mensen van Nijmegen en zij zeggen dat dit geen enkel probleem is. Ik kan me namelijk inschrijven op basis van mijn HBO-propedeuse. De vakken van het schakelprogramma kan ik gewoon volgen als ik mijn diploma maar zo spoedig mogelijk opstuur.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 11:47
Verwijderd
Als je maar voldoende lang vantevoren contact opneemt en de situatie uitlegt is dat in de regel geen probleem, hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.