Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2004, 09:16
rikketikkeikke
rikketikkeikke is offline
Hey,

Kan iemand me helpen met een antwoord te vinden op volgende vragen? Ik heb het echt dringend nodig en kan maar niet tot een correct antwoord komen

1; De elektroketens op welke doelgroepen richten zij zich om te verkopen? Ik dacht al aan de jongeren als je het bekijkt vanuit de gsm's, mp3's die ze verkopen en ook huisgezinnen voor frigo's, tvtoestellen enzo. Iemand nog een beter idee?

2; Hoe kan je de levenscyclus van zo'n elektrisch toestel weergeven? Dus hoe zit het met de afzet/winst in de introductiefase, groeifase, rijpheidsfase, aftakelingsfase?

3; Doen elektroketens soms aan trading-down (goedkopere producten in het assortiment plaatsen) of trading-up (duurdere producten in het assortiment plaatsen) Iemand voorbeelden?

4; Hoe is de vormgeving, kwaliteit, verpakking van elektrotoestellen?

5; Is er in een elektroketen sprake van het verkopen van producentenmerken? Ik denk het van wel want je ziet toestellen van Miele, AEG, Philips, ...

6; Op welke 2 vlakken of meerdere kan je elektroketens met elkaar vergelijken om zo de positie te bepalen van een bepaalde elektrowinkel? Eventueel een voorbeeld?

7; Hoe zouden ze hun prijs bepalen?

8; Wat veranderen ze met hun prijzen gedurende een levenscyclus van een product? Hoe veranderen ze de promotie?

9; Doen ze soms kortingen die elektroketens?


DANK JE WEL!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2004, 09:40
Verwijderd
1; De elektroketens op welke doelgroepen richten zij zich om te verkopen? Ik dacht al aan de jongeren als je het bekijkt vanuit de gsm's, mp3's die ze verkopen en ook huisgezinnen voor frigo's, tvtoestellen enzo. Iemand nog een beter idee?
ben ik met je eens, maar ze richten zich met sommige dingen op de markt. Maar je zou ook kunnen kijken van rond kerst brengen ze extra veel aanbiedingen uit omdat dan mensen veel kopen.


2; Hoe kan je de levenscyclus van zo'n elektrisch toestel weergeven? Dus hoe zit het met de afzet/winst in de introductiefase, groeifase, rijpheidsfase, aftakelingsfase?
ik denk dat je dan naar de garantie moet kijken? Of naar de winst die een bedrijf maakt als ze het product verkopen als het net nieuw is in tegenstelling tot uitverkoop als ze van de producten afwillen.


3; Doen elektroketens soms aan trading-down (goedkopere producten in het assortiment plaatsen) of trading-up (duurdere producten in het assortiment plaatsen) Iemand voorbeelden?
vaak hebben ze van allebei wel iets. De ene wil graag kwaliteit en koopt iets duurders, anderen kiezen een goedkoper iets uit omdat ze niet zo erg op kwaliteit letten. Hierbij kan je ook denken aan merken vastheid. Bijvoorbeeld met dvd-spelers. Sommige zijn een euro of 40, deze hebben geen merk. Terwijl een sony bijvoorbeeld 120 euro kost. HEt is dan maar net waar je om geeft/

4; Hoe is de vormgeving, kwaliteit, verpakking van elektrotoestellen?
vormgeving: praktisch en mooi denk ik. Ligt er net aan wat voor product.
verpakking: veilig zodat product nietbeschadigt, en bij kleinere aparaten een duidelijke beschrijving van het product.
kwaliteit: zelfde als bij merken, de ene goedkoper mss veel mindere dan bij een duurdere. Maar hoeft natuurlijk niet.


5; Is er in een elektroketen sprake van het verkopen van producentenmerken? Ik denk het van wel want je ziet toestellen van Miele, AEG, Philips, ...
Ja klopt, ze verkopen die merken idd.


6; Op welke 2 vlakken of meerdere kan je elektroketens met elkaar vergelijken om zo de positie te bepalen van een bepaalde elektrowinkel? Eventueel een voorbeeld?
bijvoorbeeld van wat ze verkopen en prijs. Wat vraagt bjivoorbeeld een magnaat als de mediamarkt voor een tv van philips en heo duur kost die bij een plaatselijke winkel? of bij een expert ofzo. Richten ze zich vooral op prijs of op service?

7; Hoe zouden ze hun prijs bepalen?
inkoopprijs en kijken naar concurrentie.

8; Wat veranderen ze met hun prijzen gedurende een levenscyclus van een product? Hoe veranderen ze de promotie?
gedurende die levenscyclus afhankelijk van wat voor product. Als het iets is dat snel weer 'uit de mode is' zal de prijs sneller zakken dan bij iets dat dat niet doet. En door reclame zakt de prijs meestal wel, anders verkoop je niet.

9; Doen ze soms kortingen die elektroketens?
tuurlijk ja, sla maar een folder open en zie hoeveel aanbiedingen er zijn.

hopelijk heb je er wat aan, succes ermee
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 09:51
rikketikkeikke
rikketikkeikke is offline
Ja het helpt me al iets verder op weg! Maar zouden soms nog vele mensen mij willen helpen? Het is echt nodig! Ik zou het enorm lief vinden!!!
xxx
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 11:55
rikketikkeikke
rikketikkeikke is offline
Help!!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Vraagje over marketing
H_anna_h
1 07-02-2011 10:27
Software & Hardware internet marketing - ikbeneenaapje.nl
jorisdekkers88
1 22-11-2006 16:38
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Marketing bacardi
ingeIBS
2 23-11-2005 08:19
Algemene schoolzaken marketing bacardi
ingeIBS
2 22-11-2005 15:12
Studeren HBO Marketing?
Love_Fulfilled
6 14-05-2005 12:18
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie interactieve marketing
duracelkonijntje
0 17-02-2002 15:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.