Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2004, 20:02
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Liefst zo makkelijk mogelijk. En in de magnetron te doen ofzo. Ik doe soms een kip marineren ofzo en dan in de magnetron, op het fornuis brandt het aan bij mij. En umm.. salades enz o.. Gewoon alles wat snel te maken is, en toch verantwoord voor je gezondheid is. Thank you.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2004, 20:05
Verwijderd
Magnetronvoer is niet gezond.

Hoewel het met de AH-magnetrongerechten wel mee schijnt te vallen.

Wokken is ook makkelijk en gezond. En zo zijn er nog genoeg dingen.

Er staat ook al zat op het forum, ff zoeken.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 20:06
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Jah ik bedoel geen kant en klaar maaltijden. Gewoon dat je zelf iets klaarmaakt maar i.p.v. in de pan in de magnetron. Ben je ook gelijk af van dat vet. (dat loskomt ofzo en smelt).
En umm.. bijvoorbeeld vis in de magnetron. Das toch gezond.
Maar ik zal wel ff zoeken, maar dacht is misschien wel handig zo'n topic.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 20:11
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-11-2004 @ 21:06 :
Jah ik bedoel geen kant en klaar maaltijden.
Ook die dingen staan zat op het forum.

De straling van een magnetron is volgens mij niet echt goed voor je eten oid. Als je van het vet afwilt, dan kun je beter zo'n anti-aanbakding kopen voor in de pan, schijnt ook prima te werken.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 20:13
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Serieus? Wat doet magnetron straling dan... Maakt het eten kankerverwekkend?
IK LEEF VAN DE MAGNETRON! Altijd alles opwarmen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 20:20
Verwijderd
Stoomgroenten, je kan rijst koken in de magnetron, potjes groente opwarmen...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 23:07
LizeLotte
LizeLotte is offline
magnetron doodt vitaminen
daar ga je dan met je gezond
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 15:20
Verwijderd
Citaat:
LizeLotte schreef op 23-11-2004 @ 00:07 :
magnetron doodt vitaminen
daar ga je dan met je gezond
Precies. (Of het meer doet weet ik ook niet 100%, sommige mensen beweren van wel, maar 't is iig zo dat de vitaminen er uit gaan ed.)
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 16:30
Verwijderd
koken en bakken doodt ook vitaminen, ongeveer even veel. Magnetron maakt het vooral minder gezond als je eerst kookt, dan laat afkoelen, en dan opwarmt .

Maarehm, pasta met zelfgemaakte tomatensaus en tonijn uit blik is makkelijk (vooral als je een mixer hebt...) en volgens mij ook gezond (ik weet niet of tonijn vet is of iets, maar ik dacht van niet...?)
en ook heel lekker trouwens
uhm, vanavond eet ik rijst met wat rozijntjes, gebakken tofu en broccoli, ook makkelijk en lekker en gezond, maar ik geloof dat jij bang was voor rijst...?
gisteren at ik macaroni met gekookt ei en bloemkool en bouillon-tomatensaus, dat was ook lekker en makkelijk en gezond behalve als je op je natrium let, want bouillon-van-een-blokje heeft daar nogal wat van.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 19:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-11-2004 @ 17:30 :
uhm, vanavond eet ik rijst met wat rozijntjes, gebakken tofu en broccoli, ook makkelijk en lekker en gezond, maar ik geloof dat jij bang was voor rijst...?
Dan doe je dat met tarly, zo eet ik het vaak en dat is ook heel smaakvol en gezond
Oud 24-11-2004, 13:04
Mara
Mara is offline
Hoe komt het eigenlijk dat de magnetron er voor zorgt dat de vitaminen 'eruit' gaan dan? Het laat namelijk de watermoleculen trillen waardoor het opwarmt, hoe vernietigt dit vitaminen?

Ik ben très nieuwsgierig

Ontopic: Vis kan idd in de magnetron, salades hoef je niet eens warm te maken. Verder is uit de magnetron lang niet zo lekker als in de pan, er is ook zat vlees wat maar een paar minuten in de pan hoeft
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 18:43
LizeLotte
LizeLotte is offline
volgens mij had ik ongelijk...

Over het algemeen maakt het niet veel uit of er in de magnetron wordt gekookt of op het fornuis. Tijdens het koken kunnen de in water oplosbare vitamines (vitamine B complex en vitamine C) in het kookvocht terecht komen. In de magnetron wordt er vaak minder water gebruikt, dus dat kan wat voordeel opleveren. Maar als het kookvocht bij gewoon koken in een sausje of in de jus verwerkt wordt, is er al geen verschil meer.

mijn zusje doet hogere hotelschool en die wist dat te vertellen en dat nam ik dan maar aan als een waarheid... niet dus.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten