Ik ben geen ochtendmens (understatement van het jaar). Ik zet de wekkers (ja wekkerS ja, stuk of 5) 5 minuten na elkaar en ik laat ze een uur afgaan, eerder kom ik echt m'n bed niet uit...
Als ik dan eenmaal van bed ben heb ik geen ochtendhumeur oid, maar ik ben erg geestelijk gewoon nog totaal niet bij, je kan hele verhalen tegen me ophangen, maar verwacht niet dat ik er iets van meekrijg (verwacht eerder dat ik ineens wegloop terwijl je middenin je verhaal zit) of dat je een antwoord terug krijgt het eerste uur. Ga alleen 's ochtends niet irritant lopen doen, want dan krijg ik een spontaan ochtendhumeur.
Eerste wat ik doe 's ochtend is wat drinken achterover gieten, naar de wc en een peuk. Dan rustig aan wat kleding voor de dag bij elkaar sprokkelen, plens koud water over m'n gezicht, tanden poetsen, nog een peuk roken en dan ben ik aardig wakker (of ik vroeg op moet of uit kan slapen maakt niet uit). Ik krijg 's ochtends geen hap door m'n keel, dus ontbijten doe ik alleen bij hoge uitzondering aan.
Meestal moet ik vrij vroeg op, van september tot aan 2 weken geleden was het zo erg dat ik 2 dagen in de week om 5 uur naast m'n nest stond om de bus van 6 uur naar stage te kunnen pakken. Maar gelukkig is die tijd voorbij. Heb nu stage een kwartiertje van m'n huis met de fiets. Dat vond ik namelijk echt een verschrikking. 7 uur ben ik al niet blij mee maar vooruit, acceptabel, maar 5 uur!!!! Harrejasses, ik begin tegen 10 uur in de avond pas echt wakker te worden!
Conclusie: stoor mij 's ochtends vooral niet, want het heeft gewoon geen zin, ik ben geen ochtendmens.