Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2004, 16:00
brokendream
brokendream is offline
hoi, ik heb sinds kort een blaar op mijn tand vlees.heb geen idee hoe hij er komt......maar doet wel pijn....iemand een idee hoe ik er van af kan komen
alvast bedankt
Oud 09-11-2004, 16:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb dat ook wel eens gehad. Ik vond het toen mega irritant omdat er vocht onderzat. Ik heb toen met mijn tandenborstel als het ware op een beetje ruwe manier mijn tandvlees gepoest daar en toen is ie open gegaan en toen had ik alleen nog maar velletjes en dat geneesde vrij vlot en daarna had ik er geen last meer van.
Oud 09-11-2004, 16:23
Verwijderd
Ik heb een blaar op mijn gehemelte gehad, ik heb er met een droog washandje over gewreven waardoor hij openging, daarna losse velletjes en toen was het zomaar over....
Wondjes in je mond helen erg snel
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:32
jojobro
jojobro is offline
Tja, dat is rot. Een goede tandenborstel(niet te harde) helpt. Soms gaat je tandvlees ook kapot door overmatig alcohol/drugs gebruik.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:17
brokendream
brokendream is offline
thanx zal het proberen...hoop iig dat het werkt........btw het komt zeer zeker niet door alcohol of drugs....want drugs gebruik ik niet en alcohol ook niet veel
Oud 09-11-2004, 17:44
jojobro
jojobro is offline
Citaat:
brokendream schreef op 09-11-2004 @ 18:17 :
thanx zal het proberen...hoop iig dat het werkt........btw het komt zeer zeker niet door alcohol of drugs....want drugs gebruik ik niet en alcohol ook niet veel
oke, ik dacht iedereen heeft toch zo'n periode dat als je net mag drinken dat je elk weekend lam bent
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 09:18
Órelindë
Órelindë is offline
Zoiets komt meestal door bijvoorbeeld hete koffie of thee, of iets heel heets eten. Ik heb het heel vaak als ik pizza heb gegeten, dan heb ik een blaartje vlak achter mijn tanden, op mijn gehemelte. Gaat wel weer over.. Echt
Oud 10-11-2004, 09:24
PrimRose
PrimRose is offline
misschien dat het een afte is? Dat zijn van die witte blaasjes die je krijgt als je een verminderde weerstand hebt (niet onwaarschijnlijk met het huidige weer). ALs je er met je tong over heen gaat, prikt dat verschrikkelijk. Mocht het dus zo'n afte zijn, dan adviseer ik poetsen met Zendium. Geen idee hoe het komt, maar die tandpasta helpt bij mij altijd, binnen 2 dagen is het blaasje dan weg.
Oud 10-11-2004, 09:28
Balance
Balance is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 10-11-2004 @ 10:24 :
misschien dat het een afte is? Dat zijn van die witte blaasjes die je krijgt als je een verminderde weerstand hebt (niet onwaarschijnlijk met het huidige weer). ALs je er met je tong over heen gaat, prikt dat verschrikkelijk. Mocht het dus zo'n afte zijn, dan adviseer ik poetsen met Zendium. Geen idee hoe het komt, maar die tandpasta helpt bij mij altijd, binnen 2 dagen is het blaasje dan weg.
Bij mij prikt een aft niet als ik er met m'n tong overheen ga. Maar ik vraag me idd ook af of wat de TS heeft niet gewoon een aft is.
Als dat zo is kun je bij de apotheek Bocusan of Pyralvex kopen. Twee goedjes die behoorlijk kunnen prikken, maar wel effectief zijn. Verder goed tandenpoetsen (liefst met zendium of paradontax) en zorgen voor een goede weerstand (dus vitaminen, voldoende slaap, goed eten enz.).

Regels voor berichten