Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2013, 10:37
eefiepeefie
eefiepeefie is offline
Heej allemaal
ik wil graag een viool kopen.
Dit wordt dan mijn eerste viool.
Ik wil een 4/4 viool(dit is de gewone maat tog?)
De viool mag niet te duyr zijn
maar ik wil wel een goeie kwaliteit.

Hebben jullie tips / ideen?

Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2013, 10:44
Verwijderd
Hoi eefie. Die maten zijn voor zover ik weet gebaseerd op hoe oud iemand is (en daarmee lengte/lichaamsbouw), die 4/4 is dus de 'gewone' maat als je geen 6 jarige bent.

Kijk hier maar even rond:

http://www.dekrijgermuziek.nl/shop/s...sc&order=price

Als ik het geld had zou ik deze kopen:

http://www.dekrijgermuziek.nl/leonar...tuner-t-p.html

Of

http://www.dekrijgermuziek.nl/angelo...viool-4-4.html

Maar als je krap zit, die van 75 euro is voor een beginner ook goed (heb ik me door een viooldocent laten vertellen).
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 12:49
eefiepeefie
eefiepeefie is offline
Heej hunterlive

zelf dacht ik aan maximaal driehondert euro.
En die maat klopt wel dan
Ik heb zelf ook een dwarsfluit een paar jaar geleden gekocht en die was zevenhondert euro.
Nu is op deze site de duurste dwarsfluit driwhondert... Dus ik vraag me af of dit wel een goeie kwaliteit site is...
Heb je er ervaring mee?

Nog meer ideen?
Xx
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 13:48
Daantjerr
Daantjerr is offline
Koop sowieso geen viool via het internet, want deze instrumenten zijn (zo goed als) altijd net goed genoeg om als brandhout te dienen. Als je een viool wilt kopen ga je naar een vioolbouwer, daar kun je ook meteen terecht voor onderhoud en reparatie.
Reken op een behoorlijk bedrag. Als ik me niet vergis beginnen aardige beginnersinstrumenten rond de 500 euro (maar dan ben ik nog redelijk optimistisch), maar dan moet je ook nog een strijkstok (begint bij 100 euro) en een kist (een euro of 250).
En denk ook aan lesgeld, want leren vioolspelen zonder docent is onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 13:51
bloodyb
bloodyb is offline
Je kunt ook hier eens kijken (maar dan moet je wel naar Duisland als je niet via de webshop bestelt) www.thomann.de .
Ga je ook les nemen? Misschien dat de muziekschool of vioolleraar nog adressen heeft.
Oud 09-02-2013, 13:59
Daantjerr
Daantjerr is offline
Je kunt natuurlijk ook (de eerste tijd) huren. Vaak is het dan nog zo dat als je wel koopt bij de bouwer waarbij je hebt gehuurd, je (een deel van, vaak een jaar) de huur terug krijgt.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2013, 16:41
Elin3
Elin3 is offline
Ik zou ook zeggen: huur eerst een tijd een viool. Een goede viool is erg duur en zeker in het begin is huren dan aan te raden.
Oud 09-02-2013, 22:59
eefiepeefie
eefiepeefie is offline
Hmmm... Oke huren dus...
Geen goede webshops verder?
Is een schoudersteun trouwens aan te raden?
Xx
Met citaat reageren
Oud 10-02-2013, 19:43
Daantjerr
Daantjerr is offline
Schoudersteun is zeker aan te raden, ik ken eigenlijk niemand die zonder speelt. Iedereen die ik ken gebruikt een Wolf-steun, dus die zou ik gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2013, 13:48
eefiepeefie
eefiepeefie is offline
Waar kan je die krijgen?
Niet te duur?
Ik googlede even en ik kwam er van 70 euro tegen...
Oud 12-02-2013, 19:38
Daantjerr
Daantjerr is offline
Gewoon bij je viool, bij de vioolbouwer.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 17:15
WhiteBlossom
WhiteBlossom is offline
Hi

In Zutphen zit een hele goede viool bouwer (namelijk de mijne ), en hoe duur een viool voor je wordt ligt aan jezelf. Ik speel al een geruime tijd en heb daarom ook een duurdere (meer dan duizend euro) viool, maar zo duur hoeft het natuurlijk niet te zijn. Je hebt prijsklasses, waarin violen van verschillende kwaliteiten zitten. Een viool van 300 euro lijkt me niet het beste wat je kan kopen, maar het ligt er ook aan wat je er mee wilt.
Ik zou gewoon is gaan kijken bij de vioolbouwer en ongeveer een prijsklasse voor jezelf bedenken, en dan kan de vioolbouwer je prima verder helpen.
En zoals eerder hier al gezegd werd, huren voor de eerste aantal jaar is heel fijn, want dan zit je er niet persé aan vast mocht het niet lukken en kan je er eerst rustig aan wennen. Het is namelijk heel lastig om de juiste viool uit te kiezen als je er nog geen ervaring mee hebt.

Hopelijk helpt dit je wat verder

Ciao
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 17:25
Krike
Krike is offline
Mijn viool heb ik op een rommelmarkt gekocht voor 75 euro. Hij bleek bij de vioolbouwer zerker 3000 euro waard te zijn, dus ik had geluk. Toch is het zeker niet aan te raden om zomaar een viool te kopen, het meerendeel van de instrumenten op markten is inderdaad alleen goed als brandhout.Een goede vioolbouwer kan zien wat voor viool bij je past. Er zit er vast wel een bij jou in de buurt. Bij de vioolbouwer waar ik mijn oude viool huurde, kreeg je de schoudersteun erbij, je kunt ze ook tweedehands kopen. zeventig euro is in ieder geval echt teveel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten