Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2004, 15:37
strawberry
strawberry is offline
Voor de mensen die studeren: is je sociale leven veranderd tov de middelbare school nu je studeert?
Ga je nog steeds om met al je vrienden van de middelbare school? Of alleen met een of twee, of helemaal niet meer? Hoe vaak zie je je oude vrienden?
En heb je meer vrienden nu je studeert?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2004, 15:42
^M_chelleeeH^
^M_chelleeeH^ is offline
Ik zie mn oude vrienden nog wel...maar heb ook weer zat nieuwe mensen ontmoet...dus een beetje mn aandacht verdelen he *D
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 16:02
Verwijderd
Ja, mijn vriendenkring is nu veel breder. Vroeger ging je toch hoofdzakelijk om met mensen waar je bij in de klas zat, of die op zijn minst op dezelfde school zaten. Als student heb ik nu een breder netwerk, mensen die naar andere steden zijn gegaan om daar te studeren en overal in het land wonen, mensen die al werken, noem maar op. Veel interessanter dus.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 16:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zie mijn vrienden van de middelbare school eigenlijk niet meer maar mijn echte vriendin zag ik al minder doordat zij in 5V was blijven zitten. Ik studeer nu in Belgie en daar heb ik wel al een vriendenkringetje opgebouwd en ook mijn huisgenoten zijn wel vrienden van me. Ik ben iemand die mensen niet gauw vrienden noemt maar ik denk dat ik nu ongeveer evenveel vrienden heb als op de middelbare school.
Oud 01-11-2004, 16:44
Briseïs
Briseïs is offline
Ik studeer nog niet zo lang, dus echte vrienden heb ik nog niet gemaakt, maar er is wel potentieel
Mijn meest hechte vrienden van de middelbare school zie ik nog regelmatig, en de minder hechte vrienden zie ik ook nog met uitgaan enzo. Degenen die ik niet meer zie zijn degenen die ik ook niet meer wil zien
Oud 01-11-2004, 18:08
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Vanaf mijn hogeschooltijd kreeg ik eigenlijk alleen maar meer vrienden. En de mensen waarmee ik omging tijdens mijn middelbare schooltijd, zag ik al snel niet meer.
Oud 01-11-2004, 18:16
sunflower
sunflower is offline
veel grotere vriendenkring nu en zie eigenlijk bijna nooit meer mensen van de middelbare school heel soms aangezien veel mensen in nijmegen,leiden en r'dam zitten en ik in Groningen en daarbij komt dat ik op Curacao op de middelbare school heb gezeten dus gaat een beetje moeilijk
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 20:15
Bo
Bo is offline
Mijn sociale leven is wel veranderd sinds ik van de middelbare school af ben (nu ruim 3 jaar), maar mijn definitie van vriendschap is ook veranderd..

Op de middelbare school zie je elke dag dezelfde mensen, en ga je met dezelfde mensen om die je dan beschouwt als vrienden. Echte vrienden, daar heb je er niet zoveel van.

Ik ga nu met minder mensen om dan toen, maar weet inmiddels wel wie mijn echte vrienden zijn. De rest zijn idd studiegenoten en kennissen waar je af en toe iets leuks mee doet..
Oud 01-11-2004, 21:15
Verwijderd
Mijn sociale leven is wel anders geworden ja.

Op de middelbare school had ik wat vriendinnen waar ik dan mee afsprak buiten school om, waar ik mee uitging ofzo. Ik had niet echt veel vriendinnen, maar had daar ook geen behoefte aan. Had 3 goede vriendinnen. Verder natuurlijk nog wel mensen met wie ik voornamelijk op school omging.
Daarnaast had ik op korfbal nog wat mensen met wie ik omging, leuke contacten, maar of je ze echt vrienden kon noemen . ik noem mensen niet zo heel snel vrienden

Sinds ik op kamers woon is het wel veranderd allemaal. Ik heb nu meer contacten, tsjaa ook dat noem ik dan maar ff geen vrienden, mensen waarmee ik regelmatig eet. Een meisje met wie ik ook vaak sport.
Ik heb 1 echte goede vriend, en een vriendin, die ik ken van mijn opleiding. Daarnaast is mijn zus ook een soort vriendin voor me.
Mwah dat is dus wel een beetje hetzelfde, een paar goede vrienden.

Mensen van de middelbare school zie ik eigenlijk nooit. Met mijn 2 goede vriendinnen is het een beetje kapot gelopen. Ik had ineens een heel ander leven dan zij hadden, en ik had een vriendje op wie ze erg jaloers waren volgens mij . Af en toe spreek ik ze nog wel eens via msn.
Toevallig kwam ik vrijdag in de trein wel 1 van die vriendinnen tegen... dat was wel grappig, alhoewel ik wel een beetje had van uhh wat moet ik hier nou weer mee
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 22:17
annetjuh
annetjuh is offline
ik zit nu aan het andere kant van het land.
dus veel contact heb ik niet meer.
maar als ik ze zie is het vanouds.
toch mis ik mijn tukkervrienden wel in het verre limburg.
Oud 02-11-2004, 08:34
Verwijderd
Iedereen ging naar Groningen en ik naar Utrecht, dus ik spreek ze weinig meer. Ik mis ze wel. We hebben alweer afgesproken om te gaan stappen en laatst stond een vriendin van me ineens bij mn ouders voor de deur, ze kwam een boek terugbrengen. We hebben nog gezellig gekletst toen.

Ik wil ze wel weer wat vaker zien, maar bij mijn studie heb ik ook al wat potiëntele vrienden gemaakt, hoor
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 08:41
Verwijderd
Ik heb bijna geen contact meer met mensen van de middelbare school, nog maar met één iemand, die ik al ken van de basisschool. Haar zie ik niet zo heel vaak, we zijn allebei getrouwd, wonen niet echt naast elkaar (maar ook niet heel erg ver van elkaar), zij werkt, ik studeer en we hebben allebei een eigen leven. Ik denk dat ik haar een paar keer per jaar zie (iig met verjaardagen en soms tussendoor).

Echt nieuwe vrienden heb ik er tijdens mijn studie niet bij gekregen (wel tijdens, maar niet door mijn studie, zeg maar), wel gewoon mensen met wie ik om ga enzo.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 14:43
Verwijderd
Mijn sociale leven is ontzettend uitgebreid sinds ik studeer. Eerst was het alleen je vaste groep van de middelbare school, nu zijn het werkgroepen, mensen van je studie, huisgenoten, mensen van je studentenvereniging enz. Erg leuk! Heb al echt vrienden gemaakt hier, maar ook veel oppervlakkige kontakten die eventueel echte vriendschappen kunnen worden.

Vrienden van mijn middelbare school zie ik niet zoveel, maar spreek ze wel vaak via mail, msn, sms of gewoon telefoon. En op feestjes enzo zie ik ze natuurlijk ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten