Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2004, 12:18
Verwijderd
Sta jij gemakkelijk op? Heb je een ochtendhumeur? Slaap je elke dag uit? Ontbijt je? Douche je? Rol je uit je nest en trek je kleren aan en stap je vervolgens op je fiets? Vertel op.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2004, 12:23
Verwijderd
ik laat eerst de wekker een paar keer afgaan voordat ik van bed af ga. dan moet ik me haasten om optijd alles te kunnen doen. ik heb een enooorm ochtendhumeur, en als ik wakker ben snap ik ook nergens wat van. Ik ben pas redelijk wakker als ik ontbeten heb en op de fiets zit.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 12:23
ZerO
ZerO is offline
Nou soms heb ik moeite met opstaan, maar als het echt moet kom ik wel op tijd mijn bed uit. Heb nooit last van een ochtendhumeur eigenlijk. Ik ga gelijk douchen om wakker te worden en daarna hang ik nog veel te lang voor de spiegel en ja op het laatst moet ik haasten en heb ik geen tijd meer om te ontbijten.
Oud 20-10-2004, 12:25
frozenfountain
frozenfountain is offline
ik zorg ervoor dat ik goed ben uitgerust en als dat niet zo is heb ik een ochtendhumeur en wil ik mensen slaan.
vroeger ontbeet ik niet, maar dat is slecht dus nu doe ik het wel en ik douche 's ochtends A:LTIJD
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 12:26
Pan Am
Pan Am is offline
Ikkan bijna altijd wel enigszins uitlsapen aangezien ik nooit voor half elf college heb. En ik blijf eerst altijd heel lang liggen, en dan drink ik twee of drie koppen koffie en rook een paar sigaretten.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 12:28
ilse
ilse is offline
meestal; gaat het wel, alleen nu wordt ik tijdelijk elke dag wakker met me vriend naast me --> weinig tijd voor me zelf, en dan wil ik nog wel eens chaggie wakker worden. dan doe ik dus ff niet aardig, ga ontbijten (vanmorgen chips omdat het brood op was ), wat drinke en dan ben ik er weer

ik ben ook vaag
Oud 20-10-2004, 12:49
June bug
June bug is offline
Ik zet altijd m'n wekker ongeveer een uur en een kwartier voor ik er uiterlijk uit moet, dus staat eerst m'n wekker al die tijd te piepen en zet ik m 10 keer af ofzo. M'n moeder komt dan ook altijd 5 keer geirriteerd binnenlopen dat ik op moet staan. Dan sta ik ong. een halfuur voor ik weg moet op, ben ik ultra-chagerijnig, haast ik me rot, en dan ga ik weg. Ik ontbijt wel altijd, anders voel ik me niet echt fijn. Op de fiets of als ik van de bushalte naar school loop rook ik altijd een peuk, en dan ben ik wel klaar voor de rest van de dag.
Oud 20-10-2004, 12:58
Verwijderd
Ik kom heel moeilijk uit bed, maar dan duik ik ook direct de douche in, zodat ik lekker fris ben.

Daarna scheren, en soms tanden poetsen. Dan aankleden en lekker rustig ontbijten, of yoghurt of een fijne boterham en soms een stuk fruit.

De tas inpakken en tanden poetsen, en dan meestal weg.

En als ik niets te doen heb, gaat het allemaal in een heel langzaam tempo, en wordt ontbijt vaak brunch.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 13:02
merels
merels is offline
Ik sta moeilijk op, dan ga ik snel douchen, liefst zo lang mogelijk. Ik kleed me aan, ik weet meestal wel wat ik aantrek. ALs ik tijd heb doe ik make-up op. Ik prober niet langer dan vijf min. voor de spiegel door te brengen. Ontbijten lukt meestal niet meer, wat ik eigenlijk wel jammer vind. Ik moet mij al-tijd haasten
Maar eht wakker ben ik wel snel.
Oud 20-10-2004, 13:11
Briseïs
Briseïs is offline
Ik sta een half uur later op dan mn wekker me wakkermaakt. Ik douche niet, dat kost me veel te veel tijd, dat doe ik 's avonds wel. Ik doe altijd make-up op, maar alleen uitgebreid als ik later op hoef te staan. Ik ontbijt altijd, ik kan niet zonder. Ik heb totaal geen ochtendhumeur. En ik lees de krant als ik tijd heb.
Oud 20-10-2004, 13:17
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
zodra mn telefoonalarm af gaat, kruip ik uit mijn bedje of dat van mn vriend. ik douche altijd 's ochtends, word ik wakker van. vervolgens snel kleren aan, haren doen, mascara op de wimpers en dan broodje naar binnen schuiven en op weg.
of (indien vrije dag): geen alarm, wel douche, relaxed rustig kleren uitzoeken, haartjes doen, mascara etc. en doen lekker ontbijten.
ochtendhumeur heb ik soms, hangt er vanaf hoe laat ik op moet staan.
Oud 20-10-2004, 13:24
innogen
innogen is offline
ik probeer sochtends zo min mogelijk te doen want dat scheelt slaaptijd. douche meestal savonds, vooral als ik vroeg op moet de volgende dag.
O en ik zeg mn wekker altijd een half uur te vroeg zodat ik nog kan soezen
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 13:31
terror koekjes
terror koekjes is offline
Ik breng de ochtend eigenlijk vrijwel altijd slapend door
Oud 20-10-2004, 13:44
]{ing
]{ing is offline
meestal sta ik niet zo makkelijk op, ik moet hardcore opzetten om wakker te worden en dan gewoon scheren, ontbijten enz. douche me vrijwel altijd 's avonds aangezien ik 's ochtends duf en langzaam ben. en ik slaap graag uit, in het weekend kom ik meestal zo rond half een mn bed uit..
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 13:45
Haligh
Haligh is offline
Ik kom met met moeite uit m'n bed en ben dan vaak ook niet aanspreekbaar.
Oud 20-10-2004, 14:12
Fu©k me þumþs
Fu©k me þumþs is offline
Ik heb een nogal omgekeerde ritme. Ik sta op rond 13/14 uur, tenzij ik een keertje wat te doen heb en eerder op moet staan. Als ik niks hoef te doen sta ik op me gemak op, doe waar ik het eerste zin in heb, soms meteen douche, soms eerst muziek luisteren. Verder ga ik niet voor 5uur in de ochtend slapen, lukt me niet eens al zou ik het willen.
Oud 20-10-2004, 14:17
Snuitermans
Snuitermans is offline
Ik word makkelijk vroeg wakker, doch houd ik ook van uitslapen. Als er tijd voor is douche ik me elke ochtend, zo niet de avond ervoor en doe ik s'ochtends een facewash met koud water. Daarna lekker ontbijten, ontbijtdrank, en brood met (als het vroeg is) honing (als het laat is) gebakken ei met ham/kaas. Daarna tandjespoetsen, geurtje en blablabla.
Oud 20-10-2004, 14:19
Blenderhead
Blenderhead is offline
laatste tijd verschrikkelijk veel moeite met opstaan. Als ik tijd zat heb rustig in m'n onderbroek tv kijken, koffie drinken en lekker ontbijt maken.
Oud 20-10-2004, 15:20
Verwijderd
ik zet mijn wekker altijd 45 min vantevoren anders kom ik mn bed niet uit, ochtend humeur present, soms duurt die de hele dag, ik douche altijd smorgens en poets mn tanden ook altijd, ik ontbijt nooit want dat komt er binnen 15 min weer uit en ik het weekend blijf ik altijd lam tot half 3 in me nest liggen.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 15:30
Verwijderd
Ik heb een gruwelijk ochtendhumeur als ik niet in mn eentje kan opstaan. Door de week slaap ik op een appartement waar ook mijn ouders verblijven en ik ben eigenlijk al jaren gewoon dat ik zo'n beetje op mezelf hok. Als ik gewoon kan wakker worden, naar de badkamer sloffen, kwartier douchen, op mn gemak wat rondhangen, dan is er nix aan de hand, maar als ik moet wachten tot de badkamer vrij is (ben eigenlijk gewend aan een eigen douche en eigen badkamer) en ze lopen op me te mauwen om t een of t ander, komt t gegarandeerd niet meer goed tot de middag.
Dus nu blijf ik zolang mogelijk liggen, wacht tot iederen opgehoepeld is, douche en vertrek (na aangekleed, opgemaakt tandengepoetst enz te zijn natuurlijk), als ik niet op het appartement ben, ben ik vrij en kom ik pas 's middags uit mijn bed. Als ik moet opstaan op een bepaald uur, gaat mijn wekker al een halfuur van te voren af, zodat ik hem nog 4 keer kan uitzetten voor ik hoef op te staan ^^. Ontbijt doe ik niet aan. Tenzij ik met een kater opsta en het al half 2 is ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 15:35
Sjezzie
Sjezzie is offline
Ik doe niet aan ochtenden . Ik sta meestal rond de middag op, en dan doe ik alles op het dooie gemakje. Ik haat het me te moeten haasten als ik net op ben. Gelukkig heb ik altijd laat les.
Oud 20-10-2004, 15:41
Apomes
Apomes is offline
Ik heb 3 wekkers nodig om me wakker te maken, maar sinds kort gaat het wat vlotter aangezien ik het gewoon ben om elke dag om half 7 op te staan . Meestal blijf ik nog ff liggen en douche ik me om 7 uur, en dan vertrek ik om 7.45 uur richting school!
Oud 20-10-2004, 15:43
Isha
Isha is offline
Als ik er vroeg uit moet, spring ik meteen onder de douche zodat ik echt wakker ben. Aan het ontbijt doe ik ook, best veel zodat mn buikje goed gevuld is .

Als ik kan uitslapen doe ik alles heel relaxed.
Oud 20-10-2004, 15:51
telluriet
telluriet is offline
Op een doordeweekse schooldag:

Ik zet mijn wekker om 06:45, zodat ik om 07:10 de kracht heb gevonden om me uit bed te hijsen. Dan douche ik, kleed ik me aan, eet ik wat, poets ik mijn tanden etc, en dan ga ik eens richting school.

Weekend / vakantie:

Ik blijf lekker liggen.
Oud 20-10-2004, 15:54
Verwijderd
Citaat:
telluriet schreef op 20-10-2004 @ 16:51 :
Op een doordeweekse schooldag:

Ik zet mijn wekker om 06:45, zodat ik om 07:10 de kracht heb gevonden om me uit bed te hijsen. Dan douche ik, kleed ik me aan, eet ik wat, poets ik mijn tanden etc, en dan ga ik eens richting school.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2004, 15:55
Nuck
Nuck is offline
Ik heb dagen dat ik totaal niet uit m'n bed kan komen, dan skip ik m'n college van 9 uur en blijf lekker liggen, maar meestal ben ik klaarwakker als de wekker gaat en ga ik meteen douchen.
Oud 20-10-2004, 16:17
Verwijderd
Mwah soms kan ik echt mijn bed niet uitkomen en andere dagen ben ik meteen klaarwakker. Eerst ff hardlopen, dan douchen en weg...

In de vakantie:
Ben pas om 11 uur mijn bed uit, croissantjes in de oven en lekker de krant lezen met koffie, sinaasappelsap en die net gebakken croissantjes

Dan ff lekker douchen en de dag beginnen
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 16:50
Verwijderd
De ene dag spring ik Fris & Fruitig m'n bed uit, de andere dag wil ik het liefst de hele dag in bed blijven liggen. Heb geen echt speciaal humeur 's ochtends ofzo. Hangt er helemaal vanaf hoe laat het is, welke dag het is en wat ik die dag allemaal moet/wil/ga doen
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 17:25
Verwijderd
Ik sta altijd te laat op en ben altijd de eerste twee uur sjacherijnig, behalve als ik naast iemand wakker word. Maar zelfs dan soms. En ik ontbijt en heb zeker anderhalf uur nodig voor ik echt wakker ben, veel koffie en sigaretten en muziek en niemand die tegen me praat.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 17:39
Verwijderd
opstaan is kut, lig het liefst zo lang mogelijk 's ochtends in me warme bedje te chillen. Alleen als ik niet kan uitslapen heb ik een ochtendhumeur (das dus altijd doordeweek), maar als je je bek dicht houd zul je er geen last van hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 17:40
Miles
Miles is offline
's Morgens verslaap ik me een kwartier, heel soms niet, daarna douche ik, laat ik de hond uit en eet ik wat. Zaterdag en zondag slaap ik erg uit omdat ik anders instort.
Oud 20-10-2004, 17:56
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Nu is t vakantie dus ga nog later naar bed en dan slaap ik lekker uit....

Maar jormaal, als ik dus naar school moet, gaat m'n wekker meestal om 7 uur, waarna ik er om 7:18 meestal uitga.
Dan ga ik naar beneden waar m'n ontbijtje op me staat te wachten met een lekker kopje thee(beiden leifdevol bereid door m'n moeder).
Ik kijk ontbijtnieuws terwijl ik zit te ontbijten.
Daarna altijd gehaast onder de douche, tanden poetsen, scheren, aankelden, haren doen, lenzen in, tas inpakken, fiets pakken, iedereen gedag zeggen die nog in huis is en dan hard naar school fietsen omdat ik anders te laat kom omdat ik altijd te laat vertrek.
Oud 20-10-2004, 18:05
schimmel
schimmel is offline
als ik naar school moet zet ik de wekker anderhalf uur voordat ik de deur uit moet, ene halfuur daarvan lig ik met mn wekker aan in bed, wat meestal 3 kwartier wordt. daarna ga ik een half uur douchen, als ik net wakker ben is er nog niks aan de hand, maar op het moment dat ik mn teen stoot/stuk zeep laat vallen/geen fijne handdoek kan vinden ben ik chagrijnig. na de douche doe ik er heel lang over om kleding te zoeken want ik heb gewoon geen zin dan, en daarna ga ik me opmaken en eten pakken om mee te nemen. ben altijd te laat of net op tijd.
Oud 20-10-2004, 22:56
Konstantine
Konstantine is offline
Gelukkig hoef ik ook nooit vroeg op want ik hoef altijd pas om twee uur naar school behalve op dinsdag, maar half elf is ook niet zo absurd vroeg. Als ik wel persé om een bepaalde tijd op moet staan zet ik de wekker telkens 5 minuten later maar eigenlijk werkt dat alleen averechts. Op een gegeven moment gooi ik mezelf dan maar onder de douche, maar het duurt altijd nog wel even voordat ik aanspreekbaar ben. Oh en als ik naast iemand lig wil ik sowieso nooit uit bed.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 22:59
cha0s
cha0s is offline
's Ochtends slaap ik meestal nog, gne.
Maar als ik vroeg op moet heb ik last van 'n ontiegelijk ochtendhumeur, tenzij ik door 'n leuke chick gewekt wordt.
Het slimste is om gewoon je smoel te houden tot ik m'n koffie en peuk heb gehad, dan ben ik aanspreekbaar.
Oud 20-10-2004, 23:11
Mysterons
Mysterons is offline
als ik vroeg moet opstaan heb ik een enorm ochtendhumeur. deze is voor de eerste pauze verdwenen indien ik: een kwartier heb gedouched, minstens 1 kop koffie opheb en de brug niet openstond.
als dat allemaal niet is gebeurd ben ik sagerijnig tot ik weer thuis ben en koffie kan drinken en uitrusten van een paar uurtjes school.

maar als ik wat later kan opstaan, koffie opheb en heb gedouched, kan ik best aardig zijn.
Oud 20-10-2004, 23:51
battlestar
battlestar is offline
ik ben totaal geen ochtendmens, ik verslaap me vaak, sta altijd net wat te laat op, en hoe later ik opsta hoe meer ik ook treuzel met aankleden/opfrissen ed. waardoor ik me nog meer moet haasten. ik heb wel niet echt een ochtendhumor, alleen niet altijd even veel zin om te praten.
ik douche/badder altijd de avond ervoor als ik vroeg op moet omdat ik daar 's morgens gewoon te laat voor uit bed kom. ik ontbijt niet of alleen met een stuk fruit.
als ik kan uitslapen, dan doe ik dat natuurlijk, en ik ben verslaafd aan 's ochtens film kijken in bed
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 00:11
AngelLena
AngelLena is offline
Ik ben geen ochtendmens (understatement van het jaar). Ik zet de wekkers (ja wekkerS ja, stuk of 5) 5 minuten na elkaar en ik laat ze een uur afgaan, eerder kom ik echt m'n bed niet uit...
Als ik dan eenmaal van bed ben heb ik geen ochtendhumeur oid, maar ik ben erg geestelijk gewoon nog totaal niet bij, je kan hele verhalen tegen me ophangen, maar verwacht niet dat ik er iets van meekrijg (verwacht eerder dat ik ineens wegloop terwijl je middenin je verhaal zit) of dat je een antwoord terug krijgt het eerste uur. Ga alleen 's ochtends niet irritant lopen doen, want dan krijg ik een spontaan ochtendhumeur.

Eerste wat ik doe 's ochtend is wat drinken achterover gieten, naar de wc en een peuk. Dan rustig aan wat kleding voor de dag bij elkaar sprokkelen, plens koud water over m'n gezicht, tanden poetsen, nog een peuk roken en dan ben ik aardig wakker (of ik vroeg op moet of uit kan slapen maakt niet uit). Ik krijg 's ochtends geen hap door m'n keel, dus ontbijten doe ik alleen bij hoge uitzondering aan.

Meestal moet ik vrij vroeg op, van september tot aan 2 weken geleden was het zo erg dat ik 2 dagen in de week om 5 uur naast m'n nest stond om de bus van 6 uur naar stage te kunnen pakken. Maar gelukkig is die tijd voorbij. Heb nu stage een kwartiertje van m'n huis met de fiets. Dat vond ik namelijk echt een verschrikking. 7 uur ben ik al niet blij mee maar vooruit, acceptabel, maar 5 uur!!!! Harrejasses, ik begin tegen 10 uur in de avond pas echt wakker te worden!

Conclusie: stoor mij 's ochtends vooral niet, want het heeft gewoon geen zin, ik ben geen ochtendmens.
Oud 21-10-2004, 00:17
suikerprinses
suikerprinses is offline
's Ochtends ben ik meestal niet zo vrolijk, in ieder geval niet als ik vroeg op moet. Het eerste kwartier hoeft er niemand tegen me te praten, vooral mn zusje niet die altijd vraagt 'hoe laat moet je naar school, moet je werken, hoe laat, wat voor vakken heb je vandaag, blabla'. Daar kan ik dus niet zo goed tegen. Verder ontbijt ik elke ochtend en douche ik me ook iedere ochtend. Ik kan niet roken voordat ik gegeten heb, alleen bij hoge uitzondering. Verder zoek ik 's ochtends mn kleren uit en als ik naar school moet pak ik ook 's ochtends mn tas pas in. Ik neem altijd een uur de tijd om alles te regelen 's ochtends, heb ik korter de tijd dan gaat het mis.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 00:18
Faery
Faery is offline
Citaat:
cha0s schreef op 20-10-2004 @ 23:59 :
's Ochtends slaap ik meestal nog, gne.
Maar als ik vroeg op moet heb ik last van 'n ontiegelijk ochtendhumeur, tenzij ik door 'n leuke chick gewekt wordt.
Het slimste is om gewoon je smoel te houden tot ik m'n koffie en peuk heb gehad, dan ben ik nog steeds niet aanspreekbaar, maar kan ik tenminste doen alsof.
Oud 21-10-2004, 00:22
cha0s
cha0s is offline
^ dat is eigenlijk waar 't bij mij op neerkomt.
Oud 21-10-2004, 00:56
Verwijderd
ik ben alles behalve een ochtend mens
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 00:56
Verwijderd
nachtuil
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 00:59
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Roxane schreef op 21-10-2004 @ 01:56 :
nachtuil
Oud 21-10-2004, 01:52
Wammus
Wammus is offline
Ik zet m'n telefoon s'ochtends drie keer en hoop dat ik wakker word. Vervolgens zet ik m nog drie keer zodat ik nog een kwartier kan blijven liggen. Dan sta ik op en ga ik douchen en ja dan ben ik meestal chagrijnig ja. Na een kop koffie en een peuk ga ik naar m'n werk. Echt ontbijt doe ik niet aan.
Oud 21-10-2004, 08:23
Verwijderd
Dit topic heeft me op het goede spoor gezet want ik ben vandaag voor het eerst in weken om half 8 opgestaan
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 08:40
Ragnar
Ragnar is offline
Ik heb een ochtendhumeur dat tot 5 uur 's avonds duurt.
Oud 21-10-2004, 08:50
transfattyacid
transfattyacid is offline
Ik ben echt geen ochtendmens.

Als ik school heb moet ik meestal om 8:15 daar zijn en 7:55 van huis weg. Ik zet een wekker om 6:00, 6:15, 6:30 en 6:45, en dan kom ik er meestal wel redelijk uit. Het eerste wat ik doe is een sigaret roken en koffie zetten, dan ga ik eten en mezelf fatsoeneren.

In het weekend slaap ik uit tot hoelang ik wil.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 09:16
Gadje
Gadje is offline
soms wil ik er écht niet uitkomen, soms moet het want ik kom namelijk altijd te laat op school.
ik moet me 's ochtends ook altijd haasten.
ik doe alles in een half uur, wassen, aankleden, make-up, eten en dan in minder dan 10 naar school fietsen.
ik ben meer van de avond
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 09:43
Sjezzie
Sjezzie is offline
Citaat:
Hermione schreef op 21-10-2004 @ 09:23 :
Dit topic heeft me op het goede spoor gezet want ik ben vandaag voor het eerst in weken om half 8 opgestaan
mij ook!

ik ben voor een keertje op voor de middag!
Reageren

Regels voor berichten