Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2004, 19:38
real.scary
real.scary is offline
Goed, ik heb dus nu een tijdje zo'n Packerd en Bell 128mb mp3speler, nu ik bijna 5gig aan muziek heb, is deze 128mb toch te weinig, niet dat het nodig is om al je muziek bij te hebben maartoch.
Ik ben dus aan het nadenken over een nieuwe (hdd) mp3speler:
-budget: niet meer als 330euro
-minimaal 5gig aan opslag
-geluidskwaliteit moet echt perfect zijn, door mun vader zun ht hifisysteem ben ik hier nogal gevoelig voor geworden, die packerd en bell vind ik dus ook niet genoeg qua geluid
-standaard dopjes doen er niet toe, ik heb nu de ex71 van sony waarschijnlijk over een tijdje shure dopjes oid
-moet wel door windows herkent worden als massa-opslagschijf, dus niet speciaal drivers te hoeven installeren zoals bij zen touch, ik wil wel filmpjes naar vrienden kunnen meenemen
-geen ruis bij mijn nog oudere mdspeler hoorde ik dus ruis soms zelf door de muziek, en dit waren geen 128kbs mp3's
Ik zat zelf te denken aan: Apple Ipod(20GB), Ipod mini, Archos Gmini 400. Van de gmini ist ook wel leuk dat ik via dat ding films op mijn tv kan kijken, maargoed ik verwacht niet dat de kwaliteit hiervan spetterend zal zijn en ik kan niet echt goed overweg met pc's en vooral niet met files omzetten
In elke review van deze bovengenaamde zeggen ze wel dat de geluidskwaliteit goed is, maar ik denk wel dat er onderling verschil is en dat zal mijn keuze moeten bepalen.
Looks spelen ook wel een rol, als Ipod en Archos Gmini gewoon zelfde kwaliteit geluid produceren zal ik toch uiteindelijk voor de Ipod kiezen voor die looks, en ja dat kun je dom vinden.
Eerste prioriteit is dus geluidskwaliteit, de rest komt wel.
Mijn vraag aan jullie is dus, welke speler denken jullie dat het beste bij mij past, of nog andere suggesties ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2004, 20:32
Darko
Darko is offline
mss dat iriver jou aanstaat? of iaudio? kijk anders eens op www.mp3spelers.nl
Oud 04-11-2004, 20:37
real.scary
real.scary is offline
Tsja, de goedkoopste Iriver 20gb ligt volges mij buiten mijn budget, maar als deze geluidskwaliteit echt zo overweldigend is wil ik deze wel overwegen.
De Iaudio vind ik niks, ik wil geen afstandsbediening aangezien ik die nooit goed vast kan maken aan een van mijn kleding stukken, en zo dus aan mijn oordopje hangt die dus zo uit mijn oor word getrokken ( en ja ik heb hier jammer genoeg ervaring mee )
en www.mp3spelers.nl kon ik al =)
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 15:45
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
real.scary schreef op 04-11-2004 @ 21:37 :
Tsja, de goedkoopste Iriver 20gb ligt volges mij buiten mijn budget, maar als deze geluidskwaliteit echt zo overweldigend is wil ik deze wel overwegen.
De Iaudio vind ik niks, ik wil geen afstandsbediening aangezien ik die nooit goed vast kan maken aan een van mijn kleding stukken, en zo dus aan mijn oordopje hangt die dus zo uit mijn oor word getrokken ( en ja ik heb hier jammer genoeg ervaring mee )
Ik zou als ik jou was echt die 20 euro erbij doen en een iRiver H120 kopen. Ik heb er zelf een en ik ben er uitermate tevreden over. Als het probleem is dat je die 20 euro niet hebt zou ik zeggen: leen het desnoods van iemand.

Ik kan opmaken dat je een audiofiel bent, dus dan is de iRiver H120 echt een goede keus.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 18:06
Darko
Darko is offline
Citaat:
real.scary schreef op 04-11-2004 @ 21:37 :
hmmm.. toch is de h120 aan te raden.. werkelijk geweldig spelertje.. Ik vind em dan niet zo verschrikkelijk mooi, maar dit is denk ik wel de moeite waard.
Touch zou ik idd niet doen als je zo audiofiel bent.. Ik heb laatst nog een vergelijking gelezen tussen de touch in de iPod en ik kan je zeggen dat de iPod toch een stuk beter uit de verf kwam.
Oud 05-11-2004, 19:48
duivelaartje
duivelaartje is offline
Creative Zen Touch of Zen Micro? Die zijn echt , maar misschien net iets boven je budget...?

http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=4&id=227
Micro
http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=4&id=152
Touch
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 22:16
Koen
Koen is offline
Het is algemeen bekend dat als je voor geluids kwaliteit gaat, de iRiver beduidend beter is dan de Ipod. Daarnaast vind ik in andere opzichten de iRiver ook beter dan een Ipod, tenzij je een Mp3 speler puur en alleen op uiterlijk koopt, maar dan ben je gewoon een gare aap.

Denk dat de iRiver dus voor jou de beste keus is. Deze is overigens al vanaf 343 euro te krijgen, dus ver boven je budget ligt ie zeker niet. Mocht je dan nog een goede winkel zoeken, ik heb uitstekende ervaringen met MMPort die deze speler voor 348 euro verkoopt. Succes met je keuze.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 22:18
Koen
Koen is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 05-11-2004 @ 20:48 :
Creative Zen Touch of Zen Micro? Die zijn echt , maar misschien net iets boven je budget...?

http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=4&id=227
Micro
http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=4&id=152
Touch
De Zen doet berhoolijk onder voor de Ipod, zie onder andere deze review. Als ie al niet met de Ipod kan concurreren hoef ik niet eens te beginnen over een Iriver.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 10:15
real.scary
real.scary is offline
Hm zonet bij een vriend naar zijn Zen Touch geluisterd met mijn Sony EX71, niet echt om over te spreken. Het geluid is wel helder, maar op een of andere manier klinkt het geluid zo "droog", wel genoeg bas en duidelijk maar gewoon niet vol genoeg. Ook wat spelen met de EQ leverde niet al te veel resultaat op.
Ik denk dan dat het toch maar een Iriver word
(En deze ziet er wel netjes uit genoeg hor)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 12:39
]{ing
]{ing is offline
De zwarte versie van de IHP120 kost bij coolelectronics.nl 329 euro. Lijkt me een nette prijs (de iPod 20gb kost nu 320 of 306 voor studenten)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 18:52
real.scary
real.scary is offline
Hm, na vanmiddag ben ik toch niet meer zo overtuigd over de Iriver 120. Mijn oom heeft hem pasgeleden gekocht, dus ik vanmiddag met mijn oordopjes langs en luisteren, ik hoorde dus allemaal soort van zachte bliepjes in rustige stukken muziek. Ben wat aan het zoeken geweest en dit is dus een probleem wat elke 120 heeft, het komt door de lcd afstandsbediening. Ik vond dit gebliep toch echt zeer storend, heeft nou elke mp3speler wel zoiets, als dat zo is ga ik maar sparen voor een nieuw hifisysteem ofsow.....
Klinkt misschien heel erg negatief en ook naief, maar ik ga gewoon echt niet 300euro neertellen voor een ding wat uit zichzelf bliepjes door mun muziek heen gooit
Misschien maar eens goed naar Gmini 400 kijken, afgezien dat de fotofunctie niet echt lekker helder is hoor ik daar alleen maar loof over.
+lekker southpark en the simpsons kijken in pauzes op school
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 20:24
Koen
Koen is offline
Gelukkig zitten ze bij iRiver ook niet stil:

Citaat:
H120/H140 Firmware V1.60

(EU Version)

Fixed Bugs
1. ID3 Tag error display showing "EXÎÃ" for certain files has been fixed.
(Problem arising from using the MP3GAIN program)

2. Display of remote control problems using NAVI in the Playlist mode has been fixed.

3. Noise from remote control and LCD has been fixed.
Bron

Als dat je weerhoudt is dat nu niet meer 't geval, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 11:04
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
real.scary schreef op 06-11-2004 @ 19:52 :
Misschien maar eens goed naar Gmini 400 kijken, afgezien dat de fotofunctie niet echt lekker helder is hoor ik daar alleen maar loof over.
+lekker southpark en the simpsons kijken in pauzes op school
De Gmini 400 is geen goede koop, hij is wel klein maar de interface is erg matig en hij heeft maar 8 uur op een acculading (net als de oude iPod)
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 13:46
real.scary
real.scary is offline
Ah dat helpt toch weer een beetje
Nu zijn er dan eigenlijk helemaal geen nadelen aan Iriver H120, alleen dat het een beetje ouder apparaat is maar dat maakt niet erg veel uit.

Hoe bedoel je dat de interface matig is ? En de accutijd is wel zonde ja.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 14:49
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
real.scary schreef op 07-11-2004 @ 14:46 :
Ah dat helpt toch weer een beetje
Nu zijn er dan eigenlijk helemaal geen nadelen aan Iriver H120, alleen dat het een beetje ouder apparaat is maar dat maakt niet erg veel uit.

Hoe bedoel je dat de interface matig is ? En de accutijd is wel zonde ja.
De gebruiksvriendelijkheid scheelt er nogal aan. Het menu en het browsen van files enzo is vrij omslachtig, zeker in vergelijking met het (naar mijn mening perfecte) systeem dat iRiver gebruikt. Maargoed, het voordeel van de H120 is dat het model al wat ouder is en dus zijn de firmware updates heel goed uitgewerkt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten