Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2004, 20:39
Ikkuuuuuh
Ikkuuuuuh is offline
Hoooi, Mijn probleem is dat NTLDR ontbreekt (perongeluk gedelete) En telkens staat er als ik hem opstar NTLDR ontbreekt Druk CTRL + ALT + DEL om opnieuw op te starten.
Dat doe ik dan maar dan krijg ik weer dat beeldje.
Ik heb al eens dit stukje tekst van iemand gehad:

1 Pak je windows xp cd en stop hem in je cd-romspeler en laat je pc herstarten.

2 Als de pc nu vraagt als je vanaf de cd wilt laden (booten) reageer dan op op een knop te drukken.

3 Nadat de boel geladen zal je in de windows xp setup programma komen, druk daar op de letter "r" op je windows te laten repareren.

4 Nu druk op op de de "1" en dan op de enter-toets op je toetsenbord om bij de windows installatie programma te komen.

5 Windows zal je nu vragen om een systeembeheerders wachtwoord in te typen.

6 Nu moet je vanaf de cd twee bestanden kopieeren naar je c-schijf, maar ze mogen niet in een map komen te staan.
dit kan je doen door het volgende in te typen:
copy e:\i386\ntldr c: en druk dan op de enter-toets.
Daarna typ je in: copy ntdetect.com c: en druk daarna weer op de enter-toets

7 waarna de beide bestanden weer op je c-schijf staan hoef je nu alleen maar je pc te herstarten.

Maar bij punt 5 weet ik niet wat ik moet intypen ik doe het nummer wat op het cdtje staat maar dan komt er c: \windows>copy te staan.
Het is een gecopyeerd cdtje dus ik denk dat het aan dat ligt maar ik heb geen ander cdtje met code.
Verder kom ik niet... ik vindt het zonde om hem niet te gebruiken en wil hem ook best formateren als er geen belangerijke bestanden op stonden.. dus ja...
kan iemand mij pleazzz helpen???
echt heeel erg bedankt
Advertentie
Oud 16-09-2004, 20:44
Energie
Energie is offline
Citaat:
Ikkuuuuuh schreef op 16-09-2004 @ 21:39 :
Hoooi, Mijn probleem is dat NTLDR ontbreekt (perongeluk staat er als ik hem opstar NTLDR ontbreekt
*knip*
Grappemaker ....
en wat een noob de persoon die je bezig laat houden met windows cd naar je HD te kopieren .

http://www.sophos.com/virusinfo/anal...32sdbotgs.html
Op de site staat een Tab recovery, volg die instructies.

Citaat:
W32/Sdbot-GS is a backdoor Trojan and network-aware worm which runs in the background as a service process and allows unauthorised remote access to the computer via IRC channels.
W32/Sdbot-GS copies itself to the Windows System folder as NTLDR.EXE and creates the following registry entries so that the Trojan is run when the computer restarts:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\
Win Patch = ntldr.exe
.........
Misschien toch een optie om een Antivirus programma te gebruiken of je huidige te updaten

Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 20:50.
Oud 16-09-2004, 21:10
freyk
freyk is offline
Citaat:
Energie schreef op 16-09-2004 @ 21:44 :
Grappemaker ....
en wat een noob de persoon die je bezig laat houden met windows cd naar je HD te kopieren .
Diegene is zeker geen n00b persoon, want hij heeft gelijk.

Ikkuuuuuh moet een paar bestanden (ntdetect.com en nldr) vanaf haar windows cd kopiëren, naar de root directory.

Maar er zijn ook andere manieren om die twee bestanden op haar harde schijf te krijgen, zonder dat ze hoeft te booten via de windows xp cd en haar beheerders wachtwoord van xp/win2k hoeft in te typen.
  1. Je kan ook een bootdisk maken,
  2. daarna de ntdetect.com en nldr uit je i386 map van je windows xp cd kopieren naar de diskette kopiëren.
  3. stop dan de diskette in je diskettedrive laten en zet je pc aan.
  4. Laat je opstarten van je diskette en kopieer dan beide bestanden weer kopieren naar haar c: schijf via de dos-commando's:
    copy ntldr c:
    copy ntdetect.com c:

Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 21:53.
Oud 16-09-2004, 22:38
Energie
Energie is offline
Citaat:
freyk schreef op 16-09-2004 @ 22:10 :
Diegene is zeker geen n00b persoon, want hij heeft gelijk.

Ikkuuuuuh moet een paar bestanden (ntdetect.com en nldr) *knip*
laten en zet je pc aan.[*] Laat je opstarten van je diskette en kopieer dan beide bestanden weer kopieren naar haar c: schijf via de dos-commando's:
copy ntldr c:
copy ntdetect.com c:[/list]
jah je hebt gelijk ik had het fout, ik wist namelijk niet dat NTLDR.EXE een standaart windows bestandje was dat in de root op je HD stond, was me namelijk nog niet eerder opgevallen, verder had ik de TS post niet goed gelezen en dacht dus dat het om een virus gevalletje ging
/me stom stom stom

Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 22:52.
Oud 17-09-2004, 07:04
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
Energie schreef op 16-09-2004 @ 23:38 :
verder had ik de TS post niet goed gelezen en dacht dus dat het om een virus gevalletje ging
Och, dat doe ik soms ook wel, hoor.
Oud 23-09-2004, 10:13
Ikkuuuuuh
Ikkuuuuuh is offline
Ik heb dit geprobeert:

Je kan ook een bootdisk maken,

daarna de ntdetect.com en nldr uit je i386 map van je windows xp cd kopieren naar de diskette kopiëren.

stop dan de diskette in je diskettedrive laten en zet je pc aan.

Laat je opstarten van je diskette en kopieer dan beide bestanden weer kopieren naar haar c: schijf via de dos-commando's:
copy ntldr c:
copy ntdetect.com c:

Maar dat is niet gelukt want ik krijg het tweede bestand er niet op ntdelect ofzoow...
ntdlr wel....
Oud 23-09-2004, 10:40
Ikkuuuuuh
Ikkuuuuuh is offline
Omdat ik niet bijde bestandjes op de cd kon zetten heb ik de cd er in gedaan van windows en toen d:/> gedaan en dan dat copy ntldr c: ingetypt maar dat kan hij niet vinden
Oud 23-09-2004, 20:25
Ikkuuuuuh
Ikkuuuuuh is offline
Ik heb de bestanden gecopyeerd maar daarnaa druk ik op enter maar dan komt er telkens d:\> zoiets te staan en dan start ik hem opnieuw op en dan doet hij het nog steeds niet
Oud 23-09-2004, 22:03
freyk
freyk is offline
Citaat:
Ikkuuuuuh schreef op 23-09-2004 @ 11:13 :
Maar dat is niet gelukt want ik krijg het tweede bestand er niet op ntdelect ofzoow...
ntdlr wel....
Klopt, ntdlr is een bestandje van 200 kb.
Om ntldr erop te krijgen om je een paar bestanden verwijderen, die je niet nodig hebt.

In iedergeval ben ik voor je een bootdiskette aan het maken.
Ik zal de boel uploaden en je een linkje pm'men waar je de bootdiskette kan downloaden.
Oud 25-09-2004, 11:24
Ikkuuuuuh
Ikkuuuuuh is offline
Ik heb al een bootdiskette gemaakt. en opgestart alleen na het kopieeren (wat gelukt is) van die 2 bestanden start ik hem opnieuw op maar doet hij het nog niet...
wat moet ik daarna eigenlijk doen??
Oud 25-09-2004, 12:42
CryptapiX
CryptapiX is offline
het leuke is
dit had mn papa ook maar toen zat er gwoon nog een kaartje in de cardreader
Oud 25-09-2004, 12:57
Verwijderd
@TS

Heb je niet iemand in je omgeving die d'r nèt even wat meer van af weet dan jij?
Oud 25-09-2004, 15:40
Ikkuuuuuh
Ikkuuuuuh is offline
Nope
Oud 07-11-2004, 11:33
Ikkuuuuuh
Ikkuuuuuh is offline
Ik had hem naar een overbuurman gebracht en die maakte hem ffiezz... heeel snel!!!! kben nu heeeewl erg blij!!!
nog bedankt voor jullie hulp!!!!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten