Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2004, 00:34
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Hallowa,

Sinds kort (2 weken al) heb ik opgezwollen keel. Mn klieren bij mn adamsappel zijn ook lichtelijk opgezwollen en doen pijn als ik er aan zit.

Ik ben hiermee naar de dokter geweest en zij zegt dat ik ontstoken amandelen heb echter ze vond het wel vreemd dat ik geen koorts had om de infectie af te weren. Affijn, als het na het weekend niet weg zou zijn moest ik opnieuw langs komen.

Dus een week later had ik nog steeds last van mn keel, mn keel holte is vernauwd en ik hem niet direct pijn aan mn keel, wel als ik een stukje ren of zwaar inspan ben ik binnen enkele secondes al dood moe (stellende dat ik effe ga springen) Doordat ik sneller adem is mn keel droog en doet het veel pijn om te slikken.

Ook heb ik last van redelijk wat slijm in mn keel. Ik had de dokter dus nogmaals opgebeld en zij zei dat je een ontsteking aan je amandelen kan hebben als bacterie maar ook als virus (hardnekkiger) en ik heb dus volgens haar het laatste. De afgelopen paar dagen viel mij ook op dat de achterkant van mijn tong een beetje geel is.

Nu wil ik het oordeel van mijn huisarts niet in twijfel stellen maar ik heb het idee dat de diagnose niet helemaal goed is. Waarom? Omdat ik geen koorts heb en het nu nog niet over is en het eigelijk lichtelijk erger wordt.

Misschien dat iemand het herkent o.i.d. maar het zit me iedergeval niet lekker. Ikzelf hem misschien een idee dat het een mond-soa is maar ik ben nogal een doem-denker dus dat zal vast wel overdreven zijn.

Alvast bedankt.
Oud 28-10-2004, 10:19
Sprinkle
Sprinkle is offline
Het lijkt me dat er iets ontstoken is, keelontsteking of inderdaad je amandelen.
Vraag een second opinion zou ik zeggen. Waarom twijfel je aan de diagnose van de dokter als je het zelf beter weet waarom ga je dan uberhaubt naar de dokter.
Oud 28-10-2004, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Sprinkle schreef op 28-10-2004 @ 11:19 :

Vraag een second opinion zou ik zeggen. Waarom twijfel je aan de diagnose van de dokter als je het zelf beter weet waarom ga je dan uberhaubt naar de dokter.
Nou ja, je kunt zelf toch ook een mening hebben over je eigen situatie.. bovendien had de dokter zelf gezegd dat ze het vreemd vond dat er geen koorts bij was. Daardoor ga je toch twijfelen.. dat vind ik echt niet zo vreemd hoor. Je bent toch niet verplicht om alles wat je hoort te geloven ofzo..

Maar als je het idee hebt dat het erger wordt lijkt het me wel verstandig om nog eens terug te gaan en misschien om een verwijzing naar een KNO arts te vragen. Want als je het al 2 weken hebt en het wordt nog niet beter, maar juist erger, dan is het heus niet raar als je nog eens teruggaat.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 12:47
Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 28-10-2004 @ 11:50 :
Nou ja, je kunt zelf toch ook een mening hebben over je eigen situatie.. bovendien had de dokter zelf gezegd dat ze het vreemd vond dat er geen koorts bij was. Daardoor ga je toch twijfelen.. dat vind ik echt niet zo vreemd hoor. Je bent toch niet verplicht om alles wat je hoort te geloven ofzo..

Maar als je het idee hebt dat het erger wordt lijkt het me wel verstandig om nog eens terug te gaan en misschien om een verwijzing naar een KNO arts te vragen. Want als je het al 2 weken hebt en het wordt nog niet beter, maar juist erger, dan is het heus niet raar als je nog eens teruggaat.
Nee tuurlijk hoef je niet alles te geloven wat de dokter zegt, zijn er genoeg die onzin brabbelen. En inderdaad is het raar dat ze geen koorts heeft, daarom zou een second opinion misschien een idee zijn ? Eventueel een KNO arts zoals jij al zei.

Zowiezo lijkt het mij wel een ontsteking als de achterkant van je keel geel is, komt er ook een rare geur vandaan ?
Oud 28-10-2004, 18:06
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Kan niet zeggen dat het anders ruikt als normaal. Wat me wel opvalt is dus dat er veel slijm zit.

Het doet ook helemaal geen pijn, tenzij ik een droge keel heb en het is gewoon lastig om 3 keer te slikken waar je normaal maar 1 keer hoeft te slikken.
Oud 29-10-2004, 13:34
Cookie
Cookie is offline
toen ik mn amandelen ontstoken had werd de achterkant van mn tong ook geel....misschien een combi van wat de arts zegt?
Oud 03-11-2004, 16:00
Noddy
Noddy is offline
Ik zou naar een KNO arts gaan! Het klinkt iig wel als een ontsteking, maar dat die klieren bij je adamsappel zijn opgezet is geloof ik niet erg goed. Ik ben net geopereerd aan mn amandelen, en klieren in mn nek waren ook opgezwollen. Er zat dus een abses (ofzo) en als dat knapt ben je echt de lul. Ik zou er echt naar laten kijken.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 16:05
jojobro
jojobro is offline
Het kan ook zijn dat je door een insekt gestoken bent in je keel, komt niet vaak voor maar het kan.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 09:53
Roos
Roos is offline
Waarom denk je dat dit niet klopt? Ik denk het wel hoor.

Regels voor berichten