Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2004, 19:25
black tiger
black tiger is offline
Ik zit sinds een half jaar in dagbehandeling in verband met een schizofrene stoornis. Nu is er afgelopen week een nieuwe jongen in onze groep gekomen. ik heb wat met hem gepraat, en we kwamen op het onderwerp drugs. hij bood me pillen en coke aan om dat samen met hem te gaan gebruiken, ik zei in eerste instantie ja, hoewel ik weet dat het slecht voor me is.

Nu is dit weekend mijn moeder er achtergekomen dat die jongen me dat heeft aangeboden. zij wil dit nu aan de groepsleiding gaan vertellen. en nu ben ik ontzettend bang dat ik hiermee die jongen verraad, omdat we hadden afgesproken het aan niemand door te vertellen.

wat moet ik doen? mijn moeder vertelt het de groepsleiding zowieso. moet ik eerlijk tegen die jongen vertellen dat mijn moeder het ontdekt heeft. of moet ik doen alsof ik van niks weet.
want nu bestaat er de kans dat die jongen wegmoet, en dat zou ik verschrikkelijk vinden, want dan heb ik hem verraden en het is toch een ontzettend lieve jongen.
heeft er iemand tips in wat ik moet doen?
Oud 13-11-2004, 19:30
Verwijderd
Wat je ook doet (het hem eerlijk vertellen of niet), de kans dat hij weg moet bestaat sowieso, toch? Daar verander je niks aan. En het heeft ook niks te maken met dat jij hem verraden hebt of niet. Je moeder zegt het, daar kan jij weinig aan doen. En al had je hem verraden, hij heeft het zelf gedaan, het is zijn fout. Hoe lief hij ook is veranderd daar niks aan en is ook geen excuus voor wat hij gedaan heeft.

Ik zou eerlijk zijn, al is dat misschien moeilijker.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 19:37
phensicske
phensicske is offline
Hij is misschien een heel lieve jongen, maar hij neemt toch niet echt zijn verantwoordelijk door anderen drugs aan te bieden.
Ik zou het ook wel erg vinden in jouw plaats en me waarschijnlijk schuldig voelen, maar eigenlijk zou de hulpverlening zelf de schuldige zijn moesten ze hem overplaatsen of zo.

Weet hij dat je een schizofrene stoornis hebt en wat de gevolgen van drugs zijn voor je?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 19:40
black tiger
black tiger is offline
Citaat:
phensicske schreef op 13-11-2004 @ 20:37 :

Weet hij dat je een schizofrene stoornis hebt en wat de gevolgen van drug zijn voor je?
Nee dat weet hij niet. Hij denkt volgens mij dat drugs helemaal niet zo schadelijk voor je zijn. ik zou het hem wel kunnen uitleggen. maar ik denk dat het moeilijk voor hem is om het te begrijpen omdat het niet zo'n hele slimme jongen is, beetje lullig om te zeggen, hij is best wel oppervlakkig.
Oud 13-11-2004, 19:42
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
black tiger schreef op 13-11-2004 @ 20:40 :
Nee dat weet hij niet. Hij denkt volgens mij dat drugs helemaal niet zo schadelijk voor je zijn. ik zou het hem wel kunnen uitleggen. maar ik denk dat het moeilijk voor hem is om het te begrijpen omdat het niet zo'n hele slimme jongen is, beetje lullig om te zeggen, hij is best wel oppervlakkig.
Ik vind het jammer dat je dan niet minder oppervlakkige mensen opzoekt die je positief kunnen beïnvloeden. Je zit toch in behandeling om er beter uit te komen?

'k Denk ook wel dat die hulpverlening goed zal weten hoe ze dit alles zullen moeten oplossen. 't Zal misschien niet zo leuk zijn, maar op lange termijn zal je er misschien nog blij om zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 19:50
black tiger
black tiger is offline
Citaat:
phensicske schreef op 13-11-2004 @ 20:42 :
Ik vind het jammer dat je dan niet minder oppervlakkige mensen opzoekt die je positief kunnen beïnvloeden. Je zit toch in behandeling om er beter uit te komen?

'k Denk ook wel dat die hulpverlening goed zal weten hoe ze dit alles zullen moeten oplossen. 't Zal misschien niet zo leuk zijn, maar op lange termijn zal je er misschien nog blij om zijn.
ik zit inderdaad in behandeling om er beter uit te komen, maar mensen die drugs gebruiken trekken me toch aan, en dat is juist mijn valkuil.
ik denk dat ik het hem eerlijk ga vertellen, hij zal mischien boos op me worden, maar uiteindelijk zal het toch beter voor mij zijn.
Oud 13-11-2004, 19:53
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
black tiger schreef op 13-11-2004 @ 20:50 :
ik zit inderdaad in behandeling om er beter uit te komen, maar mensen die drugs gebruiken trekken me toch aan, en dat is juist mijn valkuil.
ik denk dat ik het hem eerlijk ga vertellen, hij zal mischien boos op me worden, maar uiteindelijk zal het toch beter voor mij zijn.
Het is inderdaad een heel aantrekkelijke valkuil, maar eenmaal erin is't niet zo leuk meer.

Volgens mij heb je een goed besluit genomen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 08:31
Verwijderd
In de eerste plaats vind ik dat je je niet schuldig moet gaan voelen. Zonder jou waren ze er misschien niet achter gekomen, maar uiteindelijk moet hij weg om wat hij doet en niet omdattie verlult is. Hij is tenslotte degene die (volgens de regels van je instantie) fout zit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten