Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2004, 14:44
lianne17
lianne17 is offline
ik wil graag een goedkoop retourtje naar londen, maar ik heb geen flauw idee waar en hoe ik die goedkope tickets op internet kan vinden. heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij hier mee helpen...?
Advertentie
Oud 11-08-2004, 15:22
Quiana
Quiana is offline
--> Europa. (ik heb de topictitel ff geëdit ivm duidelijkheid
trouwens, als je 'm anders wilt of wat dan ook, kan je me
een pm sturen. )
Oud 11-08-2004, 16:13
Verwijderd
Easyjet
Basiqair
Ryan Air
Air Berlin
German Wings
BMIBaby
Oud 11-08-2004, 17:09
Breg
Breg is offline
vlieg in oktober voor 45 euro retour naar Londen met easyjet
Oud 11-08-2004, 18:49
MH
MH is offline
Mag je wel hopen dat je naar Gatwick of Stansted vliegt
Oud 12-08-2004, 07:51
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 11-08-2004 @ 19:49 :
vanaf Luton is het 30 minuten met de trein (die is wel 9! pond)
Oud 12-08-2004, 08:01
nielsieb
nielsieb is offline
check deze site maar
Oud 12-08-2004, 11:32
Verwijderd
Citaat:
nielsieb schreef op 12-08-2004 @ 09:01 :
check deze site maar
...en daar kan je zien dat de maatschappijen die ik opnoemde allemaal op Londen vliegen (Stansted, Luton, Gatwick) .
Oud 12-08-2004, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Breg schreef op 11-08-2004 @ 18:09 :
vlieg in oktober voor 45 euro retour naar Londen met easyjet
Komen daar niet extra kosten overheen. Voor luchtweg belasting ofzo. ( hoe het ook heet)
Oud 12-08-2004, 18:59
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 11-08-2004 @ 19:49 :
En waarom is dat beter dan? Ben wel nieuwchierig wil ook nog een keer op reis. Vandaar
Oud 12-08-2004, 20:51
lianne17
lianne17 is offline
ik vlieg naar Stansted, iemand ideeen hoe ik dan naar Londen kom en hoe duur dat is en hoe lang dat duurt?? of andere dingen die je daar in de buurt kunt doen?
Oud 13-08-2004, 09:53
Breg
Breg is offline
ja ik vlieg naar Stansted en ben vorige keer voor ongeveer hetzelfde bedrag naar Gatwick gevlogen. En om meteen op alle vragen antwoord te geven: het is inclusief luchthavenbelastingen.

En sweetlian dit is de trein die van Stansted naar Liverpool Street Station in Londen rijdt; treininfo .

Duurt ongeveer 45 minuten en de prijzen staan op de site.
Oud 13-08-2004, 12:31
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
motormuis schreef op 12-08-2004 @ 19:56 :
Komen daar niet extra kosten overheen. Voor luchtweg belasting ofzo. ( hoe het ook heet)
Vaak komt er idd nog luchthavenbelasting bij, soms is het inclusief. Maar het blijft goedkoop.

Luchthavenbelsating is bijv ook één van de redenen dat maatschappijen als Easyjet en Basiq Air op kleinere vliegvelden vliegen. Bijv. luchthavenbelasting is op Heathrow 3x zo duur als op Luton.
Oud 17-08-2004, 20:33
Verwijderd
Ben vorige week naar londen geweest (heathrow).
vloog met klm retourtje was iets van 60 euro, luchthavenbelasting was bij elkaar ong 50 euro, sinds augustus wordt er dus ook nog eens €11 brandstoftoeslag gerekend. (dit schijnt apart gerekend te worden omdat het ticket hierdoor nog enigszins goedkoop zou lijken en dat is weer nodig om mee te kunnen blijven doen met ryanair en vrienden) Maar al met al dus weer meer kwijt geweest aan belastingen dan aan het eigenlijke ticket.
Maar aan de andere kant konden we nu wel gewoon op vertoon van de travel-card met de metro naar het centrum, wat dus weer een treinreisje scheelde.

goodday
Oud 24-08-2004, 15:36
Blubje
Blubje is offline
Als je naar London Heathrow vliegt, dan kun je zo in de metro stappen naar het centrum.
Als je naar Gatwick of Luton vliegt, moet je nog met de bus naar het centrum toe en dat is nog best een stukje rijden.
Is ook wel te doen, maar naar Heathrow vliegen lijkt mij het makkelijkst
Oud 25-08-2004, 10:35
rubenrtv
rubenrtv is offline
Ik ben eind juni voor 60 euro retour naaar London Stansted gevlogen. 40 minuten met de trein daarna.
Oud 25-08-2004, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Blubje schreef op 24-08-2004 @ 16:36 :
Als je naar London Heathrow vliegt, dan kun je zo in de metro stappen naar het centrum.
Als je naar Gatwick of Luton vliegt, moet je nog met de bus naar het centrum toe en dat is nog best een stukje rijden.
Is ook wel te doen, maar naar Heathrow vliegen lijkt mij het makkelijkst
Heathrow is ookd e duurste geloof ik..
Vanaf luton gaat het zo ;

Je stapt uit, pakt je koffer loopt naar de gratis shuttelbus en dan brengt deze je binnen 5 minuten bij de trein. Je hebt voor 9 pond een retourtje geloof ik (voor als je ook weer terug wil ) en je bent ongeveer 30 minuten bezig met de trein. Je komt dan aan op Kingscrossstation..

Ik vond het makkelijk
Oud 25-08-2004, 21:56
Blubje
Blubje is offline
Ow, das helemaal niet zo duur dan
Heathrow is wel t duurst idd...
Oud 26-08-2004, 21:40
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Eurostar
Oud 12-09-2004, 17:29
MH
MH is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 25-08-2004 @ 12:50 :
Heathrow is ookd e duurste geloof ik..
Vanaf luton gaat het zo ;

Je stapt uit, pakt je koffer loopt naar de gratis shuttelbus en dan brengt deze je binnen 5 minuten bij de trein. Je hebt voor 9 pond een retourtje geloof ik (voor als je ook weer terug wil ) en je bent ongeveer 30 minuten bezig met de trein. Je komt dan aan op Kingscrossstation..

Ik vond het makkelijk
Dan voeg ik Stansted-op-zondagochtend toe:
Om 11:15 plaatselijke tijd raken de wielen van de Ryanair-737 vanuit Groningen - bestaat niet meer - de baan van Londen Stansted. Vijf minuten later worden twee trappen aan het vliegtuig gekoppeld en is het tijd om het vliegtuig te verlaten. Je loopt die trap af, vervolgens een trap op, je gaat door een deur, nog door een gang, dan weer door een deur, trap af, nog een trap af, weer een trap op en dan sta je midden in een hal met nog drie uitgangen. Deze drie uitgangen gaan tegelijk dicht terwijl je erdoor wilt. Vijf minuten later gaan de deuren alsnog weer open en blijk je beland te zijn in een soort van metro.
Nog eens vijf minuten later ben je in de aankomsthal van Stansted, pak je je koffer, loop je door de controle en wil je in de trein die niet rijdt. Geen optie dus, maar er is wel een bus en na het kopen van de tickets zit je al snel in de shuttle van de National Express. Zodra die bus vol zit, kruipt een of andere Eddy Murphy achter het stuur. Eddy heeft er zin in en brengt je binnen een uur naar je hotel.

Ook makkelijk, maar net even anders
Oud 23-10-2004, 10:59
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
Blubje schreef op 25-08-2004 @ 22:56 :
Heathrow is wel t duurst idd... [/B]
Dan ben je nog nooit op City gevlogen...
Oud 28-10-2004, 14:41
Breg
Breg is offline
voor mensen die ook naar Stansted vliegen en met de trein naar Londen willen. Als je met een creditcard kaartjes uit de automaat wil halen, vergeet dan niet op het dingetje 'people' te drukken en het gewenste aantal kaarten te kiezen, want je kan met je creditcard maar 1x per dag kaartjes uit de machine halen. En anders moet je (zoals ik) in de rij voor het loket staan, waar alleen maar mensen met hele moeilijke, lange vragen staan.
Oud 03-11-2004, 09:05
Dark Angel
Dark Angel is offline
En voor mensen die Ryanair willen vliegen: bedenk wel dat als de vlucht om wat voor reden dan ook niet door kan gaan, ze je geen enkel alternatief bieden!

Ik zou afgelopen zaterdag van Eindhoven naar Stansted vliegen maar het toestel kon niet landen in Eindhoven door de mist. Vliegtuig week uit naar Maastricht. Ik dacht nog heel naief "dan brengen ze ons toch met een bus naar Maastricht?"

Nou vergeet het maar, je krijgt een formulier waarmee je die paar euro vluchtkosten kunt terugvragen.

Omdat ik toch heel graag dat weekend in Londen wilde zijn heb ik een KLM last minute moeten boeken en dus veel meer geld aan dit weekend uitgegeven dan ik wilde.

Ryainair low-budget NO-service!

Regels voor berichten