Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2004, 12:30
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Hmmja.. ik ben er eigenlijk vrij tevreden over (vooral de ink). Volgens mij zitten er wel wat foutjes in de anatomie, en het lijkt een beetje alsof het meisje in de boom 'zweeft'. Maar ik denk dat ik dat nog wel kan verhelpen met inkleuren. Wat vinden jullie ervan?

Schets: Hb, H2 potlood, +/- 30 minuten werk.
Ink: Kroontjespen, inkt, stabilo fijnschrijver, +/- 50 minuten werk.

Schets:

Ink:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2004, 12:38
Verwijderd
ik vind de omlijningen van het vrouwtje te dik, denk ik.
(want ik vind de potloodtekening misschien wel mooier)
talent is er wel.... dus misschien nog een keer proberen?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 12:46
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Citaat:
cut_off schreef op 20-10-2004 @ 13:38 :
ik vind de omlijningen van het vrouwtje te dik, denk ik.
(want ik vind de potloodtekening misschien wel mooier)
talent is er wel.... dus misschien nog een keer proberen?
Hmm.. ik vindt die lijnen zelf juist wel mooi. Misschien een kwestie van smaak? Tnx anyway
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Pyr0nity schreef op 20-10-2004 @ 13:46 :
Hmm.. ik vindt die lijnen zelf juist wel mooi. Misschien een kwestie van smaak? Tnx anyway
misschien wel ja . Zou zeggen kijk er nog eens kritisch na en oordeel zelf maar ja.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 14:25
Captain N
Captain N is offline
Als je er nou 60 minuten in plaats van 30 aan gezeten had was die misschien anatomisch ook niet zo screwed.
Oud 20-10-2004, 20:23
Hamkaastostie
Hamkaastostie is offline
kunst is jezelf kunnen losmaken van de werkelijkheid, oftewel fuck de anatomie, ben zelf best goed in anatomie maar dan word alles zo voorspelbaar en kijk je er niet goed meer naar omdat het saai is! dus jah, ik vind m mooi

( soms is het ook juist de kunst om de werkelijk heid perfect na te bootsen )
Oud 20-10-2004, 20:24
Hamkaastostie
Hamkaastostie is offline
en ik vind die verschillende dikte van de lijnen ook mooi, en de achtergrond eigenlijks ook, k verheug me op de ingekleurde versie
Oud 21-10-2004, 08:36
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Citaat:
Captain N schreef op 20-10-2004 @ 15:25 :
Als je er nou 60 minuten in plaats van 30 aan gezeten had was die misschien anatomisch ook niet zo screwed.
Ja oke, maar wat is er dan zo 'screwed' aan de anatomie? Ik bedoel, waar zitten er fouten in dan kan ik er de volgende keer rekening mee houden.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 12:21
Ninnoc
Ninnoc is offline
het meisje vind ik niet zo mooi, maar voor de boom en achtergrond. misschien had je beter de tijden kunnen omdraaien, iets meer aandacht voor de potloodversie was misschien beter geweest.
aandachtspunten:
- d'r hangende arm incl hand. hij lijkt wat gek gedraaid, ik mis een duim en d'r hand lijkt wat maf.
- de afwisseling van zij en vooraanzichten. natuurlijk zit ze in een boom dus zal dat wat gek blijven maar het kan beter. als iemand gedraaid zit zitten er volgens mij ook meer vouwen in het lichaam zeg maar. vooral de overgang buik/heupen lijkt raar. en haar schouders lijken niet goed- dat komt imo vooral de achterste schouder.
- d'r romp, vooral de onderste lijn, die loopt in een even boog. je lichaam loopt niet zo. ik mis de heup en ik mis het verschil tussen ribbenkast en buik.
- haar voeten, vooral in de pentekening. let op de wreef en enkels
- de vouwen in kleding
- haar gezicht, haar ogen lijken ver uitelkaar te staan en de mond zit iets scheef
Oud 21-10-2004, 13:08
Nijpjes
Nijpjes is offline
LeukLeukLeuk!

Deed me denken aan de tekeningen die gemaakt werden in de 14e eeuw (?)...zeg maar uit de tijd van de boeren en de landheren en geestelijk.
Doet me denken aan de plaatjes die in m'n geschiedenisboek stonden, in het hoofdstuk waar het over de 3 standen ging; de geestelijken, boeren en landheren dus...
Nouja, als dat je bedoeling was (zal wel niet) dan is je dat goed gelukt!
Vooral het uitzicht vink mooi...en de manier waarop je de boom gearceert hebt is best wel heel vet...wel jammer dat het meisje zo bejaard lijkt...komt ook door die rib-achtige dingen en die lijnen op dr kaak...
Oud 21-10-2004, 13:13
de Koe!
de Koe! is offline
Ik vind de potloodversie beter dan de inktversie. Door de dikke, zwarte omlijning heeft die inktversie iets van een inkleurplaatje.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 14:15
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
@ Ninnoc: Echt tnx! Ik zal er rekening mee houden, hier kan ik echt wat mee!

@ Nijpjes: Hehe, dank, maar het was niet zo bedoeld. Al heb je er best wel gelijk in, als je er wat langer naar kijkt. Die 'ribben' zijn tattoos, misschien dat dat niet zo duidelijk overkomt.

@ De Koe: Hmja.. maar het moet ook worden ingekleurd
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 15:00
Pyr0nity
Pyr0nity is offline

Ben bezig met de kleurtjes, zit nu op een halfuur. T is nog niet zo mooi vind ik
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 15:15
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Pyr0nity schreef op 21-10-2004 @ 15:15 :
@ Ninnoc: Echt tnx! Ik zal er rekening mee houden, hier kan ik echt wat mee!

@ Nijpjes: Hehe, dank, maar het was niet zo bedoeld. Al heb je er best wel gelijk in, als je er wat langer naar kijkt. Die 'ribben' zijn tattoos, misschien dat dat niet zo duidelijk overkomt.
dat was de bedoeling

maar hoe kunnen t tatoeages zijn, ze zitten toch op een shirtje?
Oud 21-10-2004, 15:17
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 21-10-2004 @ 16:15 :
dat was de bedoeling

maar hoe kunnen t tatoeages zijn, ze zitten toch op een shirtje?
Hmm.. naja, versiering
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 16:48
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
Pyr0nity schreef op 21-10-2004 @ 16:00 :
[afbeelding]

Ben bezig met de kleurtjes, zit nu op een halfuur. T is nog niet zo mooi vind ik
Hmmmm, je doet het niet met de comp? Das jammer, want ik vind het er nie mooier op worden...twas leuker geweest als je de kleuren ook iets specialer had gedaan...nu zijn het van die voor de hand liggende saaie kleuren. En die passen misschien beter bij wat je van plan was met de tekening...maar aangezien dat niet helemaal gelukt is naar mijn mening...
Maar hey! Ik ben geloof ik toch de enige die dat geschiedenisboek-urrige dr in zag...
Je zou de boom nog speciaal kunnen maken, zwart en grijstinten en blauw ofzo...doe s gek!
Oud 21-10-2004, 16:50
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Citaat:
Nijpjes schreef op 21-10-2004 @ 17:48 :
Hmmmm, je doet het niet met de comp? Das jammer, want ik vind het er nie mooier op worden...twas leuker geweest als je de kleuren ook iets specialer had gedaan...nu zijn het van die voor de hand liggende saaie kleuren. En die passen misschien beter bij wat je van plan was met de tekening...maar aangezien dat niet helemaal gelukt is naar mijn mening...
Maar hey! Ik ben geloof ik toch de enige die dat geschiedenisboek-urrige dr in zag...
Je zou de boom nog speciaal kunnen maken, zwart en grijstinten en blauw ofzo...doe s gek!
Ik doe het wel met de computer. Dus ik kan alles nog veranderen. Oke.. ik zal eens proberen wat ik kan doen. Ik ben nu vrij ver met dat meisje dus dat laat ik ook zo, maar ik kan de omgeving wel anders doen. Nog suggersties? Kleur is niet mijn sterkste kant
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 16:56
Nijpjes
Nijpjes is offline
Ja! Suggestie:
Boomstam zoals ik zei met zwart en blauwig ofzo en dan de bladeren in groene en blauwe tinten, ook donker. En dan het landschap lichtgroen met wat rooie of gele accenten ofzo (dat zand op die bergen kan rooiig of geel ofzo)...en dan een goude gloed op de wolken.
Maar je kan ook alles in pastelkleuren doen, dat het echt dat geschiedenisboekeffect krijgt...en dan ook beetje aquarellerig...

Ofzo...
Oud 21-10-2004, 16:59
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Citaat:
Nijpjes schreef op 21-10-2004 @ 17:56 :
Ja! Suggestie:
Boomstam zoals ik zei met zwart en blauwig ofzo en dan de bladeren in groene en blauwe tinten, ook donker. En dan het landschap lichtgroen met wat rooie of gele accenten ofzo (dat zand op die bergen kan rooiig of geel ofzo)...en dan een goude gloed op de wolken.
Maar je kan ook alles in pastelkleuren doen, dat het echt dat geschiedenisboekeffect krijgt...en dan ook beetje aquarellerig...

Ofzo...
Hmm.. ik heb een hekel aan pastel. Dus dat valt zowiezo af. Ik denk dat blauwgroen tinten idd wel mooi zijn, maar dat ik de boomstam dan grijs/zilver maak. Het zand kan dan niet rood, dat is te veel contrast denk ik. Dan zit ik eerder te denken aan iets richting paars. En die gouden randjes zijn idd een goed id. Goed, aan de slag
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 17:03
Nijpjes
Nijpjes is offline
Succes!
Oud 21-10-2004, 19:34
snarl
snarl is offline
ik vind je schets gaaf. en naarmate jij langer met de tekening bezig bent wordt ie steeds slechter. zonde!
Oud 21-10-2004, 19:37
Sawna
Sawna is offline
ik vind de ingekleurde versie niet zo mooi sorry
Oud 22-10-2004, 12:44
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Citaat:
Sawna schreef op 21-10-2004 @ 20:37 :
ik vind de ingekleurde versie niet zo mooi sorry
Hmm geeft niet, dat kan, maar bedenk wel dat ie nog lang niet af is
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 15:14
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Pfff... 1,5 uur. En ik wordt er steeds gestoorder van. Op een gegeven moment maar gewoon helemaal opnieuw begonnen. Meisje is af, maar die g*damn doet niet wat ik wil. Resultaat = frustratie. Iemand tips hoe ik die boom aan kan pakken? Geen zin om elk vakje apart in te moeten gaan kleuren -_-'

Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 12:47
Verwijderd
InkT. TTTT.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2004, 15:56
Firefly182
Firefly182 is offline
ik zou het mooier hebben gevonden als de kleuren niet zo... hetzelfde groen waren. En idd wat Nijpjes zei: het is leuk als je iets grappigs er mee doet. Niet alle bladeren zijn groen en niet al het gras hoeft hetzelfde te zijn. Laat die boom eruit zien alsof het een eeuwenoude eik is. De boom vind ik verder mooi.

Verder: de handen en voeten van het meisje zijn nog wat lastig hè? Maar goed, blijf daar dus wat op oefenen denk ik. Verder ogen de borsten wat raar, maar ja, ze verschillen per persoon, dus dat is meer een punt van mening.

Zijn die 3 zwarte lijnen op haar wang trouwens schrammen of een tattoo? Is wat weird.

Naja, de schets vind ik mooier dan de ink, maar het ziet er best wel redelijk uit allemaal.
Oud 23-10-2004, 20:58
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Citaat:
Firefly182 schreef op 23-10-2004 @ 16:56 :
ik zou het mooier hebben gevonden als de kleuren niet zo... hetzelfde groen waren. En idd wat Nijpjes zei: het is leuk als je iets grappigs er mee doet. Niet alle bladeren zijn groen en niet al het gras hoeft hetzelfde te zijn. Laat die boom eruit zien alsof het een eeuwenoude eik is. De boom vind ik verder mooi.

Verder: de handen en voeten van het meisje zijn nog wat lastig hè? Maar goed, blijf daar dus wat op oefenen denk ik. Verder ogen de borsten wat raar, maar ja, ze verschillen per persoon, dus dat is meer een punt van mening.

Zijn die 3 zwarte lijnen op haar wang trouwens schrammen of een tattoo? Is wat weird.

Naja, de schets vind ik mooier dan de ink, maar het ziet er best wel redelijk uit allemaal.
Dank

Ja voeten en handen zijn een zwak punt van me De hele anatomie BTW. Maar ik heb me ingeschreven voor een cursus, en ik oefen elke dag dus dat komt wel goed

Verder zijn de kleuren nu al anders. Die boom is grijs/blauw geworden en de rest turkoois/paars/groen. Maar ik zal hem binnenkrot wel posten.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 20:58
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Citaat:
Morgan schreef op 23-10-2004 @ 13:47 :
InkT. TTTT.
Hmm, tegen de verengelsing he
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 12:00
Antique
Antique is offline
hoofd en voeten zij nnog niet goed
Oud 24-10-2004, 12:10
Magrip
Magrip is offline
ik vind het saai. en nietszeggend.
of had je er een bedoeling mee? of hoeft dat niet..
ik hou mijn mond
Oud 24-10-2004, 12:57
Sawna
Sawna is offline
Citaat:
Pyr0nity schreef op 22-10-2004 @ 13:44 :
Hmm geeft niet, dat kan, maar bedenk wel dat ie nog lang niet af is
hey,
volgens mij hebben wij beneden Photoshop (ik zit nu op mijn eigen kamer, eigen computer, waar ik alleen MS Paint heb). Is het goed dat ik een snelle poging waag m in te kleuren?
Oud 24-10-2004, 13:19
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Citaat:
Sawna schreef op 24-10-2004 @ 13:57 :
hey,
volgens mij hebben wij beneden Photoshop (ik zit nu op mijn eigen kamer, eigen computer, waar ik alleen MS Paint heb). Is het goed dat ik een snelle poging waag m in te kleuren?
Tuurlijk Leuk idee
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 14:36
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Hmm.. tsja. Ik ben er nou niet echt tevreden over. Ik heb het meerdere keren geprobeerd maar de kleuren blijven gewoon ronduit 'kut'. Gewoon maar sepia eroverheen gegooid. Nu is 'ie tenminste een beetje toonbaar. Ik moet nodig maar eens een tablet, want met de muis werkt het beslist niet lekker. Ik zal ook nog maar ff de schets en de ink uppen, want die zijn verdwenen ( ) Maar goed, wat vinden jullie ervan?

Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 14:37
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Beetje groter:

Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 13:54
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
Pyr0nity schreef op 06-11-2004 @ 15:36 :
...maar de kleuren blijven gewoon ronduit 'kut'.
Dat vind ik beetje overdreven...maar tis nie zo geweldig...nouja, ach, hij is af
Oud 07-11-2004, 13:57
Pyr0nity
Pyr0nity is offline
Citaat:
Nijpjes schreef op 07-11-2004 @ 14:54 :
Dat vind ik beetje overdreven...maar tis nie zo geweldig...nouja, ach, hij is af
Tsja.. ik blijf maar bij met de hand werken. Digitaal is een no-go voor mij
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten